בניגוד מוחלט לנעשה בישראל, באירופה מעודדים את השימוש בכלי רכב המצוידים במנועי דיזל, ומדינות שונות נותנות לבעליהם הקלות במיסוי. עובדה זו, וגם העובדה שמנועי דיזל הרבה יותר חסכוניים מאחיהם לוגמי הבנזין, מביאה לכך שהצרכן האירופאי מעדיף במקרים רבים לרכוש רכב עם מנוע הרוכש חיבה לסולר דווקא (והם גם מעדיפים תיבת הילוכים ידנית, אבל זו כבר אופרה אחרת...).
המגמה הזו לא נעלמה מעיניהם של קברניטי חברת פורשה, והם יצאו השבוע בהודעה כי מתחילת 2009 אפשר יהיה לרכוש פורשה מצוידת במנוע דיזל. לא, הם עדיין לא עשו זאת עם ה-911, אלא עם רכב השטח שלהם, הקאיין.
המנוע המדובר נלקח מאודי, עוד חברה בקבוצת פולקסוואגן, והוא מספק 240 כ''ס מנפח של 3.0 ליטר בתצורת V6. צריכת הדלק המתוכננת תעמוד על 9.3 ליטר ל-100 ק''מ ופליטת ה-CO2 על 244 ג'/ק''מ. בפורשה עובדים עתה גם על גירסה היברידית לקאיין, עם צריכת דלק חסכונית עוד יותר.
קישורים למבחני דרכים:
זכות קיום - מבחן דרכים משנת 2008
פלפל אנגלי - מבחן השוואתי פורשה קאיין מול ריינג' רובר
מי לוקח קאיין לשטח? - מסע טרנס סיברי עם פורשה
תגובות