הקרוס-אובר של פיג'ו, ה-3008, תצויד במערכת הנעה מעניינת, בה הכוח לגלגלים האחוריים יגיע ממנוע חשמלי בלבד
מערכת ההנעה ההיברידית של חברת פיג'ו, ה- HYbrid4, עוברת משולחנות התכנון ודגמי הקונספט לשלב של טרום ייצור, מתוך כוונה להגיע איתה לשוק לקראת שנת 2011. המערכת תורכב על דגם ה-3008, קרוס-אובר ששיווקו יחל בקרוב.
ספק הכוח העיקרי של ה-3008 ההיברידית יהיה מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם 163 כ''ס, שיניע את הגלגלים הקדמיים. המנוע הזה גם ישמש לטעינת מצברי ליטיום-איון, המחוברים למנוע חשמלי שיושב על הסרן האחורי. מנוע זה, שהספקו 37 כ''ס, מניע את הגלגלים האחוריים.
מערכת הההנעה של ה-3008 ההיברידית
מערכת הההנעה של ה-3008 ההיברידית
בפיג'ו מספקים נתונים נמוכים במיוחד של פליטת מזהמים, 109 ג'/ק''מ של CO2. גם הנתון הרישמי של צריכת הדלק מרשים, והוא נע סביב ה-30 ק''מ/ליטר. אגב, גם פעולת הבלימה מנוצלת לטעינת המצברים.
שילובי ההנעה האפשריים רבים: רק עם המנוע החשמלי לתנועה עירונית איטית, מנוע הדיזל בלבד לשיוט בכבישים מהירים, מנוע הדיזל יחד עם החשמלי להנעה 4X4. היופי במערכת הזאת, שאין צורך במכללי העברת כוח מסובכים וכבדים: אין תיבת העברה ואין גל הינע לסרן האחורי. רק צריך להקפיד שהמצברים לא יתרוקנו בדיוק ברגע שאתם תקועים באיזה שדה בוצי או על דיונה.
תגובות