אני מתנשף, הדופק ב-190, מנסה בשארית כוחותיי לרדוף אחרי מתן ניר וחושב לעצמי איזה טיפש שאני בכלל מנסה לרכב בבאמפים האכזריים האלו בקצב שלו. ומהצד - אילן ואייל מתגלגלים מצחוק – איזה חברים? עלאק! ועוד קוראים לי דליה מזור, מתבדחים על הכושר שלי ומעשנים עוד סיגריה... חצופים!!!
מאת: Ofer Ogash
22/01/09
תלוי בגישה לחיים! הוויכוח שלי עם מתן ניר הוא עתיק יומין וכנראה שאין בו צודק או מנצח (למרות שאני לא מתמודד עם מתן ומיד מכריז עליו כמנצח). אומר מתן ניר: תנו למתחיל את הכי טוב שיש ואיכותו תפצה על חוסר הניסיון, תקל על הרוכב ותאפשר לו להתקדם ולהשתפר מהר ואני עונה לו – נכון, אבל: תן למתחיל ללמוד בדרך הקשה, תן לו כלי חלש, כלי בסיסי, כלי שעליו יוכל ללמוד את העקרונות הנכונים של הרכיבה, כלי כזה שלאחר שיתנסה עליו יוכל להעריך נכון את הכלי המתקדם הבא בתור.
בחודש מרץ 2010 השתתף יחד עימי במסע למדבר המערבי של מצרים (קישור)בחור צעיר בשם נועם רכוב על טרקטורון של KTM בנפח 450 סמ''ק. אני ניצלתי את ההזדמנות (וגם קצת התפנקתי) לרכוב על ה-KTM בקטעי קישור והובלה של הג'יפים, לחזור לאחור לבדוק מה קורה עם אלו שתקועים על פנצ'ר, לטפס על הדיונות לצורך צילומים וסתם ליהנות ולתת בגז בכלי שהוא אידיאלי לדיונות הענקיות של מצרים. ה-KTM הוא לא כלי מפנק, בשונה מטרקטורוני העבודה שהשתתפו במסע, הגלגלים קטנים והמתלים קשים ומחייבים תנוחת עמידה - הדומה מאוד לזו של רוכב אופנוע. אבל מנגד ה-KTM נוח ופחות מעייף מאופנוע. הוא מטפס על כל דיונה, צולח כל שטח ועושה זאת בקלות של אופנוע ובנינוחות של טרקטורון - מבחינתי כלי אידיאלי למסע קשה במדבר.
20 תגובות
1
Ogash Ofer
22 בינואר 2009 ב 13:09
הנה פרסמת - תודה
2
oferzk
22 בינואר 2009 ב 13:42
עופר אל תכעס
לפי התשובה שלך אתה כועס
3
Ogash Ofer
22 בינואר 2009 ב 15:13
ממש לא כועס
כמו שכתבתי תודה למגיב - אלו אכן פרטים חשובים (ולכן גם הגבתי)
4
אורח/ת
22 בינואר 2009 ב 17:24
באמת ??
שמועות כאלה שמעתי גם על ה CAN AM 450 , יש צורך לבדוק עם היבואן וזהו לא שמועות ולא מגיבים אנונימיים , מלבד זאת עושה רושם של כלי רצחני - לא בשבילי .
אגב פורומולה 1 מחליפים מנוע כל מרוץ , מה זה אומר , לא להתחרות .
5
Ogash Ofer
23 בינואר 2009 ב 03:03
סוגייה לכתבה משל עצמה
מנועים שעובדים חזק, מפיקים הספק גבוה נשחקים מהר יותר מאשר אותו מנוע שעובד באופן מתון יותר - זו עובדה!
לא נראה לי ולא שמעתי על כך במיוחד לאור ניסיוני עם אופנועי 525 של KTM שעשו איתי אי אלו מסעות ארוכים בארץ ובעולם ורובם עשו זאת היטב פעם אחר פעם.
אבל כמו שכתבתי על KTM הם משתפרים כל שנה שכן הם מייצרים כלים שאפשר לכנותם ''קיצוניים'' - כלים שנותנים הרבה מאוד הספק ולכן הם גם רגישים יותר. זאת בנוסף על היותם חדשניים ועל כך גם משלמים מחיר באמינות.
לגבי הטרקטורון - מי שירכב עליו במתינות וישמור עליו לאורך זמן - ייהנה מאמינות סבירה. מי שימצה את יכולותיו בכל רכיבה יצטרך להשקיע יותר כסף בטיפולים והחלפת חלקים. כמו שכתב המגיב (האנונימי - ועדיף להגיב עם שם) מרווח הטיפולים בכלים הללו קטן (ויקר בהתאם).
6
אורח/ת
23 בינואר 2009 ב 09:13
שמי הוא:גם עופר
לעופר עכשיו אני כותב בשמי המלא ואתה מכיר אותי.
