הגיע הזמן לבדוק מה עדיף-
המלך הבלתי מעורער מתוצרת RANCHO או איזה חתיכת ברזל אוסטרלית צהובה מתוצרת של מי שהם שלא מתביישים לקרוא לעצמם OLD MAN EMU...
הכל התחיל מבוס אחד קמצן. במקום לקנות לעובד הנאמן שלו את הרצוי (טויוטה פראדו או מיצובישי פאג'רו) הוא קנה לו את המצוי (מיצובישי מגנום-מיסוי, שלא יגידו וכדומה)). החלק האישי בסיפור הוא שהעובד המסכן זה אני. אז ככה אני מוצא את עצמי עם טנדר מגנום אשר משמש אותי למעבר מנקודה א' לנקודה ב' במשך השבוע מה שיכלה לעשות גם סוברו B4 או מאזדה 626 בנוחות ובמהירות ובסופי שבוע אני מנסה ליהנות מהרכב כך ...שביום ראשון יגיע ישירות למוסך. אז מה עושים עם טנדר עבודה קשיח כדי שישפר התנהגותו בכביש??(וגם בשטח) מחליפים!! אז ככה חברים - בצמיגים תעשו מה בראש שלכם לפי טעמכם וכיסכם. כביש, כבישטח ,שטח AT, MT, H, וכל מה שמישהו כבר כתב על זה או שעבר דרך גלגליכם- אני הסתדרתי עם סט של MICKEY THOMPSON BAJA.-(קומבינה) כסא הידראולי???-כן למה לא רק שזה לא זול ואגואיסטי כי הרכב נשאר נורא ואתם בתוך בועת נוחות ואם הייתי האישה שלכם הייתי מתגרשת מהזכר הנפוח שמשמאלי שסדר לעצמו את הטוסיק ---והכי חשוב,אם אתם נהגי שטח אגרסיביים אז אי אפשר לנהוג על כסא שמשתולל מעלה מטה,זכרו זאת!!! (בנוסף ל- 4000 שקלים שיספוג חשבונכם).
אז הגענו למה שכבודי (שאינו מונח בשום מקום) חושב שבאמת חשוב קפיצים ובולמי זעזועים לא כאן המקום לסקירה רחבה על תפקידם וסוגיהם למעט העובדה שמה שתמצאו כיום באולמות התצוגה (טנדרים) מורכב מקפיצי עלים בסרן האחורית,כדי שנוכל יום יום לסחוב את החותנת ששוקלת 800 ק''ג- (והסליחה עם מי שבאמת קצת גם עובד עם הרכב)- ומקפיצי סליל במתלים הקדמיים העצמאיים- IFS. את קפיצי העלים החלטתי לא להחליף- משתי סיבות- אחת שהרכב לא שלי ויש גבול למה שמותר לי לעשות עם רכב חברה בלי שיפטרו אותי. ושתיים שלא ברור לי מה יגיד הביטוח על זה במקרה תאונה- שלא לדבר על היבואן במקרה של תקלה -זה לא אמריקה פה וגם לא אוסטרליה-אנחנו עדיין ברוסייה הישנה בנושא רכבי שטח ושיפורים. אז החלטתי לבדוק את מה שהפך לסטנדרט של החלפות ולא מחייב כירורגיה רדיקאלית- בולמי זעזועים. בולמי הזעזועים המקוריים בנויים פעם אחת לתת תשובה מסחרית שיהיו מתאימים לכלל המשתמשים והשימושים וכאן שוב אזכיר שברכבי עבודה אנו עוסקים ופעם שנייה אמורים לענות על תמחירי עלות סבירים-כסף יעאאני!
