שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ נהיגה

מעבר פסי רכבת


אחד הדברים היותר מפחידים הם מעבר מעל פסי רכבת.

אחד הדברים היותר מפחידים הם מעבר מעל פסי רכבת. יש שיטה בדוקה לעשות זאת. (לפני שארשום את השיטה הבדוקה אציין לפניכם ששום שיטה ושתהיה בדוקה ככל שתהיה אינה עובדת אם על הגלגלים שלכם יש בוץ, ראו הוזהרתם). ובכן, בהגיעכם למסילת ברזל חפשו, דבר ראשון, את המקום בו המסילה נמוכה ככל האפשר, אל תתעצלו - לפעמים במרחק של 50 מטר, במקום מוסתר משהו, יש מעבר נוח. לעולם אל תנסו לעבור מסילה תוך כדי טיפוס אל סוללת החצץ התלולה של המסילה. מצאתם מקום נוח למעבר? המקום הוא הנמוך ביותר בסביבה? טוב, עכשיו ניגש למעבר עצמו. הביאו את הרכב לפס הקרוב אליכם בזוית הקרובה ל- 70 מעלות. לפני שהגלגל הקדמי (הקרוב למסילה) מגיע ממש למסילה הניחו אבן בגודל כזה שתיווצר עליה קטנה, או, מדרגת ביניים אל המסילה. מהצד השני של פס הברזל הניחו אבן דומה וחיזרו אל פעולה זו, בנתיב הגלגל, גם בפס הרחוק מהרכב.

אותה פעולה בדיוק עליכם לבצע גם עבור הגלגל הקדמי השני. כעת, סעו קדימה, הגלגל הראשון יטפס על האבן וכשיגיע לראש הפס ויתחיל לגלוש לצד השני, יתחיל הגלגל השני לטפס על האבן וחוזר חלילה גם בפס השני. את המעבר יש לבצע בצורה חלקה ואחידה ולא עם הרבה גז ובלימות, דבר אשר עלול להעיף את האבנים ולהשאיר אותכם עם הקפיץ על המסילה ללא יכולת תנועה. זיכרו, המעבר צריך להתבצע במינימום זמן ובמקסימום בטיחות. עליכם להשאיר צופה אשר יזהיר אתכם על בוא רכבת וגם אחד אשר יכוון אתכם לעליה בטוחה על האבנים הסדורות. היה וקרתה תקלה, החלקתם מהאבן ו''התישבתם'' עם גחון הרכב על הפס, על תחכו רגע נוסף, הוציאו ''היי-ליפט'' או מגבהה סטנדרטי והרימו את הגלגל הקרוב לנקודה התוקעת, הכניסו אבן (שתהיה מספיק גבוהה) והמשיכו בתנועה המתוכננת.

אין לראות בהסבר הנ''ל המלצה לחצות מסילות ברזל שלא על-פי החוק במעברים בלבד

אין לנסות ולעבור מסילות ברזל ללא אישור מהרשויות המוסמכות לכך.

מנסיונם של אחרים:

הפעולה הראשונה שיש לעשות בעת התקעות על פסי רכבת היא להתקשר 100 (מוקד המשטרה) רק לאחר מכן להמשיך בנסיונות ההחלצות! אפשר גם להתקשר לאחד מהמוקדים של רכבת ישראל: 5770* 2442*

מנסיונם של אחרים:

תגובות

2 תגובות

1

ליאור קרלינסקי

22 ביולי 2006 ב 20:33

זהירות רכבת !!!

לאחר ניסיון התקעות על מסילה הצעתי לכם לא לעבור !!! ואם חייבים בשבת בלבד כשאין רכבות וגם אז ק ו ד ם ליידע את מוקד הרכבת ולאחר אישורם פרט לכך לי באוטו יש שני קורות עץ למעבר בטוח לכל צרה !

2

Ogash Ofer

23 ביולי 2006 ב 09:04

אסור ומסוכן לעבור פסי רכבת

על-פי החוק אסור לחצות את פסי רכבת וגם על-פי ההגיון הדבר מסוכן ומיותר! כדאי לחפש דרך עוקפת או מעבר מסודר.