בסוף נובמבר תפליג אונייה מנמל לה האבר בצרפת, כשעל סיפונה מכוניות המשתתפים בראלי דקאר המתקרב ובא. כחודש לאחר מכן יפרקו את כלי הרכב בבואנס איירס, והתחרות תצא לדרך בראשון בינואר 2010
כ-9000 ק''מ בסך הכל, מתוכם כ-5000 ק''מ קטעי דירוג תחרותיים – זה האתגר שיעמדו בפני המתחרים בראלי של השנה. כפי שכבר פרסמנו, המסלול – בניגוד לזה של השנה שעברה – יעלה תחילה צפונה בתוך ארגנטינה, למשך ארבעה ימים. ביום החמישי יחצה את הגבול לצ'ילה, לכיוון מדבר אטקמה, שם יתמודדו המתחרים עם הדיונות האין סופיות בארבעה סטייג'ים. אחרי ''לופ'' במדבר ויום מנוחה, ידרים המסלול אל עיר הבירה של צ'ילה, סנטיאגו, ומשם יחתוך חזרה לתוך ארגנטינה.
בסך הכל, מתוך 15 ימי הראלי, 8 יהיו בתוך ארגנטינה, 6 בצ'ילה ועוד יום אחד שהמסלול יתחלק בין שתי המדינות. סיום התחרות ב-16 בינואר, חזרה בבואנס איירס.
בשלושת הימים הראשונים תהיה הפרדה מסוימת בין מסלולי המכוניות והמשאיות לאלו של האופנועים. המסלולים של ימים אלה יהיו מהירים יחסית, מה שיאפשר לנהגים המקצועניים לפתוח בקלות יחסית פער מכל השאר. בשיא הגובה, יעבור המסלול בהרים שגובהם 3150 מ' מעל פני הים. קטעי הדיונות, חלק קטן מהם בתוך ארגנטינה ורובם כאמור במדבר אקטמה, ישתרעו על קרוב ל-1000 ק''מ!
ועד שהראלי יתחיל, אפשר לשטוף את העיניים בתמונות שצולמו על ידי הצוות שהיתווה השנה את המסלול. נראה שיש למה לחכות.
מפת המסלול
מפת המסלול
תמונות מהמסלול המיועד
וככה, על הדרך, כמה תמונות מהראלי של 2009
תגובות