שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי תוצרת בית

"עמותת נהגי המרוץ (IRDA) מקבל מעמד של "התאחדות נהגי מרוצי הראלי בישראלי". ביום סוער וסגרירי במיוחד אפשר להרגיש מאושר, ובעיקר אם נהיגה ספורטיבית בוערת בעצמותיך

קבלו את התמונה הבאה, יום שלישי אחה''צ, אצטדיון הכדורגל של העיר נס ציונה, עשרות מכוניות ראלי ומכוניות משופרות מסודרות כמו במסדר צבאי בחנייה רחבת הידיים, ניידת משטרה ובה שני שוטרים קשוחים נכנסת למתחם ומיד מורגש המתח באוויר. עד לפני כמה שעות היו הנהגים בחזקת עבריינים והמכוניות נחשבו לבלתי חוקיות אבל עכשיו, השוטרים התרככו והתרצו ומיד קיבלו כובעים של IRDA וכוס קפה מהביל והרגישו בבית ואפילו אחד מהם הסכים לומר לי שהוא ''חולה מרוצים'' ומאוהב בכל תחום הנהיגה הספורטיבית, מסתבר שלא חסרים צדיקים.

השעון התקדם, הכול היה ערוך ומוכן למעמד המרגש שבו תמסור מנכ''לית משרד הספורט, הגברת אורלי פורמן, את תעודת ההכרה הרשמית של משרד הספורט ליו''ר IRDA מר אהוד לביא, והחל מאותו רגע העמותה תחדל להתקיים ובמקומה תקום התאחדות פורמאלית של נהגי המרוצים והנווטים והדרך לקיום המרוצים באופן מוסדר וחוקי מעולם לא נראתה קרובה יותר.

פיסת היסטוריה

וותיקי הענף יודעים לספר על אותו גרעין שנפגש והגה את רעיון קיום התחרויות וכיצד הבקשה שלהם לצלם את התחרות לטלביזיה נדחתה על ידי מחלקת הספורט של ערוץ הראשון והועברה לטיפול ''מחלקת התחבורה'' של הערוץ הממלכתי ברוממה. אוהבי הראלי והראלי קרוס בבאר שבע היו פורצי הדרך והם אשר קיימו את המרוץ הראשון בתחילת שנות ה-80. אחרי כן הגיעו המרוצים הזכורים באשקלון, שוב בבאר שבע ובעפולה והקהל הצביע ברגליים ומילא באלפיו את היציעים הטבעיים.
ניסיון למצוא באולם הכנסים את האנשים שצולמו בסרט הוידאו שהוקרן באירוע נדון לכישלון. חלפו 25 שנים מאז, הנהגים הנמרצים שמופיעים בסרט הפכו להורים וברבות השנים לסבים לנכדים.
האולם שהיה דחוס עד אפס מקום המה בהתרגשות בכל פעם שהתמונות הקרינו את דמותו של אחד מהם או את המכוניות שנראו מצ'וקמקות אבל באותם ימים כל אחת מהן הייתה מכונית מרוצים מיוחדת.

פיסת היסטוריה

להצלחה אבות רבים

כך אומר הפתגם, ונראה כי הוא לא טועה. ראש עיריית נס ציונה מר יוסי שבו, קידם את האורחים וגילה כי גם הוא חובב ספורט מוטורי אם כי בתחום התעופה הקלה. מר שבו קידם בברכה את האורחים ורמז כי נס-ציונה תהיה ביתו של הספורט הזה כנגד כל המכשולים הבירוקראטיים. אחריו נשא דברים דוקטור שפר, ראש מנהל הספורט. דבריו זכו לתשואות עת בישר על אישורן הקרוב של התקנות הבאות כשלסיום הוא בירך את אנשי IRDA והכריז כי המרוץ הראשון קרוב למימוש וכי נותרו רק 5 תקנות אחרונות לאישור.

להצלחה אבות רבים

האורחים הוותיקים והצעירים לרבות חברי מועדוני רכב, נציגי התאחדות הכידונאים ואפילו נהג המרוצים הישראלי אלון דאי שעושה חיל בחו''ל ומייצג אותנו בכבוד, הקשיבו לדבריו של מר יוסי ניסן העומד בראש הרשות לנהיגה ספורטיבית וזה הבטיח להמשיך ולדחוף ללא לאות את הגורמים הפרלמנטארים עד לאישור המלא של התקנות.

בטרם נמסרה תעודת ההכרה להתאחדות החדשה, סיפרו חברי הכנסת לשעבר מר אברהם פורז ומר אהוד רצאבי על הפעילות מאחורי הקלעים בתקופתם במשכן הכנסת וכיצד הם פעלו להבאת החוק לאישור יחד עם חבר הכנסת לשעבר אליעזר צ'יטה כהן ועשו זאת בהומור ובחן רב אשר העלה חיוכים רבים בקרב הקהל.

