הדגם החדש של להיט המכירות מבית יונדאי, ששינה לחלוטין את מפת רכבי הפנאי בישראל, יגיע לארץ לקראת אמצע 2010
עוד לפני ההצגה הרשמית בתערוכת פרנקפורט, חשפה יונדאי תמונות ופרטים מלאים על הדגם החדש של הטוסון, שייקרא בשווקים מסוימים IX-35. השקתו של הטוסון, ב-2004, לוותה בתמחור אגרסיבי בישראל, שהניב מכירה בכמויות נאות מאוד. עד כדי כך, ששוק רכבי הפנאי בארץ שינה לחלוטין את פניו.
חיצונית, הטוסון החדש דומה מאוד ל-IX-ONIC, דגם הקונספט שהוצג בתערוכת ג'נבה בתחילת השנה. המימדים החיצוניים שלו מעט יותר גדולים מהדגם היוצא: אורכו 4.41 מטר (8.5 ס''מ ארוך יותר) ורוחבו 1.82 מטר (2 ס''מ עודפים). גם מרחק הסרנים גדל, אמנם רק בס''מ אחד והוא עומד על 2.64 מטר, אבל השינויים האלה הגדילו את המרווח לנוסעים בצורה משמעותית. בגובה, לעומת זאת, איבד הטוסון כשני ס''מ, אבל בחברה טוענים כי מרווח הראש לא נפגע מכך.
הצצה פנימה
הצצה פנימה
בצד המכני, הטוסון יוצע עם שני מנועים חדשים: בנזין בנפח 2.0 ליטר ודיזל בנפח זהה. הבנזין יספק 166 כ''ס סוס ב-6,200 סל''ד, עם מומנט של 20.1 קג''מ, בעוד הדיזל יפיק 184 כ''ס ב-4,000 סל''ד רגועים יותר, עם קג''מ ברצועת כוח נמוכה ורחבה יותר, שתתחיל ב-1,800 סל''ד. מנוע הדיזל עומד כבר בתקני הזיהום יורו 5 ופליטת ה-CO2 שלו נמוכה משמעותית מזו של מנוע הבנזין.
בשלב זה, מנוע הבנזין יוצע רק עם הנעה 2X4, כשצריכת הדלק שלו עומדת על 11.7 ק''מ/ל', בעוד דגם הדיזל יימכר גם עם הנעה 4X4. צריכת הדלק של הדיזל תעמוד על 15.4 ק''מ/ל' (דגם 2X4) וה-4X4 יעשה 14.1 ק''מ/ל'. היצע תיבות ההילוכים יכלול שתי אפשרויות: ידנית ואוטומטית, שתיהן עם שש מהירויות.
החל משנת הדגם 2011, יוחלפו המנועים במנועים חדשים עוד יותר: בנזין 1.6 ליטר עם 140 כ''ס ו-17 קג''מ, ודיזל 1.7 ליטר שיספק 115 כ''ס ו-26 קג''מ. מנועים אלה יהיו ירוקים יותר מהמנועים העכשוויים, עם פליטות מזהמים נמוכות יותר.
מי שמביט בי מאחור
מי שמביט בי מאחור
בטוסון החדש יהיו מספר מערכות מתקדמות, כמו בקרת יציבות דינמית, סיוע בזינוק בעליה, בקרת נסיעה במורד, מצלמה לנסיעה לאחור ועוד. הצמיגים, בגודל 225/60 יורכבו על חישוק בקוטר 17 אינץ'. כאופציה, יהיו צמיגים בחתך נמוך עוד יותר, 225/55, על חישוק בקוטר 18 אינץ'.
הדגם האירופאי של הטוסון יורכב במפעל קיה בסלובניה, וסביר להניח שהדגמים שייובאו לארץ יגיעו משם, כדי לעמוד בתקני איכות הסביבה הנדרשים בישראל, ההולכים בעקבות אירופה. ביונדאי מקווים שהטוסון ימשיך להימכר היטב, והצפי שלהם הוא למכירת 300 אלף כלי רכב כאלה בשנה, 260 אלף מהם בשווקים שמחוץ לקוריאה.
אך אותנו מעניין מה יקרה לטוסון בארץ, כשיגיע הנה לקראת אמצע שנת 2010: היבואן כבר מסר שהדגם החדש יהיה יקר משמעותית מזה היוצא, עובדה שתשפיע ללא ספק על המכירותכאן ואולי יפתח פתח לג'יפון אחר להפוך ללהיט המקומי.
תגובות