פיאט פרסמה לאחרונה את תוכניותיה לגבי קרייזלר לשנים הבאות, שכוללות שינויים מפליגים בחטיבת ג'יפ
חודשים ספורים לאחר שעסקת פיאט-קרייזלר הושלמה, הוצגה השבוע תוכנית חמש-שנתית לגבי עתידו של הקונצרן האמריקאי. כצפוי, נדידת הטכנולוגיה תהיה בעיקר בכיוון אירופה–ארה''ב, ולא להיפך, גם בתחום רכבי השטח.
מנכ''ל חטיבת ג'יפ, מייק מנלי, חשף כי בשנת 2013 יוצג דגם חדש של ג'יפ, שיתבסס על פלטפורמת C-segment של פיאט, עליה מיוצרות בין היתר הפיאט בראבו והלנצ'יה דלתה. דגם זה יחליף את דגמי הפטריוט והקומפאס, שלא היו להיט גדול, בלשון המעטה. בנוסף, תתחיל ג'יפ ליצר באותה שנה גם דגם קטן יותר של רכב שטח, על בסיס פלטפורמת B-segment.
הסיפור לא מסתיים כאן, שכן יש כוונה להחליף גם את הליברטי בדגם אחר, גם הוא על בסיס מכלולי פיאט. כל זה יקרה כאמור ב-2013, כשבדרך עדיין צפויה לנו ''מתיחת פנים'' רצינית לרנגלר, ב-2011, לרגל חגיגות ה-70 שנה להולדתו של הג'יפ המקורי.
המעבר למכלולי פיאט, בהם המנועים הקטנים יותר והחסכוניים יותר של היצרן האירופאי, יאפשרו לג'יפ בין היתר לצלוח בשלום את ההחמרה הצפויה בתקנות לחסכון בדלק של הממשל האמריקאי.
תגובות