באוירה כפרית בפאתי הכפר הירוק, השיקה טלקאר - יבואנית קיה לישראל, את רכב הכביש - שטח החדש-ישן - סורנטו
מאת: מוטי טאפירו
07/01/10
הסורנטו החדש זכה תחת ידי האמן של מעצב פיטר שרייר. הסורנטו בנוי ממרכב אחוד ומציע 7 מקומות ישיבה. הסורנטו החדש מגיע ארצה בשתי גרסאות: האחת עם מנוע דיזל טורבו - דיזל בנפח 2.2 ליטר עם הספק של 197 כוחות סוס. השנייה עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר והספק של 174 כ''ס. לשני הדגמים הנעה כפולה ותיבת שישה הילוכים אוטומטית, וכן שש כריות אויר ומערכת בקרת יציבות ESP. הסורנטו זוכה ב- 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EURO NCAP. מחיר הסורנטו החדש: 2.4 בנזין - 230,000 ש''ח כולל מע''מ 2.2 דיזל - 240,000 ש''ח כולל מע''מ
מנוע בנזין 2.4 ליטר / 174 כ''ס | |
שם | Theta II |
סוג | DOHC, ארבעה צילינדרים בטור, תזמון משתנה כפול CVVT |
נפח | 2.4 ליטר, 2,349 סמ''ק |
קדח ומהלך | 88.0 x 97.0 מ''מ |
יחס דחיסה | 10.5:1 |
הספק מרבי | 174 כ''ס ב-6,000 סל''ד |
מומנט מרבי | 23.0 קג''מ ב-3,750 סל''ד |
שסתומים | 16 (4 לצילינדר) |
מערכת דלק | הזרקה רב נקודתית ממוחשבת |
מבנה | חטיבת צילינדרים וראש מנוע מאלומיניום |
תקן פליטת מזהמים | Euro 5 |
מנוע דיזל 2.2 ליטר / 197 כ''ס | |
שם | R2.2 |
סוג | DOHC, ארבעה צילינדרים בטור, עם VGT |
נפח | 2.2 ליטר, 2,199 סמ''ק |
קדח ומהלך | 85.4 x 96.0 מ''מ |
יחס דחיסה | 16.0:1 |
הספק מרבי | 197 כ''ס ב-3,800 סל''ד |
מומנט מרבי | 44.5 קג''מ ב-1,800-2,500 סל''ד |
שסתומים | 16 (4 לצילינדר) |
מערכת דלק | CRDi, מסילה משותפת, לחץ גבוה, הזרקה ישירה |
מערכת טורבו | מגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה (VGTE-) |
מבנה | חטיבת צילינדרים מיציקת ברזל וראש מנוע מאלומיניום |
תקן פליטת מזהמים | Euro 5 |
הילוכים
|
|
אוטומטית
|
6 הילוכים
|
מתלים
|
|
קדמיים
|
מתלים נפרדים,
|
תמוכות מקפרסון המותקנות לתת-שלדה,
|
|
קפיצי סליל עם מוט מייצב.
|
|
אחוריים
|
מתלים נפרדים,
|
רב חיבורי המחובר לתת- שלדה,
|
|
קפיצי סליל עם מוט מייצב
|
|
קוטר סיבוב
|
10.88 מטרים
|
בלמים
|
|
קדמיים
|
דיסקים מאווררים 17 אינץ'
|
אחוריים
|
דיסקים מלאים 16 אינץ'
|
ABS
|
מערכת למניעת נעילת גלגלים
|
בעלת 4 ערוצים עם EBD
|
|
BAS
|
מגביר כוח בלימה
|
DBC
|
מערכת בקרת ירידה במדרון
|
HAC
|
מערכת סיוע במעלה
|
צמיגים
|
|
סטנדרטיים
|
235/65 R17
|
אופציה
|
235/60 R18
|
גלגל חילוף
|
ארעי (מיני)
|
מידות (מ''מ)
|
|
חיצוניות
|
|
אורך כולל
|
4,685
|
רוחב כולל
|
1,885
|
גובה כולל
|
1,755
|
רוחק סרנים
|
2,700
|
מפשק גלגלים קדמי
|
1,618
|
מפשק גלגלים אחורי
|
1,621
|
מרווח גחון
|
184
|
זווית גישה
|
25.1 מעלות
|
זווית נטישה
|
23.1 מעלות
|
זווית מעבר על תלולית
|
17.1 מעלות
|
1,128
|
|
קיבולים (כל הדגמים)
|
|
מיכל דלק
|
70 ליטר
|
מטען (לפי VDA)
|
111 ליטר
|
531 ליטר
|
שורת המושבים השנייה
|
1546 ליטר
|
שורת המושבים הראשונה
|
משקלים (ק''ג)
|
|
הינע לכל הגלגלים
|
2.4 אוט'
|
משקל עצמי
|
1,913
|
משקל כולל
|
2,510
|
2.2D אוט'
|
|
משקל עצמי
|
2,008
|
משקל כולל
|
2,510
|
ביצועים
|
|
4X4
|
2.4 אוט'
|
מהירות מרבית / קמ''ש
|
186
|
0 ל-100 קמ''ש / שניות
|
11.6
|
100 ל-0 קמ''ש / מטרים
|
42.8
|
כושר גרירה
|
1,865
|
2.2D אוט'
|
|
מהירות מרבית / קמ''ש
|
190
|
0 ל-100 קמ''ש / שניות
|
10
|
100 ל-0 קמ''ש / מטרים
|
42.8
|
כושר גרירה
|
1,960
|
2.4 אוט'
|
|
מחזור משולב
|
8.8
|
CO2גר'/קמ
|
209
|
2.2D אוט'
|
|
מחזור משולב
|
7.4
|
CO2גר'/קמ
|
194
|
5 תגובות
1
אורח/ת
07 בינואר 2010 ב 17:02
הישן מעולה!
מעניין איך החדש ?
מה עם מבחן דרכים?
2
אורח/ת
07 בינואר 2010 ב 17:04
מסכים - תמורה מצויינת למחיר
חבל שאין הילוך כוח - אבל עובר בכל מקום ונוח על הכביש.
3
אורח/ת
07 בינואר 2010 ב 17:08
מה ההבדל בין סורנטו לספורטג'
ואיך ההקבלה ליונדאי (זה אותו יצרן ואותם רכבים רק עם שם מותג אחר)
4
Ogash Ofer
07 בינואר 2010 ב 18:41
סורנטו מול ספורטג'
סורנטו הוא האח הגדול של הספורטג' (קישור למבחן דרכים לספורטג') . שני הדגמים עברו מהפך מרכבי שטח לרכבי כביש- שטח עם שלדה אחודה.
הספורטג' שהיה רכב שטח ''חסון'' הפוך להיות יונדאי טוסון בשנת 2005 והשנה 2010 קיבל גם הסורנטו שלדה אחודה. (קישור לידיעת החדשות על המעבר לשלדה אחודה)
5
Ogash Ofer
07 בינואר 2010 ב 18:54
קיה מול יונדאי
קיה ויונדאי הן שתי חברות אחיות (קישורים באינצקלושטח לקיה וקישור ליונדאי). ואם נדייק אז יונדאי היא הבעלים של קיה.
הספורטג' (של קיה) והטוסון (של יונדאי) הנמכרים כיום בישראל דומים עד כדי זהים.
הסורנטו (קיה) החדש אינו דומה להבנתי לסנטה-פה שנמכר אצל יונדאי. ואולי הסנטה-פה הבא יהיה כמו הסורנטו שזה עתה הושק בישראל.
תגובות