![search](/img/search-icon.png)
תערוכת הרכב של ז'נבה נפתחה רשמית בתחילת חודש מרץ. אנחנו ביקרנו שם, ומביאים רשמים ראשונים על רכבי השטח שהושקו שם ורכבי הקונספציה שאולי יום אחד נראה בנחל נקרות. יש על מה לחלום.
תערוכת הרכב של ז'נבה נפתחה רשמית בתחילת חודש מרץ. אנחנו ביקרנו שם, ומביאים רשמים ראשונים על רכבי השטח שהושקו שם ורכבי הקונספציה שאולי יום אחד נראה בנחל נקרות. יש על מה לחלום. הכיוון הוא מהשטח לכביש. המגמה בתערוכת ג'נבה היא ליצור מכוניות עם יכולת בשטח אבל הדגש גם ברכבים הקשוחים ביותר הוא על יכולות בכביש. מסיבות שונות ומשונות הגיעו לג'נבה היצרנים עם חידושים רבים ופתרונות מתוחכמים לשיפור יכולת הכביש של הרכבים. במיוחד הדגש הוא על אחיזת הכביש ונסיעה בכבישים ודרכים מושלגים. מי שנמצא בג'נבה יכול להבין זאת כיוון שקר כאן ואין צורך לרדת לשטח כדי לנשום אוויר צח ולראות נוף. להבדיל מישראל כאן קל למצוא שבילים שאינם שייכים לצה''ל או לאיזה קיבוץ ופשוט הרבה יותר לרדת לשטח אפילו בלי לשלב את ההנעה הכפולה. מגמה נוספת שאיפיינה את כלל המכוניות בתערוכה היא בניית מכוניות מיני עם מנועים קטנים. כמעט כל היצרנים הציגו בתערוכה דגמים קטנים וקלים עם מנועים בנפח של פחות מ1000 סמ''ק.
לא רק קרוס קאונטרי. וולוו הציגה רכב שטח שאמור להיות קרבי יותר מהקרוס קאונטרי את הוולוו ACC ADVENTURE CONCEPT CAR . הרכב אמור להתחרות בצ'ירוקי , הX5 והמרצדס M אבל גם לקבוע סטנדרטים חדשים בתחום הבטיחות על הכביש. כרגע מדובר עדיין על רכב תצוגה אבל מ2003- הוא אמור להימכר באירופה. לידיעת אוהבי השיפורים הרכב מגיע כבר עם טלוויזיה לנוסעים , מסך גדול לניווט וובקרה על מכללי הרכב לנהג ומקרר מובנה כך שתאלצו לחפש שיפורים אחרים. הקרוס קאונטרי V70 הוצגה עם מנוע החמישה צילינדר של וולוו בנפח 2.4 ליטר עם 20 שסתומים שדוחף את הוולוו הזו מאפס למאה תוך 8.6 שניות.
שברולט הגיע עם הטרייל בלייזר החדש שלה שעבר עידכונים וימכר באירופה מהסתיו הקרוב. הטרייל בלייזר יונע במנוע 4.2 ליטר שישה צילנדרים המייצר לא פחות מ270 כ''ס ומומנט של 373 ניוטון למטר כבר ב3600 סל''ד. לכל מי שניסה לעלות עם הבלייזר הותיק במעלה זיק ונתקע בגלל הצלבות שברולט מודיעה שהטרייל בלייזר יקבל מערכת בקרה שמעבירה את הכוח לגלגל שאינו מחליק. בנוסף הציגה שברולט את הטראקר רכב הכבישטח העירוני של החברה כשהוא מצוייד במנועי 2.5 ליטר (156 כ''ס) או שני ליטר (129 כ''ס). הטראקר ימכר בגרסה סגורה ארוכה עם חמש דלתות או בגרסה פתוחה קצרה. הטאהו הענק עם מנוע 5.3 ליטר הוא הדגם החדש במסורת הארוכה של שברולט בייצור מכוניות גדולות בנפח ובמנוע.
