שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2010: סיכום השבוע הראשון

טוענים לכתר שפרשו, מנצחי עבר המקרטעים אי שם בסוף, תקלות טכניות, תאונות – וכמובן מנצחים. הראלי הגדול מכולם מספק לנו גם השנה מתח ועניין

שנה שנייה של הראלי בדרום אמריקה, ויש קווי דמיון לא מעטים לראלי של השנה שעברה: שינויי מסלול, קיצור קטעי דרוג, תאונות ותקלות, פרישה של טוענים לכתר והרבה מתח ועניין. יש גם כמה החלטות של המארגנים שעלולות להשפיע בצורה דרמטית על התוצאות.
מיעוט קבוצות של יצרנים, בכל הקטגוריות, מאפשר לקבוצות הפרטיות לטפס גבוה יותר בדרוגים וחלקן אולי יראו פודיום בסופו של המירוץ.

אופנועים

זה כנראה לא הראלי של מארק קומה, מנצח השנה שעברה. תחילה סבל מבעיות במנוע, אחר כך ספג עונש על נסיעה במהירות גבוהה מדי בעת מעבר בשטח מיושב, אבל המכה הקשה ביותר היה עונש של שש שעות שקיבל לאחר שהחליף צמיג אחורי – שהתפוצץ – בצמיג שקיבל מאחד הצופים בראלי. הצעד הזה דרדר אותו עד למקום ה-24 בדרוג הכללי, תהום ממנה לא יוכל להיחלץ
הצרות של קומה שיחקו לידיו של סיריל דפרה, המוביל בדרוג הכללי, עם יתרון ענק של כשעה ו-20 דקות על הדולק אחריו, הלדר רודריגז הפורטוגזי. הפרישה של ג'ורדי וילאדומס (בסטייג' השלישי) ושל דיויד קסטיו (בסטייג' החמישי), שניהם לאחר תאונות, שיחקה גם היא לידיו של דפרה.

הדרוג בתום השבוע הראשון

דרוג
שם מתחרה
יצרן
מס' כלי
זמן כולל
הפרש מהמוביל
זמן עונשין
1
דפרה
KTM 
002
28:10:13
00:00:00
 
2
רודריגז
ימאהה
005
29:30:21
01:20:08
 
3
אולה-ואלסטר
KTM 
004
29:36:05
01:25:52
 
4
לופז קונטרדו
אפריליה
009
29:41:17
01:31:04
 
5
דוקלוס
KTM 
014
30:00:19
01:50:06
 
 

טרקטורונים

האחים פטרונלי מארגנטינה, מרקוס ואלסנדרו, שהובילו את הראלי לכל אורכו על טרקטורני ימאהה, התעמתו עם המארגנים וכרגע לא ברור האם ימשיכו לקחת חלק בתחרות. מרקוס, האח הצעיר, הוביל בבטחה עם הפרש גדול, אך עונש ש''חטף'' של שלוש שעות הוריד אותו למקום השני. לטענת המארגנים, מרקוס הוציא את הטרקטורון שלו אל מחוץ למתחם חניית הלילה, דבר האסור על פי התקנות. בתגובה, איימו שני האחים לפרוש, ונעשים ניסיונות לשכנע אותם להישאר. מרקוס טען, כי נעשו ניסינות לחבל בטרקטורון שלו, לכן ''הסליק'' אותו בשעות הלילה.
מצ'ק, מנצח השנה שעברה, פרש כבר בסטייג' הרביעי.     

הדרוג בתום השבוע הראשון

דרוג
שם מתחרה
יצרן
מס' כלי
זמן כולל
הפרש מהמוביל
זמן עונשין
1
פטרונלי א.
ימאהה
277
37:23:09
00:00:00
05:00
2
פטרונלי מ.
ימאהה
251
38:00:44
00:37:35
03:00:00
3
גונזלס קורומינס
ימאהה
256
38:18:10
00:55:01
01:00
4
סוניק
ימאהה
252
40:37:30
03:14:21
01:08:00
5
דקלרק
פולאריס
258
41:11:14
03:48:05
 

