שטח 4X4 > כתבות > שטח

חוייה מהסרטים - למכור רכב שטח Toyota Land Cruiser 73

אז זהו, יום אחד התלהבתי וקניתי לי מרצדס G, תשאלו אותי למה?? יש מליון סיבות כאילו הגיוניות אבל כנראה שהתשובה היא שפשוט בא לי ! ככה זה אצל נערים מתבגרים....
טוביה רינדה ניסה למכור את הטויוטה המיתולגית וחזר עם תובנות מעניינות על הקונה הישראלי הפוטנציאלי של רכבי שטח

ועכשיו הגיע רגע עצוב – שמח, צריך למכור את הטויוטה לנדקרוזר 73 האגדית שלי – זאת שכאישה נאמנה  הייתה איתי בכל הדרכים,  מעולם לא אכזבה  וכפרס קיבלה עוד ועוד שיפורים עד כי כל מעבר בעיר או בשטח הפנה אליה  מבטים חומדים. זאת לא תהייה בעיה  חשבתי לתומי – הרי מי שמבין  (ויש כמה מאות כאלו בארץ) מיד יראה את סגולותיה ומעלותיה ויעביר את כספו לארנק בעליה..... הרי כמעט בכל רמזור כמעט בכל יום  צץ ראש בחלון  ובקול חמדני או צעקני שאל  מוכר ?   וכאשר הנהנתי בחיוך משועשע וסרבני... גיליתי אצל חלקם מבט רצחני !!!!

שלט קטן

טוב.. אז אשים שלט קטן וצנוע על דופן שמאל וימין או ואולי מאחור.. והקונה יגיע.  עוד יום יעבור.. ואולי,  אומרים לי חברים טובים, שים מודעה גם ביד 2  גם באתר השטח- לשם המונים נכנסים.
אז שמתי !!!  ומרגע זה השתנו חיי לבלי הכר – חוויה אדירה עליה אין לוותר.
הלו כמה ???!!! היה הטלפון הראשון ... ניסיתי לומר מילה על כך שקודם צריך להכיר את הכלה...אבל מייד נשמעה הטריקה הלו ????  אני מבררת את הפרטים לבעלי – תוכל להסביר לי..  כן בבקשה ... ואחרי הסבר של רבע שעה שבו את הכול היא כאילו מבינה ... מיד כשאני אומר שהגיר ידני... היא אומרת זה לא בשבילי...
הלו???  לא אמרת שזה בשביל בעלך ?

שלט קטן

מודל 98

הלו... מה אתה רוצה להגיד לי שעל רכב 98 אתה רוצה כל כך הרבה? אני יכול לקנות קורולה 2005 במחיר הזה.. אתה לא מתבייש ???   הרגשתי שאני מתחיל להתבייש.. אבל ... משום מה הקו ניתק... הלוווווו ??? אהלן אחי , ראיתי את המודעה שלך – 50 הולך ?? ביד מזומן .. אני בא אליך עכשיו...!! מה עכשיו? מי עכשיו? השעה 23:00  - איזה מזל שבמודעה יש רק טלפון בלי כתובת.   הלווו???- מעוניין בהחלפה? יש לי... וכאן באה שיחה מפורטת על מעלות המסחרית, הקנגו, האופנוע, הטרקטורון.. לא ידעתי שיש כאלו רכבים טובים בארץ... ללאאא !! אני אומר, אני רק רוצה למכור, אתה לא יודע מה אתה מפסיד !! הפעם חזרתי באסרטיביות (בעצם די בתוקפנות) שאני לא רוצה למכור והריני מסיים את השיחה.

מודל 98

שיפורים ונעילות

הלוו !  מה זה נעילות? אני אגיד לך, יש את הידיות האלה שמזיזים והאוטו ננעל? אין סיכוי... איך אחד כזה יבין ויעריך את כל השיפורים?   תגיד אם הוא  כל כך טוב... למה אתה מוכר? נו.. מה אוכל לענות לשאלה כזאת? בטח משהו דפוק באוטו...
ארץ חשדנית, לא מאמינים שיכול להיות מוכר ישר ואוטו טוב.
    אה אה ... אני יודע ... חבר שלי קנה במכרז בדיוק אותו דבר....אחלה אוטו! הוא שם 45 ...כמה לבוא לקחת?
בעברית זה אומר שגם ב-45 הוא לא יקנה. פחות  מחצי משוויו.
מה שמת טורבו? מי צריך? מה יש נעילות?  מה קפיצים ובולמים?.... בטח האוטו חטף... תגיד תגיד, כמה...??? מה אתה לא יודע שעל תוספות לא משלמים... השקעת,  אכלת אותה !!! אני לא פרייר שישלם לך על זה'' תגיד?  אפשר לפרק את כל השיפורים שלך? כן נאנחתי.. זו כל התשובה שהייתה לי.    ''ואללאק .. האוטו הזה בדיוק החלום שלי,  תגיד איך הוא בשטח? אדיר נכון? ואללק מגניב. שמע, אני מביא את אשתי, נעשה סיבוב... סגרנו?   האישה הגיעה, האוטו מצא חן בעיניה... כנראה שגם אני  ואז   הבעל הודיע שזה גדול עליו וצריך לחסוך. מי אמר שחלומות זה דבר שצריך להגשים ?