החלה לייצר רכבים עם הנעה כפולה שבנויים בעיקר לנסיעה בכביש. הלהיט החדש שלה הוא הX -TRAIL שמשווק כבר ביפן ומצוייד במנוע שני ליטרים המספק 150 כ''ס ומגיע עם הנעה כפולה קבועה. גרסה מוגדשת של הX TRAIL מפיקה לא פחות מ280 כ''ס ומומנט של 31.5 קג''מ ממנוע שני ליטרים. הגרסה האמריקאית של הX TRAIL מכונה X TERRA והיא מגיעה עם מנועים גדולים יותר בנפחם וחלשים יותר 2.4 ליטר (143 כ''ס) ו- 3.3 ליטר (170 כ''ס). ניסן הציגה גם את הפאת'פיינדר והטראנו עם שני מנועים שאינם מוכרים בארץ: מנוע V6 3500 סמ''קהמייצר 220 כ''ס ומנוע 3.2 טורבו דיזל המייצר 150 כ''ס ומומנט של 34 קג''מ ב2000 סל''ד. הפטרול הותיק הוצג עם מנועים אחרים מהפטרול שמוכר בארץ. בין השאר מנוע שישה צילינדר בנפח 4.5 ליטר המספק 200 כ''ס ומומנט של35.5 קג''מ.
סוזוקי סוזוקי הגיע לג'נבה כשהיא מציעה כמעט בכל הדגמים שלה הנעה כפולה מהאיגניס הקטן בנפח 1.3 ליטר שעשוי להתחרות בטריוס של דיהטסו דרך הדגם החדש של הליאנה המשפחתית החדשה. אם חשבתם שהמנוע 1300 סמ''ק של הג'ימיני המוכר בארץ קצת קטן, סוזוקי מוכרת עכשיו את הג'ימיני גם עם מנוע בנפח 700 סמ''ק בלבד המספק בעזרת 12 שסתומים ומגדש טורבו 64 כ''ס וצורך על פי נתוני היצרן ליטר לכל 22 ק''מ. הגרנד ויטרה הוצג עם מגוון מנועים ממנוע 1600 סמ''ק בנזין ועד מנוע 2.5 ליטר עם שישה צילינדרים המספק 144 כ''ס ומנוע 2.7 ליטר המספק 173 כ''ס. בתחום הדיזל הוצג מנוע עם מסילה משופת המפיק 109 כ''ס מנפח של 2000 סמ''ק דיזל.
טאטא הציגה מכונית ספורט מרשימה ודגם מוחצן קטן ומעוצב של הספארי בנוסף למנוע הדיזל הישן שלה בנפח 1.9 ליטר תימכר הספארי עם מנוע 16 שסתומים עם תזמון משתנה המפיק 137 כ''ס מאותו נפח מנוע. דיהו הציגה את המוסו והקורנאדו המוכרים עם מנוע 3.2 ליטר בנזין המייצר 210 כ''ס
טויוטה הציגה דגם חדש שיתחרה בטריוס המצליח של דיהטסו. הקאמי שדומה בצורתו לטריוס מצוייד במנוע 1300 סמ''ק והנעה כפולה קבועה. מנוע דיזל חדש לראב 4 עם מסילה משותפת ומנועי בנזין בנפח 1800 סמ''ק ו-2000 סמ''ק בשתי גרסאות אחת המספקת 150 כ''ס ואחרת שמסוגלת להפיק 165 כ''ס. הלנד קרוזר הותיק גרם לנו שוב להזיל ריר ולקוות שיביאו אותו לארץ עם מנוע הV8 שמייצר 235 כ''ס בנפח 4.7 ליטר או בגרסת הטורבו דיזל 4.2 ליטר שמסוגלת להפיק 250 כ''ס. בשילוב גיר אוטומטי ארבע מהירויות. דגם ההרייר של טויוטה פונה לשוק היוקרה שמחפש רכב כביש ספוטיבי עם יכולת שטח והוא מצוייד במנוע V6 בנפח 3 ליטר המייצר 220 כ''ס.
קרייזלר השיקה את הצ'ירוקי- ליברטי החדש גם בג'נבה אחרי שהוא הוצג כבר בדטריוט בסוף ינואר. תחילת השיווק שלו מיד אחרי התערוכה. הצ'ירוקי החדש מגיע עם שלושה סוגי מנועים ממנוע 4 צילנדרים בנפח 2.4 ליטר המספק 155 כ''ס דרך הV6 בנפח 3.7 ליטר המייצר 212 כ''ס ועד מנוע דיזל מסילה משותפת 2.5 ליטר המייצר 140 כ''ס. הליברטי החדש בעל מבנה מעוגל, דיפרנציאל מרכזי ננעל וגיר ידני או אוטומטי עם ארבע הילוכים. הגרנד צ'ירוקי לא שינה את צורתו בינתיים והוא משווק עם מנוע 4.7 ליטר, 4.0 ליטר ומנוע טורבודיזל בנפח 3.1 ליטר המייצר 140 כ''ס.
