חמש שנים אחרי שהוצגו, תקופה שנחשבת אצל מרבית היצרנים כמחצית החיים של דגם מסויים, יוצאת ניסאן עם פאת'פיינדר ונבארה משודרגים, שעברו מתיחת פנים, הזרקות סטרואידים ועוד מיני טיפולים שאמורים לעזור להם להתמודד טוב יותר עם המתחרים.
השינוי הבולט ביותר הוא תוספת מנוע דיזל בתצורת V-6 בנפח 3.0 ליטר. את המנוע הזה אפשר היה למצוא עד היום רק בדגמי האינפיניטי. המנוע מספק 231 כ''ס ומומנט מקסימלי של כ-56 קג''מ, שמושג ברצועה סל''ד רחבה למדי, הנעה בין 1750 ל-2500. על פי הפרסומים של ניסאן – ולפי התקינה האירופאית השגורה היום בארץ – הפאת'פיינדר יהיה מסוגל לגרור נגרר עם בלמים במשקל כולל של 3500 ק''ג, בעוד הנבארה תסתפק בנגרר של 3000 ק''ג.
מנוע ה-2.5 ליטר דיזל המוכר לנו ימשיך להיות אופציה בדגמים האלה, עם שדרוגים: הכוח יעלה ב-11 אחוז ל-190 כ''ס, והמומנט יעמוד על כ-45 קג''מ. צריכת הדלק הממוצעת בדגם הידני תעלה ל-12 ק''מ/ליטר ופליטת ה-CO2 תרד דרסטית, ל-224 ג'/ק''מ.
השינויים החיצוניים יהיו קוסמטיים בעיקרם: מכסה מנוע מעוצב מחדש, גריל שונה, פנסי חזית ופגושים קדמיים חדשים. הנבארה גם יקבל פגוש אחורי מחודש. השינויים הפנימיים יכללו ידית הילוכים חדשה, חומרים חדשים לריפודי הדלתות והכסאות, שינוי במתגים ועוד. הנבארה יקבל כאופציה מערכת ESP ומצלמה לנסיעה לאחור.
הדגמים המחודשים אמורים להגיע לאולמות התצוגה באירופה מיד לאחר התערוכה בג'נבה, מלבד דגם ה-V6 שצפוי לנחות באמצע הקיץ. אלינו הם יגיעו בוודאי באיחור אלגנטי, לקראת סוף 2010.
תגובות