שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מיצובישי פאג'רו קצר במבחן דרכים

סמל נווד המדבר אינו מקרי ומשמש את מיצובישי נאמנה.
אבל מה המרחק בין הדימוי למציאות?
מבחן דרכים מגזין שטח בעריכת רוני נאק
כתב: ג'וי בירן

 

הפאג'רו, שקיבל אצלנו את הכינוי ''קינג'', עשה מהפכה ושינה את התפיסה המקובלת של רכב השטח: מכלי עבודה לרכב ספורט פנאי.

אני עוד זוכר את החיוך שנמרח על פני בנסיעה הראשונה ב''קינג''  - מהירויות לא שגרתיות בשבילי עפר, התנהגות ספורטיבית שלא הייתה מוכרת עד אז, דיוק ויכולת תמרון מדהימים.

שמונה שנים עברו, מיצובישי עדכנו את הכלי בעיצוב חד ומהוקצה, מנוע משופר, רשימת תוספות כאורך הגלות והבטחה לכלי ספורטיבי במיוחד.

ידעתי כי איהנה מהנהיגה, זו מובטחת להיות ספורטיבית ומדויקת - ''זה ייסע אחול מניוקי'' חשבתי בציפיה.

 

 

טווח נסיעה: 520 ק''מ

 

 

מחיר

מחיר 273,000 ₪

אחריות 36 חודשים או 100,000 ק''מ

 

שטח

זווית גישה: 36.7 מעלות

זווית נטישה: 34.8 מעלות

זוית טיפוס: 45 מעלות

מרווח גחון:  22.5 ס''מ

קוטר סיבוב: 10.6 מטר

 

תא נהג

 

 לצד איכויות הייצור וההרכבה הגבוהים, ריפוד העור המתוח ושילוב הצבעים המדויק. לוח המחוונים מצועצע מדי. פנל מערכת השמע מורכב ומושבי העור אינם מפנקים. גלגל ההגה משובץ מתגי שליטה למערכת השמע ובקרת השיוט, וממוקם היטב למרות תנוחת נהיגה בעייתית. זו לא נמצאה גם לאחר יום נהיגה מלא.

תא נהג

 

 

הפאג'רו מצויד ברשימת עזרי בטיחות מרשימה הכוללת גם שש כריות אוויר ושלל מערכות בקרה שיבטיחו בטיחות אקטיבית ופסיבית מוגברות.

אני חייב לציין כי כמו עיצוב החוץ, כך גם בפנים - הכל נראה מהוקצה ומתוחכם להפליא - האיכות הגבוהה ניכרת בכל פינה ושילוב הצבעים נכון מתמיד - אבל לא אמיתי - יותר כמו תרגיל עיצובי של יצרן צעצועים שאפתני.

המנוע החזק משמיע את נוכחותו גם ובעיקר בדקות הראשונות לנהיגה, כראוי למנוע דיזל. המצב משתפר לאחר שטמפרטורת עבודה מושגת. אך למרות השיפור, מנוע הפאג'רו עדיין נוכח מדי בתא הנוסעים.

 

 

יכולת תמרון טובה

 

 

קוטר סיבוב מצומצם ותגובת דוושה חדה מאפשרת נהיגה זריזה ומהנה בתנועה העירונית הצפופה.

כאן גם נחשפת נקודת התורפה העיקרית של הפאג’רו החדש: קשיחות המתלים.

 זו לא בעיה של ריסון, זה מצוין, הוא פשוט קשה מדי.

היתרונות ברורים, הפאג'רו החדש מזמין את הנהג לנהיגה ספורטיבית אמיתית - הכלי מתנהג בדיוק מפתיע וחסר כל תחושת גמלוניות טיפוסית לכלים בגודל ומשקל כזה. ההיגוי מדויק מאוד, למרות ריבוי סיבובי הגה בין נעילה לנעילה, אך התוצאה המתקבלת ''קרבית'' להפליא.

איני יודע אם זו צריכה להיות ''התחושה'' ברכב שטח, אך הכיוון של הפאג’רו ברור לחלוטין: תן גז!

יכולת תמרון טובה

 

 

וכאילו לשמור על הנהגים הנלהבים: יש מערכת בקרת יציבות חדשה.

כל ניסיון לערער את יציבותו, גם בכוונה תחילה וזדונית, מתקבלת בגרגורי מערכת הבלמים המחזירה את הכלי לכיוון המקורי. וכשזה אינו משכנע את הנהג הסורר, גם כוח המנוע משותק לטובת ריסון הכלי.