יאללה לעבודה: RANCHO RS9000 ידועים כמעט לכל מי שירד פעם מאספלט. הם בולמים אמינים ואיכותיים וייחודם בכך שאפשר לכוון את קשיחותם (וכן אני יודע שזו מילה כוללנית ואפשר לתת הרצאה על איך ולמה). כפתור הכוון בכל אחד הוא בעל חמישה מצבים וקיימת מערכת נוספת (אופציונאלית) המאפשרת לכוונם (כולם יחד או שניים שניים) מתוך תא הנהג. אז קניתי לי סט (בקומבינה כי הבוס עדיין קמצן) ונסעתי לי לכאן ולשם ממה שנשאר ממדינתנו(בלי פוליטיקה- רק עובדות של קמ''ר). נדלקתי---!!! על כבישי ישראל -אלה עם האספלט הכוונה -הטנדר שלי הפך לדודג' דארט 66 . זה לא אומר ששכחתי שיש לי טנדר מתחת לעכוז אבל הרגשת ריחוף משחררת הורגשה בנסיעה ולא כל טעות של מע''צ התיישבה לי בחוליה 11 של עמוד השדרה. בורר המצבים היה על מצב 1 בכל ארבעת הבולמים. מהר מאד הקשחתי למצב 2 מקדימה והשארתי את מצב 1 מאחור כיוון שצלילות החזית שבצע הרכב בפניות הפחידו אותי- באמת!!! כוונונים מרובים בכבישים שונים-- כולם סלולים השאירו אותי עם הסדור של 2 קדימה ו- 2 אחורה ומסקנה חד משמעית שאם אני צריך לשים קצת כסף עבור ההרגשה שלי ולא של הצופה בי (ניקלים וכדומה)- אז אני בעד גם אם הטנדר לא רואה שטח אלא רק בגינתי (שאין לי)- אחלה פתרון לנוחות- לא מושלם אבל שווה את הכסף(2500 שקלים מאס או מנוס ליודעי הספרדית שבניכם ואת ה- 2500 הבינו כולם כנראה- או שמישהו יתנדב למוכרם יותר בזול בעתיד???????) ירדתי לשטח????!!!! ברור!!!!! בשביל מה אני חי??!! אז ככה- אי אפשר לנסוע על מצבי 1 ו- 2 !!!! אי אפשר!!! כלומר אפשר אבל זה יעבור במהירות בין מצב של מכונית משתוללת מעלה מטה כך שראשכם ייהפך לשטוח בחלקו העליון לבין זה שהבולמים המסכנים שמטיילים להם מעלה מטה יחד עם ראשכם מתחממים במהירות!! ואופס אין בולמים!!! יעילותם יורדת עד שכאילו מישהו לקח אותם באמצע הנסיעה והקשחתם כעת לא תעזור אלא בעוד כמה שעות כשהעסק יירגע (והשמן והאוויר ולא חשוב מה יסתדרו להם). אז טוב אולי אתם רק נוסעים כל חייכם בהתגלגלות רגועה ובמהירויות של 20 קמ''ש ואז זה לא יקרה מייד -אבל בטוח יקרה מתי שהוא. במצב 3 לא נתקלתי בבעיית התחממות ומצבי 4 ו5- היו משהו כמו הרגשת הטנדר המקורית שלי--- טנדר!!! גם כאן משחקים מרובים הביאו אותי למצב פשרה סביר של 3 מקדימה ו3- מאחור למעט מקרים בהם הייתי עמוס קצת בשביל האחרים- כי אני טנדר והם פאג'רו קצר (סנובים) והבולמים האחוריים עברו למצב 4. וככה שחקתי לי בין הכביש לכפר -יודע בוודאות שאני הולך לקנות לי את מערכת הקסמים של הכוונון מתא הנהג (עוד איזה 1600 שקלים - אבל הכרחי לשפיות) כי כמה אפשר להגיד לעצמך חבל שלא העברתי למצב 4 או חבל שאני לא על 2 ולעצור ולכוונן ולעצור ולכוונן ולעצור ו...הבנתם??
