שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכב שטח חדש לדאצ'יה

החברה הרומנית, שזכתה אצלנו למוניטין מפוקפק תחת השם דלתא, עומדת להציג רכב שטח חדש

ארבע ניסיונות נפרדים - על ידי ארבעה יבואנים שונים - נעשו להביא לארץ את כלי הרכב של החברה הרומנית דאצ'יה, וכולם כשלו. הניסיון הנחוש ביותר נעשה בשנים 1988-1989, עת שווק בארץ הדגם דלתא, תחת הסיסמה ''גם אתה יכול 88''. הדלתא, שהיתה בעצם רנו 12 בבנייה רומנית (דאצ'יה רכשה/קיבלה מרנו את כל פס הייצור של הדגם הזה), לא זכתה להצלחה רבה, בלשון המעטה, ושלל בדיחות נפוצו אז על חשבון הקונים הלא מאושרים.

יחד עם הדלתא הגיעו לארץ בשנים ההן גם כמה אקסמפלרים של רכב שטח מתוצרת דאצ'יה, הדאסטר. הדגם הזה זכור בעיקר - למי שהכיר אותו - ביכולתו להחליד בצורה מעוררת כבוד ובתוך זמן קצר להפליא.
בשלב מסוים, רכשה רנו את הבעלות המלאה על החברה ופיתחה דגם של רכב נוסעים, לוגאן, שקיבל חשיפה תקשורתית רבה בזכות היותו הרכב הזול ביותר באירופה. היו דיבורים רבים על כך שהלוגאן יגיע לארץ, אך לא יצא מהם דבר.

השבוע נחשפו תמונות של רכב שטח חדש מתוצרת דאצ'יה, שיש הטוענים כי הוא מחליפו של הדאסטר. הדגם החדש שונה לחלוטין מדגם הקונספט שהוצג השנה בתערוכת הרכב בג'נבה, שנשא גם הוא את השם דאסטר.
עדיין אין הרבה פרטים על הרכב, אבל הוא נבנה ככל הנראה על פלטפורמת הניסאן קשקאי וצוייד במערכת הנעה שנלקחה מה-X-Trail. התכנון הוא לייצור של כמיליון יחידות בשנה, במחיר 12 אלף אירו לחתיכה. בתרגום לישראלית, כולל המסים, כ-130 עד 140 אלף שקל. מפתה, לא? עכשיו רק נותר לחכות ולראות אם יבואן רנו ירים את הכפפה ויביא את היצירה לארץ.
ההשקה הרשמית, אגב, תעשה רק בתערוכת הרכב הבאה בג'נבה, בתחילת 2010.             

תגובות

0 תגובות