מי אמר שהאורך לא חשוב? בטח לא מי שחתום על הכתבה הזו (אבל למי שצילם אותה אולי יש השגות). לפעמים האורך זה רק עניין של פילוסופיה
מאת: טל שביט
13/08/09
מה שבטוח: הוא מספיק גדול כדי לקחת בהליכה את תואר ''לי יש הכי ארוך'' בסגמנט הפנאי של השוק הישראלי. כל ענקי הקבוצה, מלנדקרוזר V8 ועד מרצדס GL, יכולים להתחבא לו בצל. אם אתם רוצים יותר גדול תצטרכו לדאוג לעצמכם לבהמות אמריקניות ביבוא אישי כמו קאדילק אסקלייד (וגם זה רק בגרסתEXT המוארכת) או שברולט סאברבן.
בימים עברו היה יושב בחרטומו של הטראוורס מנוע ענק עם טכנולוגיה של טרקטור סובייטי מלפני מלחמת העולם השניה V8, מהסוג שגורם לארגונים ירוקים לקבל התקפה אפילפטית ולשדות שלמים לקמול כשהרכב חולף לידם. אותו מנוע היה מניע את הגלגלים האחוריים דרך סרן קשיח ובכלל כל העולם היה יפה יותר אז, כשעוד לא המציאו את ה-CO2 והדלק בארה''ב היה יותר זול ממים.
המפגש הראשון עם הטראוורס מפתיע, כי איכשהו הוא מצליח להסוות את גודלו עם פרופורציות מצוינות. לכך אחראים במידה רבה הגלגלים הענקיים: UMI בחרו לשווק את הטראוורס רק עם חישוקי ''20 בכל רמות הגימור. מראהו עדכני ונעים למדי לעין. זה תיאור שמתאים גם לעיצוב הפנים, שהתברך באופי עדכני עם הימנעות מבורכת מצעצוע-יתר. מול הנהג נמצא מחוונים ראשיים מאופקים ופשוטים, עם תצוגת מחשב דרך (קצת קטנה וקשה לקריאה) ביניהם.
הפתעה נעימה היא באפשרויות כיוונון ההגה: הוא יוצא גם פנימה-החוצה, בשיעור נדיב למדי. רכב המבחן הגיע אלינו ברמת הגימור האמצעית מתוך השלוש הקיימות -4x4 LT, שמחירה כמעט 300,000 ש''ח. רשימה האבזור כוללת לא מעט פינוקים: ריפודי עור, כיוון חשמלי מלא למושבים הקדמיים, בקרת אקלים עם מזגן אחורי נפרד, דלת אחורית עם הפעלה חשמלית, מצלמת חניה אחורית, מערכת שמע עם 10 רמקולים וסאבוופר, חלון גג כפול (אבל רק הקדמי נפתח). פריטים שקיימים כבר ברמת הגימור הנמוכה – LT עם הנעה קדמית – כמו חיישני תאורה וחנייה, הפעלת מערכת שמע מההגה, בקרת שיוט, 6 כריות אוויר ובקרת יציבות. נציין כי שתי גרסאות ה-LT מגיעות עם 8 מושבים, ואת ה-4x4 אפשר לקבל כאופציה (בתשלום) עם 7 מושבים כאשר את מקום השלישייה האמצעית תופסים שני מושבי ''קפטן'' נפרדים.
המנוע שקט. מ-א-ד שקט. הוא מספיק חזק כדי לשמור על כל קצב שתבחר ולהשלים עקיפות ביעילות, ועושה את מלאכתו מבלי להרעיש – בשיוט צריך להתאמץ כדי לשמוע אותו (וחבל שאת רעשי הרוח, לעומת זאת, שומעים היטב כבר מ-110 קמ''ש). התיבה, לעומת זאת, מאכזבת: תגובתה לעתים מאוחרת, וכשהיא נזכרת להוריד הילוך התוצאה פה-ושם לא נעימה. בנוסף, יש לה אמנם 6 הילוכים אבל לא פונקצית טיפטרוניק. במקום זאת אפשר להגביל את התיבה כך שלא תעלה מעבר להילוך מסוים באמצעות לחצן /- הנמצא בצידו של בורר ההילוכים.
שברולט טראוורס 4X4 LT
|
|
מנוע
|
|
מנוע
|
V6 אורכי, הזרקה ישירה
|
נפח מנוע
|
3,564 סמ''ק
|
תזמון
|
24 שסתומים, גל זיזי עילי כפול, משתנה
|
מהלך/קדח
|
94X85.6 מ''מ
|
הספק
|
281 כ''ס / 6,300 סל''ד
|
מומנט
|
36.7 קג''מ/ 3,400 סל''ד
|
מרכב
|
|
הנעה
|
כפולה משתלבת
|
הילוכים
|
6 אוטומטית
|
מתלה קדמי
|
מקפרסון, מוט מייצב
|
מתלה אחורי
|
רב – חיבורי, קפיצי סליל
|
בלמים
|
קדמי/אחורי: דיסקים מאווררים
|
מערכות
|
בקרת משיכה ETC
בקרת יציבות ESC
|
צמיגים
|
20-55/255
|
מידות
|
|
בסיס גלגלים
|
302 ס''מ
|
אורך X רוחב X גובה
|
179 X 199 X 521 ס''מ
|
משקל
|
2,215 ק''ג
|
תא מטען
|
691- 3,327 ליטר
|
מיכל דלק
|
83 ליטר
|
ביצועים
|
|
מהירות מרבית
|
190 קמ''ש (יצרן)
|
0-100 קמ''ש
|
אין (יצרן)
|
צריכת דלק
|
5.5 ק''מ לליטר (מבחן)
|
טווח נסיעה
|
456 ק''מ (מבחן)
|
זוויות מרכב
|
|
זווית בטן
|
לא נמסר
|
זווית נטישה
|
לא נמסר
|
זווית גישה
|
לא נמסר
|
מרווח גחון
|
18.3 ס''מ
|
קוטר סיבוב
|
12.3 מטר
|
מחיר
|
298,000 ש''ח (רכב מבחן)
|
אחריות
|
36 חודשים או 100,000 ק''מ
|
0 תגובות
תגובות