שטח 4X4 > יצרנים

סאנגיונג

החברה הקוריאנית, שהחלה את דרכה בהרכבת ג'יפים עבור הצבא האמריקאי, התמקדה במהלך השנים בייצור רכבי שטח

החברה הקוריאנית, שהחלה את דרכה בהרכבת ג'יפים עבור הצבא האמריקאי, התמקדה במהלך השנים בייצור רכבי שטח

חברת סאנגיונג (SsangYong – פירוש השם – שני דרקונים) נוסדה בשנת 1954,תחת השם Hadonghwan. תחילה הרכיבה ג'יפים עבור צבא ארה''ב ובאמצע שנות ה-70 החלה לייצר רכבי שטח גם עבור השוק האזרחי. בתחילת שנות ה-90 החל שיתוף פעולה טכנולוגי בין החברה לבין חברת מרצדס, שמשמעותו היתה ''השתלת'' מנועים, תיבות הילוכים ותיבות העברה של מרצדס בכלי הרכב של סאנגיונג, שיתוף פעולה שנמשך עד היום.

קורנדו דור ראשון

קורנדו דור ראשון

לאורך השנים סבלה סאנגיונג ממשברים כלכליים רבים, בעקבות אחד מהם – ב-1997 – נמכרה החברה לדייהו, לתקופה קצרה של כשלוש שנים. במשבר הבא, ב-2004, נמכר גרעין השליטה לחברת SAIC הסינית. היום נמצאת סאנגיונג תחת הגנת בית המשפט בעקבות הכרזה על תהליכי פשיטת רגל (בדומה לצ'פטר 11 בארה''ב) ונעשים מאמצים לשקם אותה ולהחזירה לדרך המלך (לכתבה על קשיי החברה).

סאנגיונג התמקדה בעיקר בייצור רכבי שטח, הראשון שיצא לשוק האזרחי היה הקורנדו (Korando) דור ראשון, שהיה מבוסס על מכלולי הג'יפ שהרכיבה עבור הצבא האמריקאי. לאחר מכן החלה לייצר את הקורנדו פמילי – מבוסס על הטרופר דור שני. בעקבות שיתוף הפעולה עם מרצדס יצא הקורנדו דור שני, זה שאנחנו מכירים בארץ, ואחריו המוסו וגרסת הטנדר שלו, המוסו ספורט.
היום כולל הליין של סאנגיונג את הרקסטון (דור שני), את הקיירון, את האקטיון ואת האקטיון ספורט.

תמונות נוספות

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

29 במרץ 2009 ב 13:04

תראו איזה מחירים הם מבקשים לסחורה שלהם!!

רכבים שבנויים משאריות של מרצדס עתיקות עם גימור שמתאים למדינות עולם שלישי!!
אבל המחיר?! מעל 200K ש"ח.
אין פלא שבקושי יש להם קונים (וכנראה שהיבואן עושה עליהם רווח שך 100%!).

2

daniBH

29 במרץ 2009 ב 14:06

למגיב מספר 2

אם אתה אומר שסאנגיונג עושים כסף על חשבון הלקוחות
איך תסביר שמחיר של רקסטון 2 החדש עולה כמו ראב4

3

עופר אדר

31 במרץ 2009 ב 22:18

מה רצינו להגיד

זאת כתבה אחת מתוך סדרה של כתבות  שאנחנו מעלים על ההיסטוריה של  יצרני רכבי שטח. זה מופיע באתר תחת קטגוריית "אנציקלושטח", בשביל ההשכלה...

לא יודע כמה רווח עושה היבואן, בטח לא יותר מיבואנים אחרים. השיווק בארץ סבל מאי היציבות של החברה בקוריאה, מה שגרם לזכיינות בישראל לנדוד בין נציגים שונים וזה בוודאי לא תרם למכירות. בזמנו, שהמוסו היה בין  רכבי הדיזל האוטומטיים הבודדים שנמכרו בארץ  (השני היה דיסקברי...)  היו מכירות יפות וגם הרקסטון נמכר יחסית לא רע. קח בחשבון שהמקבילים היפניים עולים כמעט מאה אלף שקל יותר.

האקטיון והקיירון מפתיעים ביכולות שלהם בשטח, הקהל בארץ לא מכיר אותם מספיק.

4

shay

01 באפריל 2009 ב 23:30

למ'ס 2 שבטח לא יודע הרבה...

רכבי סאניונג ממש לא בנויים משאריות של מרצדס אלה מטובי המנועים והגירים שלהם,ובתור בעלים של סאניונג קירון אני יכול להגיד לך שלפני שרכשתי את הרכב עשיתי סקר שוק וגילית שהמתחרה הכי קרוב אליו מבחינת המחיר הוא היונדאי טוסון שגירסת הדיזל שלו היא רק 2X4 שגם אם הייתה 4X4 הוא לא היה מתקרב לרבע מהיכולות של האוטו הזה בשטח!
גם מבחינת בטיחות הם מובילים על כל העירוניים הגדולים כשהרקסטון והקיירון קיבלו 4וחצי כוכבי בטיחות במבחנים פנימיים,לסיכום רכב משתלם מאוד ומפנק מאוד.