כ-370 צוותים יזנקו לראלי שיתחיל בעוד כשבוע, ואנחנו בחנו את הקבוצות המובילות, את הנהגים שלהן והסתכנו בניחוש – די פשוט הפעם – מי יהיו המנצחים. לפחות בקטגוריית המכוניות
לא ברור האם זה המשבר הכלכלי העולמי או החלטה מודעת של מארגני הדקאר - אבל השנה יקחו חלק בראלי הרבה פחות צוותים מאשר בשנה שעברה - למעלה ממאה, ליתר דיוק: כ-370 צוותים לעומת קרוב ל-500 בראלי הקודם. השנה יתחרו 184 אופנועים וטרקטורונים, 136 מכוניות ו-50 משאיות.
השינויים הגדולים ביותר שחלו השנה הם כמובן פרישתה של קבוצת מיצובישי וההחלטה של ק.ט.מ שלא לשלוח קבוצה רשמית לתחרות. אבל בדלת האחורית, תהיה נוכחות לשתי החברות: קבוצת מיצובישי
נרכשה על כרעיה וקרביה בידי קבוצת מרוצים צרפתית שתיקח חלק בתחרות וק.ט.מ
תעניק סיוע לכל האופנוענים שירכבו על כלים מתוצרתה.
המשאית של צוות דה-רוי
המשאית של צוות דה-רוי
אופנועים
ק.ט.מ פרשה? על הנייר, לפחות, נראה שזה לא שינה דבר. 10 מתוך 20 האופנוענים שמדורגים בצמרת רוכבים על ק.ט.מ והם יקבלו, כאמור, סיוע מצוותים של החברה. יש גם נוכחות מכובדת של אופנועי ימאהה, כמה ב.מ.וו, אפריליה ושרקו (SHERCO).
הרוכבים המובילים של ק.ט.מ, מארק קומה (אופנוע מס' 1) וסיריל דפרה (2), ינסו לשמור על מיקומם בצמרת. המסורת עד כה היתה, שאם קומה ניצח בשנה אחת – דפרה ניצח בשנה שאחריה, כך שמי שמאמין בגורל, יהמר על דפרה.
רוכב נוסף בעל סיכויים גדולים הוא פרטנייה (ימאהה מס' 12), שניצח בשנה שעברה בקטגוריית ה-450 סמ''ק. השנה, בגלל שינוי התקנות, לאופנועים בנפח הזה יש סיכוי ממשי להתברג בצמרת.
אבל יש לא מעט מתחרים חזקים נוספים, כמו אולהוואלסטר (ק.ט.מ מס' 4), וארהובן (ב.מ.וו מס' 8), דיוויד קסטיו (שרקו מס' 3), וילאדומס (ק.ט.מ מס' 6) ועוד.
טרקטורונים
חבורה חזקה של רוכבי ימאהה תהיה בוודאי דומיננטית, בראשות מנצח השנה שעברה, מצ'ק מצ'כיה (250). עוד רוכבי ימאהה הם פטרונלי מארגנטינה (251) וסוניק מפולין (252). יש גם נוכחות גדולה של טרקטורוני פולאריס וקאן-אם, שני כלים של ק.ט.מ (על אחד מהם רוכבת האיטלקיה קמיליה ליפורטי, מנצחת ראלי הפרעונים באוקטובר השנה) ואחד של הונדה.
ליפורטי על ה-KTM שלה
ליפורטי על ה-KTM שלה
מכוניות
הקבוצה המובילה תהיה כמובן זאת של פולקסוואגן, שמכניסה לתחרות לא פחות מחמש מכוניות. ב.מ.וו תתחרה עם שלוש מכוניות, אותה כמות יש גם לרובי גורדון. פולקסוואגן השאירה בצוות שלה את דה-ויליה, מנצח השנה שעברה (מכונית מס' 300), את קרלוס סאיינז (303) ואת מארק מילר (305). אליהם הצטרפו אל-עטייה (306) והנהג הברזילאי מאורציו נבז (312).
קבוצת ב.מ.וו השאירה את צ'יצ'ריט (307) ואימצה לשורותיה את פטרהנסל (301) ואת נאני רומא (304). גורדון יוביל את הקבוצה שלו, בהאמר שמספרו 302. קבוצת JMB מכניסה לתחרות את כל חמשת רכבי המיצובישי שרכשה, והנהג המוביל שלה הוא אורלנדו טרהנובה (311).
בעשירייה הראשונה נמצאים עוד הולוצ'יק הפולני בניסאן מס' 308, זפלטל הצ'כי במיצובישי שמספרו 309 ונוביצקי מרוסיה בב.מ.וו מס' 310.
השליטה של פולקסוואגן נראית ודאית, ואחד מנהגיה יהיה כנראה המנצח, אלא אם יתרחשו קטסטרופות שלא יתוארו. היכולת של ב.מ.וו לתת ''פייט'' לא ברורה, בעיקר לנוכח התקלות הרבות שפקדו את מכוניותיה בראלי הקודם. גם גורדון אמור להתברג במקום טוב, אבל לא יהווה איום ממשי על המקום הראשון.
משאיות
קאמאז מכניסה שלוש משאיות לתחרות, וצפוי שגם תשלוט בה. קאבירוב (500), צ'אגין (501) ומארדיב (505) יתנו בגז וינסו לבסס יתרון כבר מההתחלה. משפחת דה-רוי תגיע רק עם משאית אחת (507), הפעם מתוצרת איווקו, אבל אף אחד מבני המשפחה לא ייקח חלק בראלי באופן פעיל, כנהג או כנווט.
מתחרים חזקים נוספים הם לופריס עם הטטרה שלו (502), ואן ג'ינקל בג'ינאף (503) וטומאצ'ק בטטרה נוספת (509).
כ-9000 ק''מ יהיה על המתחרים לעבור בשבועיים של הראלי, קרוב ל-5000 מהם בקטעי דרוג. עכשיו אנחנו יודעים מי מתחיל, נשאר רק לראות מי יסיים – ובאיזה מקום.
תגובות