שיפורים ונעילות

החבר המכונאי

''שמע אני מביא עוד שעה את חבר שלי הוא מכונאי ואת עוד חבר שלי שיש לו אוטו כזה  - בא אליך אחי עם מזומן, עכשיו ביד'' .... אני עוד מחכה...!!! אין קול ואין תשובה...אף אחד לא הגיע. ''שמע בטח מבלבלים לך את המוח על האוטו – תדע לך שזה האוטו הכי טוב...שלא יוציאו לך את הרוח.. תגיד... זה ארבע על ארבע?  ''. ''הלווו.. שמע אני צריך את האוטו בשביל הבן שלי... תעשה טובה בחיאת... אתה חייב לרדת במחיר זה גדול עלי... שמע הבן שלי דלוק על האוטו הזה.. אין מצב שאני לא מביא לו אותו... נו טוב אז הורדתי חמישיה. האמת אני אגיד לך- אני צריך לשאול אותו...מוזרים האנשים.   ועכשיו.. הקונה בעל תרבות האי קריאה - ''ראיתי את המודעה שלך.. אפשר לקבל פרטים?... כן, אבל הרוב כתוב.. קראת ? קראתי אבל תגיד לי .. אני אוהב לשמוע בעל פה''... ועכשיו הסמוי (שצלצל ארבע פעמים במהלך שבועיים) ''שמע  זה בשביל חבר שלי, ההוא ממש אחי.. תביא פרטים... אני אמסור לו''. בפעם הרביעית חששתי שאו שיש לו יותר מידי חברים או שהוא מפוצל לארבע .. סליחה ..חמש נשמות !! ועכשיו האינטליגנט: ''ערב טוב, יש לך מספר דקות לספר לי על האוטו.. זה עשוי לעניין אותי... כן אדוני יש לי'' .. והערב נגמר בכך שסיפרתי על כל שלושים השיפורים, היכולת האדירה בהרים.. ונדמה לי שהגעתי לכיפה אדומה לפני שציינתי את המחיר... שאחריו ..השתררה שתיקה קלה.
ואחריה משפט המחץ...  ''אדוני זה היה באמת מעניין.. רואים שאתה מתמצא..''  יצאתי עם גאווה ליכולתי אוזן שלוקה , וציון עובר....ואת האוטו אני עדיין מוכר.

החבר המכונאי

המנוע חצי גמור!

מר ידעני - ''מה זה אפור? מה פתאום? הכול הגיע לבן. זה מישהו בממשלה רצה שהאוטו יהיה יפה.. אז צבעו''. וההרצאה נמשכת- ובסיכומה שאלתי אם הוא בא לקנות? אז הוא אמר שהוא רק בא להתעניין... מעניין. צלצול מנשיונאל גאוגרפיק קנדה - רוצים להשכיר את האוטו לצילומים בארץ ..יש לו look  מתאים. לא ידעתי שחמש שנים אני יושב בתוך דוגמנית צמרת. החקרן חשדן - תוך 20 שניות נסיעה... ''זה רעש מההגה? זה מהציריה? הקלץ?' קצת קשה...המנוע חצי גמור! כמה שמן הוא שותה? כמה בנזין?הלו רגע.. הכל תקין? שמן לא שותה? .. זה לא בנזין זה סולר.'' לרגע חשבתי שחקרני הוא גם ידעני - טעיתי ! ''למה יש לו חלודה מתחת לחלון? אתה יודע שאני מכרתי אוטו בגלל זה ?  איזה נוזל קירור אתה שם? כחול? אתה רוצח !!  תחליף מייד !!! לא ככה מחזיקים אוטו!'' ..בסדר תקנה אוטו.. תפנק אותו.. תוציא לאוטו את הטראומה... אני אודה בבית המשפט שהתעללתי !   ''יש לי אחד כזה ב 70 , אבל שלך יותר יפה ומשופצר- אז אני מוכן לשים עליו 65 סגרנו?'' לתומי חשבתי שלאוטו יפה ומשופר יותר – מוסיפים ולא מורידים.. מה לעשות - אין לי הבנת שוק !! ''תאמין לי טויוטה חרא של אוטו.. ציריות נשברות.. התפוחים עדינים.. המון תקלות...חבל חבל להחזיק'. אני מוכן לקחת אותו ממך – ארבעים וחמש הולך?''  כל ניסיוני עם אפס תקלות , בשטח הכי קשה לא וסיפוריי חדרו  לתופי אוזן אטומים. כמובן שסירבתי לטובה שרצו לעשות לי.