ואז אמר לי אחד שהוא אח שלי שההוא משם עבר לשם והוא אחראי על מחלקת שיפורי רכב - ואני בכלל מכיר אותו ומייד הרחתי קומבינות וצלצלתי ושתינו קפה ודברנו ועלה הרעיון שאולי באמת הגיע הזמן לבדוק מה עדיף- המלך הבלתי מעורער מתוצרת RANCHO או איזה חתיכת ברזל אוסטרלית צהובה מתוצרת של מישהם שלא מתביישים לקרוא לעצמם OLD MAN EMU לך תגיד להם ש: ''אמו'' זה לא בדיוק משהו חיובי לשווק של כלום במדינה שלנו. ולמה אני מספר לכם את כל הקשקוש הזה- כדי שבאמת תדעו שלמרות שאני מכיר את האיש החביב הזה עשרים שנה אני גם חרא של בן אדם ואומר רק את האמת!! באמת!! אז זה הסכום שהיה: אני מקבל סט לניסיון - אני בודק למה וכמה ואיך שבא לי ובסוף אני מפרסם באתרי השטח וסתם למי שירצה לשמוע מה דעתי- אני תורם קצת שעות החלפה ועניין, וכבוד היבואן מסתכן בדעה שלילית. אישית אני מכבד את ההחלטה. כאיש שיווק ומכירות לא מהיום- אני לא הייתי לוקח סיכון כזה. ועוד משהו,אם אני בעד האוסטרליים אז אני מחפש קונה לברזל האמריקאי המשומש במצב חדש שיש לי וקונה את ה: ''אמו'' האוסטרלי הזה. שתדעו כולם למה הכנסתי את עצמי. חשבתם שRANCHO RS9000 זה מסובך?? לא ולא- זה משחק ילדים לעומת OLDMAN .האוסטרליים האלה מייצרים לכל רכב כמה סוגים- רך קשה ארוך קצר כזה וכזה ולך תגיד מה אתה רוצה... ואחרי כל זה הם אומרים שהבולם מכוונן לו באופן אוטומטי בין מצבי רך קשה לפי תנאי הדרך-באבא סאלי אמיתי!!! טוב- זה לא אוסטרליה פה אז מה שיש זה מה ששמנו,לפי הקטלוג זה היה הסוג הקשיח מבין שתי האפשרויות לרכב שלי. מה אני אגיד לכם??-אם אתם חיית כביש מצויה ושטח לא מעניין אתכם אז כאן נגמר הדו קרב- חד משמעית!!!!! קנו RANCHO RS9000 שימו על מצב 2 ושלא יבלבלו לכם את המוח על כלום . ובשטח?-מי אני שאגיד שראנצו לא טוב בשטח?? הOLDMAN היו יותר נעימים מהבולמים הרגילים 'הם גם משככים מהמורות ובאמפים הרבה יותר טוב מהברזלים איתם נקנה האוטו-אבל זה כל מה שיש לי להגיד עליהם בנושא אספלט. אבל..
נסעתי לי (מהר דווקא) באוטוסטרדת ההיי-טק (איפה שנוסעים כל אלה שהאוטו לא שלהם למרות שהוא בנוי רק לכביש ושמה זה לא כביש) ממלון מנדרין למרינה בהרצליה ובחזרה- ושוב פעם ובחזרה ולא הבנתי מה קרה לאוטו שלי,אני על תשעים קמ''ש נכנס בכוונה לקצת בורות ובאמפים והרכב נשאר דבוק לאדמה והראש שלי לא בתקרה!!! פתאום הרגשתי קצת מה שפעם הרגשתי על פאגרו וטרופר---נעלם לי תסביך הטנדר.התחלתי להאמין בכל הטכנולוגיה המפוקפקת הזאת של כיוונון אוטומטי ובא לעכוזי וראשי גואל ועוד שנייה אני בדרכי לכוונו של הבאבא סאלי-אם אמונות טפלות אז למה לא להכי הכי שיש!! ומאז אני כבר 7000 ק''מ והרבה טיולים והרבה כביש ונהנה מכל רגע בשטח ובודק ומגיע למהירויות בשבילים ובערוצי נחלים שאף פעם לא העזתי- לא כי אני לא גיבור- אלא בגלל אישתי שלידי שגם לטוסיק שלה יש משקל בכתבה הזאת. אבל אני רוצה נוחות בכביש- זוכרים את זה????????????- זה אני ההוא עם הטנדר שיש לו בוס קמצן! אבל - אומר לי האוסטרלי,רוני מנדלבאום שמו),אתה צריך להחליט מי אתה ואחר כך לבחור מה מתאים לך-כלומר- אתה מפגר צביקה- לך מתאים (כיוון שאתה לא בעל מקצוע אלא מקשקש שכל מקצועי וזה לא אותו דבר) סט רך שבו הקשה קשה אבל הרך יותר רך- אז למרות שזה נשמע כמו שעור בחינוך מיני- הלכתי על זה. ושוב פעם מתחת לאוטו וגם בקרתי איזה בולגרי שתקן לי איזה בורג כי אני דביל (130 שקלים- מר מנדלבאום!!) ושובר דברים שלא אמורים להישבר. טוב אז עכשיו אני סוף סוף אחרי חודשיים תמימים עם טנדר לבוש בסט בולמים שאלופי אוסטרליה אומרים שיעשה לי טוב בחיים . אחרי 5 ק''מ ידעתי כבר מה שאגיד בסוף. אבל למה לחפף ??
