שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום ה-12

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנומעדכנים אתכם מדי יום במתרחש. הסנסציה של היום: סאיינז התהפך, נווטו נפצע והוא פרש!

יום 12, חמישי, 15.1.09

יכול להיות שפתחנו פה לשטן כשכתבנו אתמול שסאיינז יהיה ככל הנראה המנצח של הדקאר השנה? ובכן, הוא לא יהיה. ''צניחה'' לא צפויה לתוך ואדי גרמה להתהפכות הפולקסוואגן שלו, נווטו מישל פרין שבר את היד – וזהו. הראלי של השנה נגמר עבור הנהג הספרדי הוותיק, שהיה זה עבורו הדקאר השלישי, עדיין ללא נצחון... ''למרבה המזל'' אמר סאיינז לאחר שהצוות פונה, ''לא נסענו מהר, אחרת התוצאות היו יכולות להיות עגומות עוד יותר''. אגב, גם רומא כמעט שנפל לוואדי בדיוק באותה נקודה. האם ייתכן שהיתה טעות בספר הדרך? סאינז טען, שהנקודה צויינה כ''קשה'' למעבר, בעוד שהיתה צריכה להיות מסומנת כ''מסוכנת למעבר''. 
היום ה-12 התחיל בעוד קיצור מסלול, הפעם ''רק'' ב-30 ק''מ, בשל גילויים ארכיאולוגיים שנמצאו בנתיב הראלי בחודש האחרון. השלטונות הארגנטינאים ביקשו לעקוף את האזור, והמארגנים נענו... בנוסף, גשם שוטף ירד מרגע הזינוק על המסלול, לאורך כל 223 הק''מ של הקטע התחרותי.
אופנועים – קומה המשיך בטקטיקה הזהירה, נתן לאחרים להוביל אך נצמד אליהם, כדי לסיים בזמן טוב של 1:23 דקות אחרי דפרה, מנצח היום. שלישי הגיע פרה-גואל מספרד (KTM מס' 24). קומה ממשיך להוביל את הדרוג הכללי, כשלמקום השני עולה דפרה, בפיגור של כשעה וחצי. פרטנייה ירד למקום השלישי, לאחר שסיים את מקצה היום רק במקום השישי בגלל נזילות שמן מהמנוע, עשר דקות וחצי אחרי המנצח.
טרקטורונים – עוד מקצה שמסתיים בנצחון לפטרונלי, אבל היום עם פער משמעותי של כ-35 דקות לפני מצ'ק. יתרונו של מצ'ק בדרוג הכללי צומצם בעקבות כך לכשעתיים. במקום השלישי בדרוג הכללי ממשיך להחזיק סוניק, שהגיע היום רק במקום התשיעי.
מכוניות – הפרישה של סאיינז פתחה את הדרך בפני חבריו לקבוצה, מילר ודה-ויליה. מילר הוביל ברוב שלבי המקצה, אך לקראת הסיום הגביר דה-ויליה את הקצב וסיים במקום הראשון, כרבע שעה לפני מילר. זה העלה אותו למקום הראשון בדרוג הכללי, עם יתרון קטן של כשתי דקות וחצי על מילר. נותרו עוד שני מקצים מהירים עד לסיום הראלי של השנה ומעניין אם קבוצת פולקסוואגן תכתיב מלמעלה מי יהיה המנצח מבין השניים... במקום השלישי סיים היום גורדון, שעלה למקום השלישי גם בדרוג הכללי לאחר שרומא נתקע בגלל תקלה מכנית. נכון לרגע כתיבת שורות אלה רומא לא מופיע ברשימת מסיימי  המקצה, וייתכן שנראה פרישה גם של הנהג האחרון מקבוצת מיצובישי שנשאר בתחרות.
משאיות – שוב חזר המראה המוכר, כשדה-רוי, צ'אגין וקבירוב משחקים חתול ועכבר. דה-רוי הוביל בפתיחה, אך היה זה צ'אגין שניצח ועבר גם למקום הראשון בדרוג הכללי, כשהוא מקדים את קבירוב – שסיים את מקצה היום במקום השני - בדקה וחצי בערך. דה-רוי הגיע שלישי,  כ-25 דקות אחרי צ'אגין, ובדרוג הכללי הוא רחוק כמעט שעה משני המובילים.
היום (שישי) מקצה הדרוג אמור להיות ארוך, 545 ק''מ, ויסתיים בעיר קורדובה. זהו מסלול של דרכים הרריות מהירות, בגובה של עד 2000 מטר, חלק מהמסלול זהה לנתיב בו עובר ראלי ארגנטינה הנערך במסגרת אליפות ה-WRC.

יום 12, חמישי, 15.1.09

דקאר 2009 - יום אחר יום

סיכום ביניים בתום השבוע הראשון

מפת היום ה-12

מפת היום ה-12מפת היום ה-12

סיכום היום ה-12 בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תמונות מדקאר 2009

תמונות מדקאר 2009תמונות מדקאר 2009תמונות מדקאר 2009תמונות מדקאר 2009

תגובות

0 תגובות