מכוניות

על הנייר, נתנו כולם את הסיכוי לקבוצת פולקסוואגן, אך פתיחה טובה של נאני רומא בב.מ.וו, שניצח את הסטייג' הראשון, נתנה תקווה שאולי הדברים יהיו שונים במקצת. אך רומא החליק  בסטייג' השלישי מהדרך ונפל לתוך בור. הוא נפצע קלות אבל מכוניתו יצאה מכלל פעולה והוא פרש.
סטפן פטרהנסל ניצח את הסטייג' השלישי והוביל בראש הדרוג הכללי גם בסיום הסטייג' הרביעי, אבל תקלות מכניות מנעו ממנו להמשיך בסערה. אז מה נשאר לנו? שלישייית טוארגים נהוגה בידי סאיינז, אל-עטייה ומילר, שמתחלפים ביניהם בנצחונות בסטייג'ים ובהובלת הדרוג הכללי.
ההחלטה של הקבוצה – או אולי חוסר ההחלטה – שלא לבחור בנהג מוביל, מביאה את שלושת הנהגים, שכל אחד מהם רואה עצמו כמועמד לנצחון הכולל, לתחרות פרועה ביניהם, כולל חסימת הדרך האחד בפני השני, כפי שעשה מילר לאל-עטייה בסטייג' השביעי. אגב, דה-ויליה, מנצח השנה שעברה, סבל מתקלות במנוע ונמצא רק במקום ה-12.
פטרהנסל וחברו לקבוצה, צ'יצ'ריט, נמצאים במקומות 4-5, אבל עם פיגור של כשעתיים מהשלישיה המובילה. רובי גורדון נמצא במקום ה-10, והוא מוביל בקטגוריה הפתוחה.
קבוצת JMB, שרכשה את קבוצת מרוצי הראלי של מיצובישי, נמצאת חזק בתמונה עם שני כלים בעשירייה הפותחת.

הדרוג בתום השבוע הראשון

דרוג
שם מתחרה
יצרן
מס' כלי
זמן כולל
הפרש מהמוביל
זמן עונשין
1
סאיינז
פולקסוואגן
303
26:21:23
00:00:00
 
2
אל-עטייה
פולקסוואגן
306
26:32:26
00:11:03
 
3
מילר
פולקסוואגן
305
26:43:29
00:22:06
 
4
צ'יצ'ריט
ב.מ.וו
307
28:24:17
02:02:54
 
5
פטרהנסל
ב.מ.וו
301
28:24:33
02:03:10
 
6
הולוצי'ץ
ניסאן
308
28:42:21
02:20:58
01:00
7
סוזה
מיצובישי
314
29:30:21
03:08:58
 
8
ספינלי
מיצובישי
322
29:44:58
03:23:35
 
9
נוביצקי
ב.מ.וו
310
30:38:44
04:17:21
 
10
גורדון
האמר
302
30:46:33
04:25:10
 
 

משאיות

ללא ספק זאת השנה של צ'אגין, שחגג יום הולדת 40 עם ניצחון בסטייג' הרביעי, ובסך הכל שישה נצחונות בשבעת הסטייג'ים! הוא השווה את מספר הנצחונות  בסטייג'ים לזה של פטרהנסל, 53 בסך הכל. עכשיו נשאר לו רק להשוות - ואולי גם לשבור - את שיא הזכיות בקטגורית המשאיות, שמוחזק כעת ביד לופריאז, שפרש לאחר הסטייג' השלישי. אגב, הזמן הכולל של צ'אגין היה מאפשר לו להשתלב בעשירייה הפותחת של המכוניות...
במקום השני בדרוג הכללי נמצא בן קבוצתו של צאג'ין, קבירוב, אבל הוא בפיגור של למעלה משעה. אם לא יקרו דברים דרמטיים אפשר כבר להצביע על המנצח...

הדרוג בתום השבוע הראשון

דרוג
שם מתחרה
יצרן
מס' כלי
זמן כולל
הפרש מהמוביל
זמן עונשין
1
צ'אגין
קאמאז
501
30:06:14
00:00:00
 
2
קבירוב
קאמאז
500
31:10:00
01:03:46
 
3
ואן-ולייאט
ג'ינאף
508
35:53:14
05:47:00
 
4
מצ'יק
ליאז
506
37:10:33
07:04:19
 
5
אלפרינק
מרצדס
513
38:10:28
08:04:14
 
 

ומה בהמשך?

בשבוע השני מצפים למתחרים כמה ימים קשים בדיונות של מדבר אטקמה, אחר כך מסע לאורך חופי האוקינוס השקט עד לסנט דייגו, עיר הבירה של צ'ילה. משם ''יחתכו'' לעבר האנדים ויחזרו לארגנטינה, לשלב הסופי של הראלי.

קטע וידיאו המסכם את השבוע הראשון

תגובות

0 תגובות