שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מתקפת הג'יפונים

בתערוכת ג'נבה שתיפתח בשבוע הבא נראה לא מעט רכבי שטח וכאילו-שטח קטנים, הטרנד הלוהט ביותר בעולם הרכב היום

אחרי שדיווחנו לכם על הניסאן ג'וק, על הראב 4 המחודש, על המיני קאנטרימאן – שכולם ייחשפו באופן רישמי בתערוכת הרכב בג'נבה שתיפתח אוטוטו – וגם בחנו קצרות את הב.מ.וו X1 החדש, מתייצבות עוד שתי חברות עם רכבי שטח קטנים וחדשים, שגם הם יוצגו בג'נבה. האחד חדש לחלוטין, השני גם הוא חדש אך נושא שם עם מסורת שטח מפוארת.

מיצובישי ASX

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

החברה הראשונה היא מיצובישי, עם ה-ASX, קרוס-אובר קום שימוצב מתחת לאאוטלנדר ויתחרה ישירות מול הקשקאי של ניסאן. השבוע החל שיווקו של הדגם הזה ביפן, שם הוא נקרא RVR, עם מנוע 1.8 ליטר המספק 139 כ''ס, עם תיבת הילוכים רציפה. באירופה – וגם אצלנו – הוא יוצע גם עם מנוע דיזל בנפח דומה, שיעמוד כבר בתקינת יורו 5, עם אופציה לתיבת הילוכים ידנית.   

קיה ספורטאג'

קיה ספורטאג'קיה ספורטאג'

החברה הנוספת שתציג ג'יפון חדש היא קיה, עם הספורטאג', שנבנה על בסיס פלטפורמת היונדאי טוסון החדש, שישווק באירופה כ-ix35. תחת הנחייתו של פטר שרייר, לשעבר מעצב הבית של אודי, הספורטאג' נושא מאפיינים עיצוביים שנמצאים כבר בדגמים אחרים של קיה, כמו הסול והסורנטו.
הדגם החדש ארוך יותר ורחב יותר מהדגם היוצא, נתונים שאמורים לתת מרחב פנים נדיב יותר. מבחר המנועים יכלול ככל הנראה את אותם המנועים המוצעים ב-ix35, בנזין בנפחים של  1.6 ו-2.0 ליטר ודיזלים בנפח 1.7 ו-2.0 ליטר. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים עם שש מהירויות.

תגובות

0 תגובות