על כביש סלול טיפוסי בארצנו, כלומר קצת כביש קצת בור קצת תפר רוחב שיזכיר לנו מי סלל את הכביש ,הברזל האוסטרלי (הסט המוגדר כרך יותר, להזכירכם) מתנהג כמו RANCHO 9000 על דרגה 3. זהו!! לא יותר ולא פחות. אין דודג' דארט 66 ואין קצת הרגשת סירה מרגיעה שיש במצבי 1 ו2- בRANCHO. תפרי כביש , תיקוני דרך וכדומה יורגשו . אמנם פחות מאשר במצב של הבולמים המקוריים ופחות מאשר בסט הקודם שנבחן על ידי אבל חלום הגרנד שירוקי נגוז באחת-אני חי עם טנדר יפני ולא עם שום דבר אחר. היו מקרים שהופתעתי איך הבולמים משככים והיו מקרים שלא הבנתי למה אני מרגיש מה שאני לא רוצה להרגיש אבל כללית זה מאד היה דומה לRANCHO9000 במצב 3. בשטח לא הרגשתי שום שינוי בהשוואה לסט הקשוח הקודם שם הטלטל האוטו קצת יותר ,מה שאמת את תיאורית הקשה -קשה והרך -רך יותר של ידידנו המלומד. וכאן דווקא צהלו פני, שהרי את התנהגות השטח של האולדמן כבר תיארתי כאן כמשהו שלא הרגשתי אף פעם עם טנדר.
יש .ולא אחת אלא כמה. זה בשביל שבגן עדן אוכל להגיד שאני אוהב את כולם-באמת!!! אחת: RS9000 RANCHO הם התשובה למכורי כביש ונזירי שטח(ולזכור שמדובר על בעלי טנדרים בלבד). אם יש לך טנדר שקנית לילד ואתה סובל ממנו או שאת גבירתי סובלת מהרכב שקנה בעלך (ואולי גם מבעלך -אבל כאן קצרה ידי מלעזור) ואתם מוקפי ניקלים וג'אנטים וכל מה שאפשר לקנות בארבעה צבעים,אז תעשו לעצמכם טובה ותקנו משהו בשבילכם. ומכיוון שאני לא רואה אף אחד מתחיל לטייל מתחת לרכב כל חצי שעה (אני בפקק אני באוטוסטראדה אני בדרך לדודה מנהריה דרך השדות וכדומה) אז תעשו לעצמכם עוד טובה ותקנו את מערכת הכוונון מתא הנהג. כמה זה עולה????? לא מעט ואפילו הרבה- קצת פחות מ 4000 ש''ח - ויש לכם אחלה משחק עם שני כפתורים ומשאבת אוויר והרבה כבוד וגם קצת נוחות. ואני יודע שעוד שורה אני מוצא להורג על ידי כל הידעונים בארץ אבל דעתי נחרצת!!!!! RANCHO RS9000 הם לא בולמי שטח!!!! הם בולמי זעזועים איכותיים מתוחכמים ומאד גמישי שימושים ומצבים- הם אולי הפתרון הטכני הנח לרכבים משופרים , מוגבהים ,כאלה שיש להם כסף או סתם אוהבי טרנדים ואני חושב שזה אפילו חשוב, הרי בהנאה מדובר כאן----אבל לטעמי הם לא תורמים כלום לנסיעת שטח משופרת!!! מצבי 1 ו2- הם תיאורטים ולא שמישים ואפילו מסוכנים במצבי נסיעה קיצוניים, כתוצאה מכוונון לא מתאים לאופי הנסיעה. מצבי 4 ו5- הם מצבים שדומים מאד למה שעושים בולמי הזעזועים המקוריים או הרבה אחרים בפחות מחצי מחיר. באחד מאתרי חול מצאתי שRANCHO 5000 שהוא בולם השטח הנמכר ביותר בעולם זהה בתכונותיו ל RANCHO 9000 על מצב 3. ---- והוא עולה חצי מחיר!!
