כבישים אין סופיים של מאות ואלפי קילומטרים, קטעים ארוכים של אספלט חדש ובין לבין הרבה אספלט מצ'וקמק מלא בורות עמוקים, חריצים לאורך ולרוחב, באמפים חדים, גבוהים ולא מסומנים, פניות רחבות שהופכות צרות ועיוורות בין רגע!!!
והדוקאטי GT החדיש, שנראה כמו ענתיקה ששופץ בידי אומן, מוביל את חבורת האופנועים במהירויות ממוצעות של 160 קמ"ש על הכביש ובשבילים של המדבר המערבי והמזרחי של מצרים עילית.
צילמו: קובי קרין, עדי כפרה ואבי אוסטפלד
מאת: Ofer Ogash
10/12/09
באיטלקית פירושו gran turismo - צמד אותיות שגורם לרבים להזיל ריר וליצרנים לייצר מכוניות ואופנועים טובים יותר. ה-GT הם לא כלי ספורט טהורים אבל גם לא כלים סטנדרטיים. ה-GT בנויים בדרך כלל על בסיס של שלדה, מנוע ומרכב של רכב רגיל אשר משופרים על פס הייצור או שאלו כלים ייחודיים שתוכננו ויוצרו כ-GT עם יכולת לשמש ככלי רכב גם בחיי היום יום. ה-GT נועד למי שרוצה יותר (ומוכן לשלם יותר) - כלי משופר, בעל תוספות, רכיבים ואבזור טובים יותר מהרגיל המאפשרים לרכב/לאופנוע יכולות ספורטיביות גבוהות (באופן יחסי) בתוך עטיפה של רכב כמעט רגיל אבל עם הרבה לייף סטייל.
סך הכול ממשלת מצרים מתאמצת לשפר את התנועה על הכביש ועל כך אין לנו על מה להלין. רק מה? על מנת לספק עבודה למיליוני מצרים הם מגרדים את האספלט מהכביש והופכים אותו לשביל, בטרם יסללו אותו מחדש בעוד כמה חודשים.... על מנת לשמור על הבטיחות ולהוריד את מהירות הנסיעה הם בונים באמפים חדים ואכזריים בגובהם בכניסה וביציאה מכל כפר. על מנת לא לפגוע במרקם החיים ההרמוני עם הטבע הם לא מונעים מהדיונות לכסות את הכביש ובורות וחריצים הנוצרים על הכביש הם לא מכסים. וכמובן הם דואגים לשלב מחסומים של צבא, משטרה, מכס, משטרת תנועה, ג'אנדרמה ועוד כוחות כאלו ואחרים לאורך הדרכים על מנת לתת שירות טוב יתר לאזרח. ועם כל זה צריך הדוקאטי (והרוכב) להתמודד.
מתלה קדמי, מרזוקי 43 מ''מ הפוך, באיכות גבוהה מאוד שומר על יציבות ועל קו הסיבוב באופן מדהים. הדוקאטי מאוד יציב בקו ישר ונותן בטחון רב לרוכב אבל זה כלום לעומת היכולת שלו לבלוע מהמורות, בורות, חריצים, אבנים וחול כאילו לא היה דבר. התזכורת היחידה לכך כי הכביש אינו משובח ואינו מתוחזק מגיע מאחור. זוג הבולמים שמאחור, תוצרת זקס התומכים בזרוע פשוטה, נכנע מהר מאוד לתחלואי הדרך ואינו מסוגל להתמודד איתם ברמה גבוהה ובכול זאת המתלה הקדמי שומר על יציבות האופנוע. זאת אולי הסיבה שאחד המכלולים היחידים שאפשר לשפר באמצעות קטלוג השיפורים האין סופי של דוקאטי הוא צמד בולמים איכותיים של אוהלינס הבאים להחליף את השנים הרופסים שמגיעים מהמפעל – מומלץ בהחלט. גם בקו ישר בתיקול באמפים ובורות עמוקים מתמודד הדוקאטי בגבורה ואם הרוכב נעמד בזמן התיקול הבולמים הקשוחים עושים את העבודה כאילו מדובר באופנוע שטח.
בסיומם של 4,000 ק''מ בשבוע מבלי שהצלחתי למחוק את החיוך - אני יודע כי ייחודיות זה השם השני של דוקאטי. וה-GT מתאים לכל רוכב שיידע ליהנות מהרב שימושיות שלו. יכולת כביש טובה המאפשרת לטייל בשבת עם החב'רה לצד שימושיות יום יומית המאפשרת לרכוב לעבודה כל יום.
