שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום ה-13

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנו מעדכנים אתכם מדי יום במתרחש. קו הסיום כבר נראה באופק וכל המתחרים המובילים הורידו הילוך כדי לשמור על כלי הרכב שלהם

יום 13, שישי, 16.1.09

הגענו ל''גרבאג' טיים'' של הדקאר, והמובילים הורידו הילוך כדי לשמור על כלי הרכב שלהם (קומה, כזכור, כבר עושה את זה חמישה ימים ברציפות). גשם כבר שירד במסלול הביא שוב לקיצורו, מ-545 הק''מ שתוכננו ל-220 ק''מ בלבד. בסך הכל, כולל מקצה היום ה-11 שבוטל כליל, מקטעי הדרוג קוצרו בלמעלה מ-1,000 ק''מ מהתכנון המקורי.
אופנועים – המחזה הרגיל נמשך, דפרה מוביל ומנצח כשקומה יושב לו על הזנב ומגיע 1:45 דקות אחריו. פרטנייה סיים שלישי. השלישייה הזו מובילה גם את הדרוג הכללי, אבל שם קומה שומר על המקום הראשון, דפרה שני ופרטנייה שלישי.
טרקטורונים – אוונדנו מספרד היה מנצח היום, מצ'ק הגיע שני בפיגור של כשתי דקות. בפער בדרוג הכללי שב וגדל, לאחר שפטרונלי סיים את היום רק במקום התשיעי, כחצי שעה אחרי המנצח. כך שהיתרון של מצ'ק בדרוג הכללי עומד על כשעתים וחצי.
מכוניות – מיד לאחר הזינוק לקטע התחרותי, עצרו דה-ויליה ומילר את מכוניותיהם, וחכיו לחבר קבוצתם דיטר דפניג. מנקודה זו המשיכו שלשו המכוניות הכחולות יחדיו, בשיירה, כשהם לא עושים מאמצים מיוחדים להשיג את ההובלה. זה איפשר לגורדון לחלוף על פניהם ולהוביל, עד שפגע בסלע ונתקע לזמן ממושך. מכאן לקחו את ההובלה הולבצ'יק וצ'יצ'ריט, עד שנאני רומא חלף על פניהם וסיים ראשון. נהג המיצובישי, שנגרר לנקודת סיום היום ה-12 עם מנוע גמור, הצליח להתאושש ולהחזיר מעט כבוד לקבוצתו עם נצחון ראשון במקצה בראלי של השנה. בדרוג הכללי ממשיך דה-ויליה להוביל עם יתרון קטן על מילר, גורדון שומר על המקום השלישי.
משאיות – האם בקבוצת קאמאז נפלה החלטה שקבירוב יהיה המנצח השנה? העניין לא ברור, אך בכל מקרה קבירוב סיים את המקצה ראשון, כשצ'אגין מגיע למקום החמישי בלבד, ארבע דקות וחצי אחרי המנצח. קבירוב מוביל גם את המקצה הכללי, עם יתרון של שלוש דקות על צ'אגין.
היום (שבת) ייערך המקצה האחרון של דקאר 2009, בואכה בואנוס איירס. המנצחים באופנועים ובטרקטורונים כבר ברורים, נשאר לנו רק לראות מה יקרה בתחרות הפנימית בקבוצת פולקסוואגן במכוניות ובקבוצת קאמאז במשאיות.         

יום 13, שישי, 16.1.09

דקאר 2009 - יום אחר יום

סיכום ביניים בתום השבוע הראשון

מפת היום ה-13

מפת היום ה-13מפת היום ה-13

סיכום היום ה-13 בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תגובות

0 תגובות