המערכת יעילה להפליא ותקפיד לשמור על הנהג הפזיז והלא מנוסה במצבים מסוכנים. בנמצא גם כפתור המבטל את המערכת (ביטול ESP), שאמור לאפשר לכלי להתנהג בחופשיות - בעיקר במצבי נהיגת שטח הדורשים כוח ונהיגה מהירה, חולות למשל - זה מסתבר, אינו מבטל את פעולתה של המערכת כפי שקיווינו אלא רק מרסן את פעולתה.

המערכת מעולה, אך נוטלת את כל חדוות הנהיגה הספורטיבית מ''מלך מרוצי המדבר''.

 

טרקשן

 

 

הפאג'רו החדש מצויד במערכת ההנעה המוכרת, סופר-סלקט, המצוידת במצב נמוך (1:1.93).

בנסיעת טיול רגועה, עומדת קשיחות המתלים לרועץ. כל קפל קרקע, קטן ככל שיהיה חודר לתא הנוסעים. הנסיעה קופצנית, מושבי העור המהודקים אינם רכים מספיק וגם לא מספקים תמיכה יעילה. המרכב אינו חוסך ברעשים וצקצוקים. הצמיגים הנמוכים, הפונים לכוון הכביש בצורה בולטת מספקים אחיזה סבירה אך אינם משרים תחושת ביטחון במעבר בשטח מחוצץ או מסולע - מעט מידי גומי. והסכנה לנזק גדולה.

טרקשן

 

 

בעיית גזים

 

 

''...הורדתי הילוך תוך כדי טיפוס הדיונה בשיפוע צד, מעלה גל של חול בצידו הימני של הפאג'רו. עוד הורדת הילוך ואני מפנה את הכלי למדרון, לוחץ את המנוע עד תום להשלמת הירידה בדיונה המפוררת. מסתכל ימינה ורואה את הכלי של פטרהנסל חולף ביעף מימיני...''

כפל הקרקע מזעזע את הכלי ואותי ומחזיר אותי למציאות.

בעיית גזים

 

 

בקרת משיכה

 

 

במצב Low, מתבטלת בקרת היציבות, אך בקרת המשיכה - היעילה להפליא ממשיכה לעבוד - והמקרים בהם צריך כוח ותנופה - חולות למשל.

אבל, לא הכל שחור. אותה מערכת בקרת משיכה, עושה עבודה יעילה להדהים, מהמשובחות בקטגוריה.

הפאג’רו הקצר, מניף גלגלים בשטח טכני בקלות יתרה אך ממשיך להתקדם ביעילות הודות למערכת. זמן התגובה של המערכת מינימלי ויעילותה כמעט מושלמת - משאירה את כפתור נעילת הדיפרנציאל האחורי מיותר לחלוטין.

בקרת משיכה

 

 

בקרת ירידה במורד

 

 

אפילו עם צמיגי כביש, הפגין הפאג’רו החדש יכולת עבירות מרשימה דווקא בשטח הטכני - משאיר חיוך מסופק על פני הנהג ההמום.

עוד התגלתה יעילותה של בקרת המורד (HDC), בזמן ירידה תלולה. משולב בהילוך ראשון במצב Low, מפעיל מערכת בקרת מהירות בירידה, המקפידה לשמור על בלימה יעילה של הכלי על ידי עצירת הגלגלים המספקים אחיזה טובה. במצב זה, נמנע כמעט לחלוטין מצב בו גלגלים ינעלו ויחליקו בירידה, מה שיגרום לחוסר שליטה יעילה של הנהג בכלי - שאפו.

 

אובג'קשן

 

 

הפאג’רו החדש טוב מקודמו. מפואר ומפנק יותר, ולמי שאוהב את העיצוב המוחצן שלו, התוצאה היא יותר ממצוינת.

והוא מחטיא. איכות החיים הוקרבה על מזבח הספורטיביות וזו נפגמת על ידי מערכות הבקרה היעילות (ESP, HDC, TC). זה משאיר אותנו קרחים משני הצדדים. 

הפאג'רו הקצר הוא כלי מהיר ובטוח להפליא, אבל  יש קצרים טובים ממנו!