המנוע חצי גמור!

מזומן קש על השולחן בלי בדיקה...

''אחי, אני בא עם סטיפה עכשיו. מזומן קש על השולחן בלי בדיקה , בלי _____שכל. אתה יודע ואני יודע שהאוטו דפוק... סוגרים?... לאאאא !'' הוא דווקא באמת בסדר ואהוב – גם כך קשה לי להיפרד ממנו.  אשאר בן יחיד בלי אח.. זה עדיף!     ואז ביום שישי בצהרים מצלצל בחור ואומר ''אני ליד האוטו שלך רוצה לקנות''. בסיבוב שעשינו הוא ישב ליד ההגה כאילו הוא והאוטו מכירים ותיקים , לא הייתי צריך להסביר כלום על מליון השיפורים, עוד מבט עין ואישור של שניים מחבריו ורכבי מצא בית אוהב סוף סוף. ולי?...לי  יש שקט ושממה מוזרה על קו הטלפון.

מזומן קש על השולחן בלי בדיקה...

תגובות

14 תגובות

1

ES

29 בדצמבר 2009 ב 14:10

עם של בבונים כבר אמרנו?

2

Ogash Ofer

29 בדצמבר 2009 ב 19:31

לא הפסקתי לצחוק...

3

אורח/ת

29 בדצמבר 2009 ב 20:48

אנשי שטח או אנשי רוח?

לצערי אני עובר את אותה חוויה עם הפאג'רו בנזין שלי [שנת 99] רכב שטח מדהים שאותו החלטתי למכור. כנראה שרבים מהמתעניינים מחפשים "פוזה" ולא יכולת שטח אמיתית.

4

אורח/ת

29 בדצמבר 2009 ב 21:30

את ה- G אתה אף פעם לא תרצה למכור....

נסענו אחריו, ולא יכולנו להפסיק להסתכל....

5

אורח/ת

29 בדצמבר 2009 ב 22:18

אתה גדול מהחיים

6

yoni_0000

30 בדצמבר 2009 ב 00:25

מכל מה שקלטתי מבעלי טויוטה...

כל אחד חושב על היום שבו הוא ימכור אותו

7

yoni_0000

30 בדצמבר 2009 ב 00:25

מכל מה שקלטתי מבעלי טויוטה...

כל אחד חושב על היום שבו הוא ימכור אותו

8

אורח/ת

30 בדצמבר 2009 ב 17:51

צחוק צחוק

הקנגו באמת אחלה אוטו

9

אורח/ת

30 בדצמבר 2009 ב 20:17

כנסווו לתגובה הזו (אהוד הבן של טוביה)

אבאאאא
מה שהבנתי מכל המסע הזה הוא שהטויוטה הייתה צריכה להישאר אצלי .
הרכב הזה פשוט מדהים והשוק הישראלי מבין קומבינות בלבד.

אוהב אותך המון אתה תותח אמיתי !!!!

10

אורח/ת

31 בדצמבר 2009 ב 10:20

צחוקים כל הדרך

אכן חוויה עם הישראלי הממוצע שחושב שהוא מבין בכל דבר, ובעצם הוא סתם טיפש...

11

amicar

31 בדצמבר 2009 ב 14:53

כמה אמת יש בכתבה,איזה כשרון

להעלות דברים על הכתב.
אם הייתי יודע הייתי בא גם לבלבל לך את הב... כי יש לי עוד כמה קושיות.

12

אורח/ת

02 בינואר 2010 ב 11:45

נהניתי לקרא

הקונה המאושר...

13

micha_kr

02 בינואר 2010 ב 19:04

נחמד

לפחות נחסכו ממך הסוחרים (שמחפשים מזדה 3

14

אורח/ת

03 בינואר 2010 ב 08:24

אתה צודק

האוטו פשוט מדהים ,אני אחרי טיול ...אין עליו
יאיר