הבעיה היא שהיבואן "ניסה" קצת להסתיר את העניין באחד האתרים של הטרקטורונים ניסו לעשות כתבה על עלות הטיפולים לאחר הקניה חשבנו כל היבואנים נתנו עליות רק יבואן אחד סירב לשתף פעולה. וזה היה היבואן של הכלי המדובר.
כל מה שכתבת הוא נכון ומיקצועי אבל אין צורך להסתיר עליות טיפול.
הכלי שאני רוכב עליו היבואן מפרסם במוסכים עליות טיפול לפי שעות ולכן אפשר בקלות לדעת עליות למי שבודק כמובן.
ולכן כתבתי את מה שנאמר כאן.
כמובן שמבחינה מקצועית הכלי הזה הוא הכי מקצועי שייש ומי שקונה אותו צריך לדעת למה הוא נכנס.
ולנסוע בעדינות על כלי כזה זה פשע אפשר לקנות קימקו בברכת שבת שלום עופר ז
7
Ogash Ofer
23 בינואר 2009 ב 09:32
אין כמו קימקו
מי שמחפש אמינות לאורך זמן ימצא אותה בקימקו. מי שמחפש ביצועים ישלם גם בטיפולים.
אני לא מכיר משהו טוב שהוא גם זול.
לגבי מחירי הטיפולים - זה נושא חשוב מאוד וטוב שהעלת אותו לדיון.
בכל מקרה מבחני הדרכים אינם המלצת קנייה כזו או אחרת ויש לבדוק את העלויות הנוספות והשוטפות לפני קנייה (ביטוח, אחסנה והובלה של הכלי, צריכת דלק, טיפולים וכדומה)
8
אורח/ת
24 בינואר 2009 ב 18:38
מגניב - סוף הדרך - המשיכו כך
אהבתי את דליה מזור!
9
אורח/ת
30 בינואר 2009 ב 18:14
אין כמוכם - אין כמו הומור עצמי
מקצועי ומהנה גם יחד
10
אורח/ת
14 בפברואר 2009 ב 20:40
לא רק לktm ופולאריס יש...
גם ל dvx יש הילוך רוורס למרות שהוא לא הכי הכי...
11
אורח/ת
22 בפברואר 2009 ב 19:17
Great Artical. Matan is cool and
a true professional in a very difficult environment (Israel) . Good luck to him! Racing is an expansive hobby on KTM or on any other Logo.
Matan sponsors invest a lot of money and efforts in the sport and in their riders in a professional mater though helping to raze the racing professional bar in Israel. They deserve the media attention.
Keep on the good work.
Sam
12
אורח/ת
27 במרץ 2009 ב 17:45
שגעון - מבחן דרכים מגניב
נהניתי מכל רגע
13
אורח/ת
05 במאי 2009 ב 16:14
דניאל חדד
מאיפה אני מביא אגזוז כזה...יש לי גם אווטלו 2009<<
14
אורח/ת
16 ביוני 2009 ב 16:53
טיפולים כל 15 שעות ולא כל 5
מה גם שיש שנתיים אחריות עכשיו ובדיעבד לאחר שנה שהכלי בשוק אמינות יוצאת דופן (בודאי בהשוואה למתחרים) אין לKTM תחרות אמיתית. הכלי הכי טוב והכי משתלם למי שבאמת רוכב ולא משחק בנדמה לי!
15
אורח/ת
14 ביולי 2009 ב 15:44
הוא חוקי בארץ ?
הוא חוקי בארץ??בכלל
16
Ogash Ofer
15 ביולי 2009 ב 18:14
הכלי חוקי למהדרין
טרקטורון KTM חוקי לשימוש בישראל, עם מגבלות של כל הקטגוריה.
יש לו רשיון ישראלי, מבחן שנתי ויש לבצע לו ביטוח חובה.
17
אורח/ת
30 ביולי 2009 ב 13:06
דודי מטובא
אה יפה מאוד גם צוחק
18
Ogash Ofer
30 במרץ 2010 ב 12:25
חו''ד על טרקטורון KTM 450 במדבר המערבי
הוספתי בדף 2 של מבחן הדרכים - פסקת התרשמות מהטרקטורון KTM 450 מהמדבר המערבי (מצרים) - קישור ליומן המסע במצרים.
ובנוסף גלרייה קטנה של תמונות של הטרקטורון במדבר המערבי.
תודה לנועם שנתן לי להתנסות וליהנות מהכלי הנהדר שלו.
19
נועם5
30 במרץ 2010 ב 19:19
מדבר מערבי
תודה ענקית שוב על הטיול המדהים!!!!!
וגם על החוויה המיוחדת!
ודבר אחרון על היחס לי ולטרקטורון בכתבה.
20
אורח/ת - אמיר
03 בינואר 2020 ב 21:10
Ameer
תגובות