לנד רובר שהופיעה בפעם הראשונה תחת קבוצת פורד הציגה דגם משוגע של הדיפנדר בהשראת סרט חדש שעדיין לא הוצג שם הסרט TOMB RIDER . שם הדגם כמו שם השחקנית בסרט לארה קרופט. הדיפנדר מכוסה כולו בלוחות אלומיניום בצבע כסף ומצוייד במנוע V8 המוכר מהדיסקברי ומייצר 184 כ''ס הדיפנדר מגיע בתצורה פתוחה כשהוא מצוייד בכננת וערכת כלים מרשימה.
מנוע חדש ומתקדם גם לפרילנדר דיזל עם מסילה משותפת מבית היוצר של BMW . המנוע GS TD4 בנפח שני ליטר מייצר 112 כ''ס וחזק ב15 אחוז מהמנוע המוכר של לנד רובר הTD4 . מי שרוצה כוח אמיתי יוכל לקנות את מנוע הV6 בנפח 2.5 ליטר שמשודך לרכב ומספק 177 כ''ס. מנוע ה1.8 ליטר ממשיך להימכר עם הפרילנדר. בדגמי 2001 נעשו שינויים קטנים בעיצוב בעיקר בגריל הקדמי ובהגדלת המרחב הפנימי. והוא מגיע גם עם שלוש דלתות בדגם הקצר עם כל סוגי המנועים בנוסף לדגם המוכר של חמש הדלתות. הפרילנדר מצוייד בגיר חדשני אוטומטי מסוג הסטפטרוניק שמאפשר בחירת מצב ספורטיבי, אפשרות להתחיל מההילוך השני למניעת החלקה ומצב אוטומטי לירידה בירידות חדות. הפרילנדר קיבל השנה מערכת מיזוג אוויר גדולה יותר המתאימה לארצות חמות.
בדיסקברי המוכר הוצגו השינויים המוכרים לנו כבר מהדגם החדש בתחום השליטה הממוחשבת על גובה וקשיחות המיתלים. הוא הוצג גם מנוע הטורבו דיזל בנפח 2.5 ליטר המייצר בעזרת משאבת הזרקה 138 כ''ס. הרינג' רובר הוצג בשני דגמים הוובמיניסטר בגרסה מצומצמת והאוטוביגרפי שמצויידים במנוע 4.6 ליטר המיצר 218 כ''ס וגלגלי 18 אינץ' בגימור כרום. האוטוביוגרפי מצוייד גם בטלוויזיה וDVD המחובר למערכת השמע המתוחכמת.
מזדה (ארה''ב) הציגה את הטריביוט שנחשף בינואר 2000 בלוס אנג'לס עם מנועי שני ליטר (124 כ''ס) ושלושה ליטר (197 כ''ס). ובנוסף הוצג הAZ הקטן שנבנה בשיתוף עם סוזוקי ודומה כמעט לחלוטין לג'ימיני.
לקסוס הציגה את הגרסה שלה לפאר בשטח בדמות הLX470 הגדולה שבה 8 מקומות למנהלים עבי כרס. המכונית נתמכת במנוע 4.7 ליטר V8 שמפיק 234 כ''ס ו44.2 קג''מ.
לינקולן נביגטור מוכיח שבכל מה שקשור לגודל עדיין לאמריקאים יש יתרון עם מנוע של 5.4 ליטר המפיק 304 כ''ס הוא נחשב על פי נתוני היצרן לג'יפ ששותה יותר דלק מכולם ליטר לחמישה ק''מ. הנביגטור זכה לשינוי עיצובי קטן ב1999.
מרצדס הציגו את דגמי הML המוכרים בארץ בנפח 3.2 ו4.3 ליטר ומנוע 5.4 ליטר בנזין המייצר347 כ''ס ו- 52 קג''מ ובנוסף את דגם הדיזל החדש שמפיק 163 כ''ס. בין דגמי הG הציגה מרצדס את הדגמים שנחשפו בקיץ 2000 כמו מנוע הV8 בנפח 5000 סמ''ק שמייצר 296 כ''ס ומנוע טורבו דיזל קטן בנפח 2.9ליטר עם 120 כ''ס ודגם חזק עם מסילה משותפת בנפח 4 ליטר המייצר 250 כ''ס.
