שטח 4X4 > כתבות > חדשות

השקה חדשה - קיה סורנטו KIA SORENTO

באוירה כפרית בפאתי הכפר הירוק, השיקה טלקאר - יבואנית קיה לישראל, את רכב הכביש - שטח החדש-ישן - סורנטו

SORENTO רכב כביש - שטח

הסורנטו החדש זכה תחת ידי האמן של מעצב פיטר שרייר. הסורנטו בנוי ממרכב אחוד ומציע 7 מקומות ישיבה. הסורנטו החדש מגיע ארצה בשתי גרסאות: האחת עם מנוע דיזל טורבו - דיזל בנפח 2.2 ליטר עם הספק של 197 כוחות סוס. השנייה עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר והספק של 174 כ''ס. לשני הדגמים הנעה כפולה ותיבת שישה הילוכים אוטומטית, וכן שש כריות אויר ומערכת בקרת יציבות ESP. הסורנטו זוכה ב- 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EURO NCAP. מחיר הסורנטו החדש: 2.4 בנזין - 230,000 ש''ח כולל מע''מ 2.2 דיזל - 240,000 ש''ח כולל מע''מ

SORENTO רכב כביש - שטח

נתונים טכניים:

מנוע בנזין 2.4 ליטר / 174 כ''ס
שם Theta II
סוג DOHC, ארבעה צילינדרים בטור, תזמון משתנה כפול CVVT
נפח 2.4 ליטר, 2,349 סמ''ק
קדח ומהלך 88.0 x 97.0 מ''מ
יחס דחיסה 10.5:1
הספק מרבי 174 כ''ס ב-6,000 סל''ד
מומנט מרבי 23.0 קג''מ ב-3,750 סל''ד
שסתומים 16 (4 לצילינדר)
מערכת דלק הזרקה רב נקודתית ממוחשבת
מבנה חטיבת צילינדרים וראש מנוע מאלומיניום
תקן פליטת מזהמים Euro 5
מנוע דיזל 2.2 ליטר / 197 כ''ס
שם R2.2
סוג DOHC, ארבעה צילינדרים בטור, עם VGT
נפח 2.2 ליטר, 2,199 סמ''ק
קדח ומהלך 85.4 x 96.0 מ''מ
יחס דחיסה 16.0:1
הספק מרבי 197 כ''ס ב-3,800 סל''ד
מומנט מרבי 44.5 קג''מ ב-1,800-2,500 סל''ד
שסתומים 16 (4 לצילינדר)
מערכת דלק CRDi, מסילה משותפת, לחץ גבוה, הזרקה ישירה
מערכת טורבו מגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה (VGTE-)
מבנה חטיבת צילינדרים מיציקת ברזל וראש מנוע מאלומיניום
תקן פליטת מזהמים Euro 5

בטיחות

ESP(מערכת בקרת יציבות אלקטרונית)
DBC (בקרת נסיעה במורד)
  • HAC (מערכת סיוע במעלה, זינוק בעלייה)
  • 2 כריות אוויר קדמיות לנהג ולנוסע הקדמי
  • 2 כריות אוויר צדיות בשורת המושבים הקדמית
  • 2 כריות וילון באורך מלא (עם חיישני התהפכות)
  • 7 חגורות בטיחות בעלות שלוש נקודות עיגון

בטיחות

הילוכים
אוטומטית
6 הילוכים
מתלים
קדמיים
מתלים נפרדים,
תמוכות מקפרסון המותקנות לתת-שלדה,
קפיצי סליל עם מוט מייצב.
אחוריים
מתלים נפרדים,
רב חיבורי המחובר לתת- שלדה,
קפיצי סליל עם מוט מייצב
קוטר סיבוב
10.88 מטרים
בלמים
קדמיים
דיסקים מאווררים 17 אינץ'
אחוריים
דיסקים מלאים 16 אינץ'
ABS
מערכת למניעת נעילת גלגלים
בעלת 4 ערוצים עם EBD
BAS
מגביר כוח בלימה
DBC
מערכת בקרת ירידה במדרון
HAC
מערכת סיוע במעלה
צמיגים
סטנדרטיים
235/65 R17
אופציה
235/60 R18
גלגל חילוף
ארעי (מיני)
מידות (מ''מ)
חיצוניות
אורך כולל
4,685
רוחב כולל
1,885
גובה כולל
1,755
רוחק סרנים
2,700
מפשק גלגלים קדמי
1,618
מפשק גלגלים אחורי
1,621
מרווח גחון
184
זווית גישה
25.1 מעלות
זווית נטישה
23.1 מעלות
זווית מעבר על תלולית
17.1 מעלות
1,128
קיבולים (כל הדגמים)
מיכל דלק
70 ליטר
מטען (לפי VDA)
111 ליטר
531 ליטר
שורת המושבים השנייה
1546 ליטר
שורת המושבים הראשונה
משקלים (ק''ג)
הינע לכל הגלגלים
2.4 אוט'
משקל עצמי
1,913
משקל כולל
2,510
2.2D אוט'
משקל עצמי
2,008
משקל כולל
2,510
ביצועים
4X4
2.4 אוט'
מהירות מרבית / קמ''ש
186
0 ל-100 קמ''ש / שניות
11.6
100 ל-0 קמ''ש / מטרים
42.8
כושר גרירה
1,865
2.2D אוט'
מהירות מרבית / קמ''ש
190
0 ל-100 קמ''ש / שניות
10
100 ל-0 קמ''ש / מטרים
42.8
כושר גרירה
1,960
2.4 אוט'
מחזור משולב
8.8
CO2גר'/קמ
209
2.2D אוט'
מחזור משולב
7.4
CO2גר'/קמ
194

תמונות מאתר היצרן:

תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:תמונות מאתר היצרן:

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת

07 בינואר 2010 ב 17:02

הישן מעולה!

מעניין איך החדש ?
מה עם מבחן דרכים?

2

אורח/ת

07 בינואר 2010 ב 17:04

מסכים - תמורה מצויינת למחיר

חבל שאין הילוך כוח - אבל עובר בכל מקום ונוח על הכביש.

3

אורח/ת

07 בינואר 2010 ב 17:08

מה ההבדל בין סורנטו לספורטג'

ואיך ההקבלה ליונדאי (זה אותו יצרן ואותם רכבים רק עם שם מותג אחר)

4

Ogash Ofer

07 בינואר 2010 ב 18:41

סורנטו מול ספורטג'

סורנטו הוא האח הגדול של הספורטג' (קישור למבחן דרכים לספורטג') . שני הדגמים עברו מהפך מרכבי שטח לרכבי כביש- שטח עם שלדה אחודה.

הספורטג' שהיה רכב שטח ''חסון'' הפוך להיות יונדאי טוסון בשנת 2005 והשנה 2010 קיבל גם הסורנטו שלדה אחודה. (קישור לידיעת החדשות על המעבר לשלדה אחודה)

5

Ogash Ofer

07 בינואר 2010 ב 18:54

קיה מול יונדאי

קיה ויונדאי הן שתי חברות אחיות (קישורים באינצקלושטח לקיה וקישור ליונדאי). ואם נדייק אז יונדאי היא הבעלים של קיה.
הספורטג' (של קיה) והטוסון (של יונדאי) הנמכרים כיום בישראל דומים עד כדי זהים.
הסורנטו (קיה) החדש אינו דומה להבנתי לסנטה-פה שנמכר אצל יונדאי. ואולי הסנטה-פה הבא יהיה כמו הסורנטו שזה עתה הושק בישראל.