חברי ההתאחדות נראו קצת חסרי שקט ככל שהאירוע הלך והתקדם. הם ידעו כי כללי הטקס מחייבים את כל מה שקורה שם, אבל יותר מהכול הם רצו כבר לקבל את המכתב הנכסף שהביאה איתה הגברת אורלי פורמן, מנכ''לית משרד הספורט.
כשקיבלה הגברת פורמן את רשות הדיבור, היא הרשתה לעצמה לומר עד כמה היא נסחפה אחרי הספורט הזה והתחושות שלה התגברו לאחר ביקור קצר במכוניתו של רמי שוכטוביץ' וגם לאחר שצפתה בסרטון ההיסטורי שהוצג שם.

במעמד מרגש ולקול תשואות הקהל, העניקה הגברת פורמן את האישור הנכסף למר אהוד לביא, יו''ר ההתאחדות אשר סיכם את הדברים והודה לכל הוותיקים שפרצו את הדרך ולכל אלה שתרמו לספורט עד למעמד זה והבטיח להמשיך ולפעול בנמרצות בהמשך יחד עם חבריו להתאחדות.
לקינוח, הפתיע דני לוי את הנוכחים כשהכריז על פתרון לנושא הכיסוי הביטוחי של האירועים, מהלך אשר מקדם את קיום המרוצים בצעדי ענק לקראת מימוש.

פעמי משיח

וותיקי הנהגים חשו את רוח הנעורים של תחילת שנות השמונים אשר נשבה באולם הכנסים ביציאה ממנו לאחר הטקס. אם הייתם שואלים כל אחד מהם מה הכי בא לו לעשות ממש באותו רגע, הייתם מקבלים את אותה תשובה מכולם ''לצאת לשטח ולתת בגז''. את כולם אפפה תחושה מעודדת ותקווה גדולה שלא נצטרך לחכות עוד 25 שנים עד שנראה את המשיח מגיע על אימפרזה כחולה, מיצובישי איבו אדומה, פיז'ו 206 כחולה ואולי על הסיטרואן ויזה 4X4 הישנה של מישל גדז' רק שיבוא ולא ישכח להביא איתו מערכת מדידת זמנים ודגל שח-מט.

פעמי משיח

תגובות

8 תגובות

1

Ogash Ofer

06 בנובמבר 2009 ב 04:34

יפה מאוד ובהצלחה

אני מקווה שסוף סוף יתוקנו התקנות וחוק הספורט המוטורי (משנת 2005) יאפשר לקיים מירוצים חוקיים (כמו בכל העולם).

2

אורח/ת

06 בנובמבר 2009 ב 06:48

האם הפעם זה יקרה?

אחרי כל הפעמים שהיו דיבורים ולא יצא כלום. מה יהיה הפעם? האם המדינה שוב זורה חול בעיני הנהגים? ימים יגידו. שיהיה בהצלחה!

3

אורח/ת

06 בנובמבר 2009 ב 14:25

איתן

אנשים אמיצים עם נחישות וחזון, המון הצלחה לכולכם. מגיע לנו ספורט מוטורי במדינה המדשדשת הזאת

4

אורח/ת

07 בנובמבר 2009 ב 18:01

צעירים ממשיכים

איך יוצרים קשר עם אחד מהאנשים הטובים האלו כדי לדעת מה מצריכה כניסה לתחום?
אשמח לתשובה ממישהו ממנהליי האתר.

5

אורח/ת

08 בנובמבר 2009 ב 02:45

לא לעצור

אסור לעצור בנקודה הזאת, חייבים להמשיך כי אחרת כל העסק יתפרק ולא יהיה פה ספורט מוטורי לעולם.

6

ilan4x4

08 בנובמבר 2009 ב 07:14

צור קשר עם אנשי

אורח/ת כתב/ה:
"איך יוצרים קשר עם אחד מהאנשים הטובים האלו כדי לדעת מה מצריכה כניסה לתחום?
אשמח לתשובה ממישהו ממנהליי האתר."
צור קשר עם אנשי IRDA
www.irda.co.il

7

אורח/ת

08 בנובמבר 2009 ב 16:05

כל הכבוד

כל הכבוד למאמצים ,,אולי מישהוא יבין שם .שאת כל הבלגן בכבישים אפשר להעביר למסלול ,רק שכאן אין בלגן אלה תרבות נהיגה ספורטיבית עם בטיחות ולא מסוכנת שמסכנת אנשים אחרים בכבישים,

8

אורח/ת

15 באפריל 2010 ב 10:08

מעפן

מזה הרכב המעפן הזה עדיף כבר את הבימבה של אחיין שלי