 

קישורים נוספים:

קישור לדף יצרן - מיצובישי

קישור לפג'רו בארומה מדברית

קישור לפג'רו במדים

אובג'קשן

 

 

מיצובישי פאג'רו קצר 3.2 DID

 

 

מנוע

מנוע טורבו דיזל מסילה משותפת, 3.2 ליטר

תזמון גל-זיזים עילי-כפול, 16 שסתומים

 

 

נפח

הספק/סל''ד 170 כ''ס/3,800

מומנט/סל''ד 38 קג''מ/2,000

 

 

הנעה 

הנעה ''סופר סלקט'' 

אחורית/כפולה/נעילת דיפרנציאל מרכזית/נעילת דיפרנציאל אחורית

תיבת הילוכים אוטומטית - 5 הילוכים

מיצובישי פאג'רו קצר 3.2 DID

 

 

מתלים

קדמי: עצמות עצה כפולות/קפיץ סלילי/בולם זעזועים

אוחרי: מתלה רב זרועי/קפיץ סלילי/בולם זעזועים

 

 

בלמים ובטיחות

ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר: ABS , ESP, EBAC

 

 

צמיגים

 265/60R18   

 

מידות

בסיס גלגלים:  254.5 ס''מ

אורךX רוחבX גובה: 438.5X187.5X185.0 ס''מ

 

משקל: 2,120 ק''ג

מיכל דלק: 69 ליטר

 

 

ביצועים

מהירות מירבית (יצרן) 177 קמ''ש

0ל-100 קמ''ש (יצרן) 13.2 שניות

צריכת דלק: 7.6 ק''מ/ליטר

 

 

בנהיגה ספורטיבית

 

 

פנינו אפוא לנהיגה ספורטיבית, שם קיווינו לפרוע את הצ'ק.

וגם כאן, אכזבה. המנוע, הגיר והמתלים, מצוינים. הנהיגה מהירה וזורמת, משכיחה את כל צרות הנהיגה האיטית - כיף גדול, עד לפניה הראשונה.

אז מתערבת בברוטליות מערכת בקרת היציבות (ESP) והורסת את כל שמחת החיים המתבקשת - אי אפשרת ''לשחק'' עם הפאג’רו החדש!

בקרת היציבות עוצרת את הגלגלים הרלוונטיים על מנת להשאיר את הכלי בקו הסיבוב המתוכנן, ולא מרפה עד כדי שיתוק כוח המנוע.

האלקטרוניקה מתערבת בצורה גסה ופוגמת ביתרונות הברורים של הכלי מול מתחריו - זהו כלי ספורטיבי אמיתי - אז תנו לו להתבטא!

בנהיגה ספורטיבית

 

תגובות

8 תגובות

1

MaSteR652

16 בספטמבר 2008 ב 16:18

מצחיק אתהה

הנוקשות מתלים של הפאג'רו במהירות קטנה בעייתית אבל במהירות גבוה הוא מדהים
מניסיון..

2

roev

16 בספטמבר 2008 ב 20:07

WTF? למי אכפת איך הוא בנהיגה ספורטיבית

מה עם קצת שטח אמיתי?

3

eva_sd

17 בספטמבר 2008 ב 06:34

תלוי!!!

חברה חברה לא לריב לא משנה איזה רכב שלא יהיה "הכול תלוי בנהג" ופה תמון הסוד

4

עידןל

17 בספטמבר 2008 ב 12:25

שאלה?

באיזה אזור עשיתם את המבחן עם השטח הטכני

5

asafnet

18 בספטמבר 2008 ב 07:15

אחוזי המכירות מדברים- רק לנד קרוזר

הפאג'רו למרות הדגם החדש - לא התרומם. אנשים עדיין משיכים לקנות רק לנד קרוזר ובצדק.

6

moisofnik

19 בספטמבר 2008 ב 21:01

הציבור מטומטם...פאגרו מול LC

לקרוזר יצא שם טוב מוגזם. מה שהיה פעם בפרדו זה לא מה שיש היום בלנדקרוזר (והחדש אמנם משופר אבל במחיר מטורף...). הפאגרו עשה דרך הפוכה והדגם החדש מתקן חלק מהבעיות שהיו בקינג הקודם. היום הטויוטה שירד וממשיך לרדת המטלב כבר עם הקינג שממשיך לעלות ולשטח נטו עולה על הלנדקרוזר בתמורה למחיר.

7

Dean_S

03 בדצמבר 2008 ב 13:41

חלום

יש לי את האוטו מדהים למי שאוהב לינהוג רק הוא

8

yuvalasulin

03 ביוני 2013 ב 23:07

יש לי 08 פשוט אחלה רכב בכל תוואי דרך

לנד קרוזר זה אולי טוב בתור שם טוב ....לא מספיק בשבילי ....