שתיים: OLDMAN EMU הם בולמי שטח ייעודיים. וזה אומר שהחלומות שלי לטנדר שיתנהג בכביש כמו הטרופר של הבוס שלי לא יתגשמו כל כך מהר. יותר מכך!! כיוון שהחברה מייצרת עבור כל רכב סטים שונים לפי המשקל והשימושים הרי שאתם חייבים- ואני מדגיש- חייבים, לעשות בדיקה מדויקת של מה אתם הולכים לעשות עם הרכב: עמוס או ריק- זה לא אותו בולם כננת מקדימה?? זה לא אותו בולם. וכן הלאה וכן הלאה.. האם יהיה לכם יותר נח על האספלט?? כן בהחלט- ל י אישית אחרי 15000 ק''מ של ראנצו ואולדמן לא בא להיכנס לטנדר סטנדרטי אפילו כטרמפיסט. האם בשביל הקצת יותר נח בכביש שווה להשקיע איזה 2500 ש''ח, אני אישית חושב שכן. אישתי מימין חושבת שלא. יש לה דברים אחרים לעשות עם הכסף הזה. אבל...שוב אבל. אם אתם רוצים להרגיש קצת יותר טוב בכביש והרבה יותר טוב בשטח, לנסוע ולתת קצת גז איפה שהייתם מאיטים בגלל הקפיצות או הראש בתקרה-רוצו וקנו את הברזל האוסטרלי הצהוב הזה!! עוד לא הבנתי איך זה עובד למרות שהסבירו לי חמש פעמים-אבל כל הרכב מתנהג כאילו הוא מהודק יותר לאדמה במהירויות הגבוהות ועדין ורך יותר במהירויות בינוניות. זה לא משהו שקשור לטעם אישי- זה אפילו כבר לא משהו שקשור לבאבא סאלי,זה פשוט יותר כייף ונח--- אחרי חמישים ק''מ בשטח עם אולדמן במקום הבולמים המקוריים תלמדו להעריך את ההבדל ואחרי כמה שבועות של נסיעה בעיר ובכפר לא תוכלו- לעולם יותר! לחשוב על נסיעה בטנדר עם בולמים מקוריים. ועכשיו יש לי בעיה אישית.. מה אני עושה עם ה-RS9000 שקניתי במיטב כספי (בגלל איזה קומבינה
RANCHO RS 9000 מחיר לארבעה בולמים ומערכת כוונון 4000 ש''ח בכביש ציון 4 בשטח ציון 3 בעד- נוחות כביש, גמישות שימושים נגד- כוונון ידני, מחיר מערכת כוונון אוטומטית, התנהגות שטח בינונית. OLD MAN EMU מחיר לארבעה בולמים 2350 בכביש ציון 3 בשטח ציון 5 בעד- התנהגות שטח, כוונון אוטומטי נגד- מחייב התאמה מדויקת לשימושים השונים ואני לרשותכם ידידי-בתודה...צביקה בר
1 תגובות
1
עופ
01 באוקטובר 2003 ב 11:28
בולמי זעזועים
א.יש ברשותי בולמים מסוג זה ברצוני לבדוק את תקינותם למי לפנות 057-387630 תודה עופר
תגובות