מיצובישי הציגה בתערוכה את הג'יפ היפני עם המנוע הקטן ביותר. הפג'רו מיני ששוקל רק 910 ק''ג, אורכו 339 ס''מ ובליבו מנוע בנפח 659 סמ''ק המפיק 52 כ''ס ומונט מזערי של 6.5 קג''מ. המנוע מגיע גם בגרסה משופרת עם20 שסתומים והוא מפיק 64 כ''ס ומגיע ל25 ק''מ לליטר בנזין בנסיעה בינעירונית. למי שרוצה מכונית גדולה יותר מוצע הפג'רו ג'ר. עם מנוע בנפח 1.1 ליטר המייצר 80 כ''ס. הפג'רו הגיע גם בגרסת הפינין המוכרת לנו בישראל עם מנוע GDI בנפח 2 ו- 1.8 ליטר. בנוסף לגרסת הדיזל המוכרת לנו בישראל הוא מוצע באירופה גם עם מנוע בנזין V6 המייצר 170 כ''ס.
אופל הגיעה לתערוכה עם מנועי שישה צילנדים בנפח 3.2 ליטר המספקים 204 כ''ס לפרונטרה בגרסה אוטומטית וידנית ומנועי 2.2 ליטר 136 כ''ס ובנוסף כמו כולם גם היא מגיעה עם מנוע דיזל מסילה משותפת המייצר 112 כ''ס. הפרונטרה זכתה לעיצוב חדש יותר חד מהפרונטרה המוכרת והיא מוצעת גם בגרסה ארוכה חמש דלתות.
סוברו הציגה גרסאות חדשות אופציונליות לפורסטר השונות בעיקר בעיצוב מהדגם המוכר. בנוסף לדגם השני ליטר 125 כ''ס והדגם עם מגדש הטורבו 177 כ''ס המוכרים לנו הוצג גם דגם מוגבה עם מנוע בנפח 2.5 ליטר המייצר בשיאו 150 כ''ס. גם פולקסווגן הגיעה עם פאסאט בעלת שמונה צילינדרים ובורה המצויידות בהנעה כפולה. אפילו סיטרואן הראתה סימנים שהיא מתכוונת לרדת לדרכי העפר עם הפיקאסו 4X4 שמזכירה במקצת את הסניק RX4 שזוכה להצלחה באירופה. הפיקאסו היא בינתיים מכונית לתצוגה בלבד.
ואם כבר הזכרנו את הסניק . רנו הציגה אותו גם עם מנוע DCI בנפח 1.9 ליטר המספק לכל דורש 102כ''ס ומומנט משופר (20.4 קג''מ) ביחס לדגם המוכר בישראל בנפח 2 ליטר המייצר 139 כ''ס עם מומנט של 19.3 קג''מ. מעניין יהיה לבחון את דגם הדיזל שעל פניו נראה מתאים יותר לשטח מאחיו המוכר בארץ. לסניק נולד אח קטן בדמות הרנו קנגו שגם הוא מצטרף למכוניות של דרכי העפר בזכות מערכת הנעה כפולה. דגם תצוגה ארוך של הקנגו בתערוכה כשהוא מצוייד בשישה גלגלים כששני הגלגלים האחוריים מחוברים בשרשרת.
הונדה הציגה את הHR-V המוכר עם מנוע ה1.6 ליטר אבל בשתי גרסאות האחת המוכרת בארץ עם 105 כ''ס והשניה עם מנוע 1.6 VTEC המפיק 125 כ''ס כמו הסיויק.
יונדאי חגגה עם ליצנים ורקדנים מסביב לרכב השטח הראשון שלה שתוכנן ומיוצר בחברה הטראקאן שגדול יותר מהגלופר הנוכחי וקרוב יותר לפטרול בנפח. הטראקאו בנוי על בסיס שילדה ויצוייד במגוון מנועים. כל מנועי הדיזל של יונדאי יהפכו עד סוף השנה למנועי מסילה משותפת והטראקאן יזכה במנוע הגדול ביותר בסדרה. מנוע דיזל מסילה משותפת בנפח 2.9 ליטר.
הסנטה פה שהגיע לארץ עם מנוע 2.7 ליטר הוצגה בתערוכה גם עם מנועים קטנים יותר בנפח 2 ליטרים 136 כ''ס ו2.4 ליטרים 150 כ''ס. הגלופר הותיק הגיע גם עם מנוע בנזין בנפח 3 ליטר המייצר בשיאו 141 כ''ס. אפילו סקודה הצ'כית הציגה את האוקטביה החדשה שלה כשהיא מצויידת בהנעה כפולה. גם למבורגיני הציגה את הדיאבלו שישה ליטרים שלה כשהוא מצוייד בהנעה כפולה אבל אין סיכוי שנראה אותה יורדת פעם לשטח.
תמונות נוספות ועוד קצת על התערוכה בימים הקרובים
0 תגובות
תגובות