מנוע
|
V – 2 צילנדרים, 4 פעימות, קירור אוויר ושמן, 992 סמ''ק
|
תזמון
|
דזמו, 2 שסתומים לצילנדר
|
הזנת דלק
|
הזרקת דלק מארלי - 45 מ''מ
|
הספק
|
92 כ''ס ב-8,000 סל''ד
|
מומנט
|
9.3 קג''מ ב-6,000 סל''ד
|
קוטר / מהלך
|
94 X 71.5 מ''מ
|
יחס דחיסה
|
1:10
|
הילוכים
|
6, מצמד רטוב הידראולי
|
מתלה קדמי
|
מזלג הפוך, מרזוקי, 43 מ''מ. מהלך – 120 מ''מ
|
מתלה אחורי
|
צמד בולמים עם כיוון עומס קפיץ. מהלך – 133 מ''מ
|
צמיגים
|
קדמי: 120/70-17, אחורי: 180/55-17
|
בלם קדמי
|
ברמבו, 2 דיסקים, 320 מ''מ
|
בלם אחורי
|
ברמבו, דיסק יחיד, 245 מ''מ
|
מיכל דלק
|
15 ליטרים
|
אורך
|
2,180 מ''מ
|
בסיס גלגלים
|
1,425 מ''מ
|
גובה מושב
|
810 מ''מ
|
משקל יבש
|
185 ק''ג
|
מחיר
|
98,000 ש''ח
|
אחריות
|
3 שנים, ללא הגבלת ק''מ
|
12 תגובות
1
ilan4x4
10 בדצמבר 2009 ב 09:13
דוקאטי אופנוע מדהים !
יופי של כתבה על הדוקאטי המדהים הזה.
נראה ענתיקה משהו.... אבל נראה מעולה, כמו שדוקאטי יודעים לעשות.
2
כפרה
10 בדצמבר 2009 ב 10:03
עד עכשיו רואים את החיוך שלך מהקסדה
החיבור שלך לאופנוע היה מיוחד, כרוכב שטח, בחיים שלך לא ניקית את האופנוע בכל עצירה כמו שעשית עם הדוקאטי- כנראה שנרקמה כאן ידידות מופלאה.
3
אורח/ת
10 בדצמבר 2009 ב 11:50
עופר! אחרי כתבה כזאת...
אתה עשוי לקבל אותו מתנה עם סרט אדום מסביב...
4
אבי אוסטפלד
10 בדצמבר 2009 ב 23:00
יש להודות:
עופר באמת חייך וליקק את האולדמוביל הזה לאורך כל הדרך. יש לי חשד שזה בגלל שהוא היה רב הזמן על ספרייטים ואורנג'דות.
שמתם לב שהוא שם ת'משפטים של כולם מתחת לתמונות ורק את משפט התיאור שלי לאופנוע הוא השמיט... מעניין למה... יש לו מזל שאני אוהב אותו (את עופר !) וגם את אלי ברדה כמובן. אז נשאיר את משפטי המחץ להזדמנות אחרת ובכל זאת נציין שהאופנוע חזק למדי ומצטלם יפה ואולי אפילו היה סוחב כמה מבטים ברחובות של סן פרנסיסקו (גרושות בנות 73 אבל מה זה משנה).
'-)
5
כפרה
11 בדצמבר 2009 ב 08:29
על אילו באמפים ובורות אתה מתכוון ?
כשאני קוראת שוב ומסתכלת בתמונות, אני לא זוכרת שהרגשתי משהו כזה כשהייתי על ה- KTM :)
6
Ogash Ofer
12 בדצמבר 2009 ב 08:20
לכל הקנאים...
לכבודכם הוספתי את הפסקה האחרונה בה זוכה ה-GT לנקיון תוך כדי המסע - נדיר ומיוחד!
7
אורח/ת
12 בדצמבר 2009 ב 12:32
איזה כלי!
כלי - כלי!
ומסע סוף הדרך - כל הכבוד על היוזמה ועל האומץ לרכוב רחוק כל כך.
8
אורח/ת
13 בדצמבר 2009 ב 09:18
מברוק על הרעיון
טוב שחזרת עופר
בעתיד תוכל לישם עם ענתיקה דוקטי אמיתי ולא כאילו חחחחחחחחחח
רוצה סאןיאג 1985 מגדי אבירם?
פז בר
9
אורח/ת
29 בדצמבר 2009 ב 01:19
ועל זה נאמר "סוף הדרך"!
כתבה יפה מאוד על אופנוע מיוחד - יישר כוח על היוזמה.
10
אורח/ת
08 בינואר 2010 ב 13:41
מיוחד ומשגע
בעצם זה מבחן הדרכים הכי מיוחד שראיתי, בטח לאיטלקי הכאילו זקן הזה!
11
אורח/ת
08 בינואר 2010 ב 13:42
כותרות לתמונות
רק בקריאה שנייה ראיתי שיש כותרות, תחת התמונות, המתאימות לתמונות - גדול!!!
12
Ogash Ofer
10 בינואר 2010 ב 06:03
אכן מיוחד
למרות שכבר הייתי פעם נוספת במדבר המערבי וגם במסע מאוד מיוחד. רוח הדוקאטי עדיין זורמת בי, רעש הדזמו עוד באוזניי וכל פעם שאני עובר על הכתבה החיוך גדל.
ומי ששם לב - יפה מאוד! אכן יש התאמה בין התמונות לכיתוב שלהן (מופיע תחת התמונה).
תגובות