337 כלי רכב זינקו למקצה היום השמיני – 156 אופנועים וטרקטורונים, 116 מכוניות ו-65 משאיות. נמסר על 158 צוותים שפרשו במהלך השבוע הראשון של הראלי, ויש עוד כמה שפרשו אך כנראה שכחו להודיע על כך למארגנים...
מסלול היום היה נוח יחסית, ולא נרשמו ארועים חריגים, כך שהמיקומים בדרוג הכללי נשמרו.
אופנועים - דפרה היה ביום טוב, וניצח את המקצה ביתרון של 1:49 על קומה, שהגיע שני. למקום הלשיש הגיע לופז, 2:56 אחרי דפרה. קומה ממשיך להוביל בדרוג הכללי עם יתרון של למעלה משעה על פרטנייה ודפרה עלה למקום השלישי, בפיגור של כשעה וחצי אחרי קומה.
טרקטורונים – מצ'ק הוביל לאורך כל המקצה וסיים ראשון 2:51 דקות לפני פטרונלי ושבע דקות לפני הרוכב הצרפתי הוברט דלטריי. מצ'ק ממשיך להוביל בדרוג הכללי, עם יתרון של שעתיים וחצי על פטרונלי. הרוכב הפולני רפאל שוניק נמצא במקום השלישי, בפיגור של קרוב לחמש שעות!
מכוניות – עוד מקצה שמסתיים בנצחון של סאיינז, שהקדים בכ-4 דקות את חברו לקבוצה דיטר דפינג. מילר סיים שלישי, 10 שניות אחרי דפינג, והשלים נצחון 1-2-3 לפולקסוואגן. סאיינז ממשיך להוביל את הדרוג הכללי לפני דה-ויליה שמפגר ב-10:57 דקות ולפני מילר ב-18:05. רומא במקום הרביעי וגורדון, שאיבד זמן לאחר שנתקע בסלע בעת שניסה לחצוץ ערוץ נחל, עדיין במקום החמישי.
משאיות – היום היה זה תורו של דה-רוי לנצח, כשהאו מקדים את צ'אגין ב-1:42 דקות ואת לופריאס ב-2:12 דקות. קבירוב סיים רק במקום החמישי, אך הוא ממשיך להוביל את הדרוג הכללי כשיתרונו על צ'אגין מצטמק ל-3:46 דקות. דה-רוי במקום השלישי, בפיגור של כ-18 דקות אחרי קבירוב.
היום (שני) מתקדם הראלי לתוככי מדבר אטקמה (Atacama), האזור הצחיח ביותר על פני כדור הארץ. נקודת הסיום תהיה בעיר קופייפו (Copiapó), בלב אזור מכרות הברזל והנחושת של צ'ילה. המסלול כולל דרכים מהירות, קטעים סלעיים ולקראת סיומו גם קטע דיונה נרחב. 449 ק''מ של מקצה תחרותי, שיעמיד במבחן אחרון את יכולות הנהגים וכלי הרכב לפני שהם מגיעים לקטע המעגלי של היום ה-10, שיהיה ככל הנראה הקטע הקשה ביותר בדקאר של השנה.
תגובות