אופנועים / טרקטורונים > יצרנים

ימאהה

יצרנית האופנועים מיפן היתה הראשונה שייצרה דו-שימושי אמיתי

יצרנית האופנועים מיפן היתה הראשונה שייצרה דו-שימושי אמיתי

הסמל של חברת ימאהה, שלושה מזלגות קול המשולבים אחד בשני, מצביע על השורשים: החברה נוסדה בסוף המאה ה-19 על ידי טורקוסו ימאהה (Torakusu yamaha) כחברה לייצור עוגבים מקני סוף והמשיכה בייצור פסנתרים. רק לאחר מלחמת העולם השנייה, החלו לחפש שם כיוונים חדשים להתפתחות ואחד מהם היה ייצור אופנועים.

ימאהה, שרכשה ניסיון רב בעיבוד מתכות קלות לצורך ייצור כלי הנגינה, עסקה בתקופת המלחמה בייצור מדחפים למטוסים. בתום המלחמה, נותר בידיה כל המכשור והידע, שוק הדו-גלגליים במזרח הרחוק החל אז להתפתח והבחירה בכיוון הזה נראתה טבעית. ג'ניצ'י קאווקמי (Genichi Kawakami), בנו של מנכ''ל ימאהה, מונה לעמוד בראש החטיבה החדשה. בעתיד, אגב, ימונה כמנכל של הקונצרן כולו.
ב-1955 ירד מפס הייצור האופנוע הראשון של ימאהה, ה-YA-1, עם צילינדר אחד בנפח 125 סמ''ק, שתי פעימות, מקורר אוויר. האופנוע זכה לכינוי ''הדרקון האדום'', בשל סכמת הצביעה בשני גוונים, אדום-שנהב.

DT-1

DT-1

במשך למעלה מעשור יצרה החברה אופנועי כביש שונים, לקחה חלק – בהצלחה - במירוצים, עד שבשנת 1968 הטילה את הפצצה: אופנוע דו-שימושי אמיתי ראשון בעולם, ה-DT-1. עד אז, רוכבי השטח לקחו אופנועי כביש ועשו להם הסבות, חלק מהחברות גם מכרו קיטים מיוחדים להסבות כאלו, אך ה-DT-1 היה פתרון מושלם מבית החרושת: כלי שאפשר לעשות עליו את הדרך לשטח, וכשנגמר הכביש לא צריך לעצור.
פיתוח נוסף של ימאהה היה בולם הזעזועים הבודד על הגלגל האחורי, ה''מונו-שוק'', סידור ששינה לחלוטין את פני עולם המוטוקרוס

XT-500 בדקאר

XT-500 בדקאר

בהמשך, ייצרה ימאהה את ה-XT500 האגדי, איתו זכה סריל נבו בשני הדקארים הראשונים (1979 ו-1980). ב-1991 החלו שנות שליטתו של סטפן פטרהנסל בדקאר, תחילה עם ה- YZE750טנרה (Tenere) ואחר כך עם ה-YZE850 טנרה.
היום פרושים תחומי העיסוק של ימאהה מוטורס, מלבד אופנועים, גם על ייצור טרקטורונים, אופנועי שלג וים, סירות ומנועים לסירות, עגלות גולף, גנרטורים ועוד. אגב, אחת הגיחות הבודדות של החברה לתחום המכוניות היתה שיתוף פעולה עם טויוטה בשנת 1966, שהניב את הטויוטה 2000GT, אחת ממכוניות הספורט המוערכות ביותר עד היום.

טויוטה GT2000

טויוטה GT2000

תגובות

0 תגובות