אחת מארבע יצרניות האופנועים והטרקטורונים הגדולות ביפן
כמו יצרני אופנועים רבים אחרים, גם ההיסטוריה של קוואסאקי החלה בכיוון שונה לחלוטין. שוזו קוואסאקי (Shozo Kawasaki) הקים את החברה כבר בשנת 1896, כמפעל לעבודות מתכת, שהתפתח במהירות לענק תעשייתי שעסק בין היתר בייצור אוניות, מטוסים, קטרים ורכבות.
בתום מלחמת העולם השנייה, כשנאסר על התעשייה היפנית לעסוק בכל מה שקרוב לנשק, החלו גם בקוואסאקי לחפש אפיקים חדשים. הניסיון שרכשו בייצור מנועי מטוסים, מנועים קלים יחסית ומקוררי אוויר, הביאה אותם לתחום האופנועים.
Kawasaki 1968 A7 Avenger
Kawasaki 1968 A7 Avenger
תהליך הפיתוח החל כבר ב-1949, אבל הדגם הסדרתי הראשון יצא לשוק רק ב-1954. הכלים הראשונים צוידו במנועי ארבע פעימות, בנפחים של 60, 125 ו-250 סמ''ק, שפותחו בעזרת ידע של ב.מ.וו. הפריצה המשמעותית הראשונה של קוואסאקי היתה בשנת 1960, עת רכשה את חברת מגורו (Meguro) שהיתה יצרנית האופנועים הגדולה והוותיקה ביפן.
ב-1972 הפתיעה קוואסאקי את עולם האופנועים עם ה-Z1, האופנוע הראשון עם מנוע ארבע בוכנות בטור, מקורר אוויר, עם גל זיזים עליון כפול. האופנוע תוכנן תחילה לנפח של 750 סמ''ק, אך עד שהגיע לשוק גדל הנפח ל-900 סמ''ק. זאת היתה תחילה של סדרת אופנועים, בנפחים שונים, שנשאו כולם את האות Z בשמם.
Kawasaki 1972 Z1
Kawasaki 1972 Z1
ב-1982 היתה לקואסאקי פריצה נוספת, עם הצגתו של ה-GPZ, שהיה ללהיט מכירות היסטרי. ה- GPz900R, ששיווקו החל ב-1984, זכה בתואר ''אופנוע השנה'', עם מנוע ארבע בוכנות מקורר מים (הראשון של קוואסאקי), גל זיזים עליון כפול, 16 שסתומים ו-118 כ''ס. מהירות מקסימלית של 250 קמ''ש וזינוק מ-0 ל-400 מטר תוך 10.552 שניות, היקנו לו גם את התואר ''האופנוע הסדרתי המהיר בעולם''. בשוק האמריקאי שווק הדגם הזה כ''נינג'ה''.
Kawasaki 1984 GPZ900R Ninja
Kawasaki 1984 GPZ900R Ninja
באותה שנה הציגה החברה גם את הוולקן (Vulcan), אופנוע התיור הראשון שלה בסגנון אמריקאי, עם מנוע שתי בוכנות בתצורת V (בישראל אנחנו מכירים את הסדרה הזו כ-VN).
קוואסאקי פעילה מאוד גם בתחום של אופנועי אנדורו, עם סדרת האופנועים ששמם מתחיל באות K והיא מייצרת היום מגוון גדול מאוד של אופנועים, טרקטורונים ואופנועי ים.
כלים נוספים
תגובות