במשך שנים מספר שיווקה קיה את הסורנטו בישראל תחת הסיסמה ''למי שבאמת יורד לשטח''. אבל לא עוד. לקראת תערוכת ג'נבה, שתיערך בחודש מרץ 2009, הוצגו פרטים על הדור הבא של ה-SUV הקוריאני, שיאבד את המבנה המסורתי של מרכב נפרד על שילדת סולם לטובת שלדה אחודה. זה אמנם משפר את הנסיעה על הכביש ומוריד את תצרוכת הדלק, אבל על שטח – והכוונה לשטח אמיתי – כבר אי אפשר יהיה לדבר.
אווירת ה''עליהום'' ששוררת בעולם כנגד רכבי השטח והעלייה מטורפת במחירי הדלק (שמחיריו בשוק העולמי ירדו בחודש האחרון בצורה דרמטית, שלא באה לידי ביטוי בארץ...), גרמו ליצרני המכוניות ל''נדוד'' לכיוון של רכבי שטח עם שלדה אחודה, קרוס-אוברים למיניהם ושאר רכבי ''קן וברבי''. קחו לדוגמה את הספורטאג' הישן, שנתן מענה למי שרצה רכב 4X4 שפוי עם הוצאות אחזקה סבירות (למעט תצרוכת הדלק...). זה היה רכב קשוח ולמרות מימדיו הצנועים לא נפל בביצועיו מכלי רכב גדולים ויקרים ממנו. הדגם החדש של הספורטאג' הוא יונדאי טוסון בתחפושת, והיכולות בהתאם.
יוצא לגמלאות: הסורנטו הנוכחי, עם שילדת הסולם
יוצא לגמלאות: הסורנטו הנוכחי, עם שילדת הסולם
הסורנטו החדש יהיה גדול מעט מהדגם אותו יחליף, מה שיאפשר הוספת שורת מושבים שלישית. בהיצע המנועים ישארו ככל הנראה מנועי ה-V6 בנזין הנוכחיים (שלא מוצעים בארץ), בנפחים 3.0 ו-3.8 ליטר, עם 240 ו-260 כ''ס, בהתאמה. לא ברור אם מנוע הבנזין בעל ארבע הבוכנות, בנפח 2.4 ליטר, שנמכר רק באירופה, ימשיך גם בדגם החדש.
היצע הדיזל יכלול את המנועים החדשים מסדרת R של יונדאי, בנפח 2.0 ו-2.2 ליטר, עם 184 -200 כ''ס בהתאמה. תיבת הילוכים עם שש מהירויות, ידנית או אוטמטית, תשודך למנועים אלה. אופציה נוספת תהיה מנוע CRDI חדש, V6 בנפח 3.0 ליטר, שיספק 240 כ''ס.
העיצוב החיצוני מושפע ככל הנראה מרכב הקונספט KND-4 שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בסיאול, בשנה שעברה. על פי התכנון, המכירות יחלו מיד בתום התערוכה בג'נבה, תחילה בשוק המקומי בקוריאה ולקראת סוף שנת 2009 גם בשאר העולם.
תגובות