ראינו כבר כלי רכב 4X4 עם הנעה היברידית וראינו גם משאיות עם הנעה היברידית – אבל הזוכה בתואר ''המשאית ההיברדית הראשונה עם הנעה 4X4'' היא האינטרנשיונל וורקסטאר (WorkStar) של חברת נביסטאר האמריקאית. הוורקסטאר, המוגדרת בליין של נביסטאר כמשאית שרות ((Utility truck, מצויידת במנוע דיזל וגם במנוע חשמלי, ומערכת שפותחה על ידי חברת איטון (Eaton) מנצלת את כוח הבלימה לטעינת מצברים המניעים בעת הצורך את המנוע החשמלי.
החסכון בצריכת הדלק במשאיות עם מערכות הנעה כאלו מגיע עד ל-60 אחוז, במיוחד בנסיעות של עצור-סע בתוך העיר. המנוע החשמלי משמש להנעה הראשונית של המשאית והוא נכנס לפעולה גם בעת שנדרשת תוספת כוח, כמו בעת ההאצה למשל. בנוסף, אפשר להפעיל התקנים שונים על המשאית, כמו מנופים, באמצעות המנוע החשמלי בלבד בעוד מנוע הדיזל מדומם, למשך כ-90 דקות עד שהמצברים מתרוקנים. אופציה זו שימושית במיוחד בעת עבודה בתוך העיר, משום שהפעולה שקטה ואינה מזהמת.
החסכון הכולל השנתי בהפעלה ממוצעת של משאית כזו נע בין 4,000 ל-6,000 ליטר סולר, ופליטת ה-CO2 פוחתת ב-11 עד 16 טון בשנה.
מנוע הדיזל של המשאית, מסדרת MaxxForce DT, מיוצר לפי התקנים המחמירים ביותר של זיהום אוויר, שאמורים להיכנס לתוקף רק ב-2010.
תגובות