אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

התקף קרבון ללא מנוע - PZ MT2.1

אנחנו מתים על החומר הזה. חולים על המשקל הנוצתי, על הקשיחות הבזלתית ועל המראה המהפנט. עכשיו זה אפילו במחיר נגיש ובצורת אופניים...
מבחן דרכים מיוחד לאופניים מקרבון

''אביזריון'' מוכרת לרבים, מזה שנים רבות, כחנות אביזרי רכיבה לדו-גלגליים ממונעים. זה היה אך טבעי שאיבזור לדו-גלגליים לא ממונעים (להלן אופניים) יעשה דרכו גם כן למדפי החנות – בתחילה דרך מותגי האופנועים שהחלו לחדור לעולם הזה, ובהמשך גם עם מותגים יעודיים לעולם האופניים. כך הגיעו המוצרים מ-PZ רייסינג למתחם האופנועים בדרום תל-אביב.
PZ קיימת מזה כעשרים וחמש שנים, ומייצרת מגוון רחב של חלקים לאופניים: שלדות, כידונים, מוטות מושב ועוד. תחת הפילוסופיה שעל אופניים להיות קודם-כל כיפיים, מיוצרים חלקים רבים מסיבי-פחמן (קרבון) או משילוב של אלומיניום עם קרבון. אבל אם תחפשו עמוק בקטלוג, תגלו גם חלקים על טהרת האלומיניום. ההיצע של PZ רחב מאד וכולל מוצרים בתחום הכביש, השטח ומה שביניהם. למרות עושר המגוון, PZ לא משווקים אופניים מושלמים – ''קומפלט''. הלקוח יכול לבחור ולהרכיב לעצמו את החבילה שהכי מתאימה לו, אם מהחלקים של PZ ואם ממותגים אחרים.

שחור ומנצנץ

לרכיבת המבחן קיבלנו שלדת קרבון MT2.1 קשיחת זנב, אליה הוצמד מזלג פוקס TL100 , מעביר אחורי XTR (מקרבון, כמובן) וכל השאר XT. הגלגלים היו דווקא מהזן הפושטי של ריגל'ה ועליהם צמיגים נחמדים מאד ממישלין. למעט הנ''ל, כל יתר החלקים באופני המבחן היו מ-PZ, וכמובן מקרבון.
קשה לי להישאר שווה נפש לנוכח חלקים יפים כל-כך ולנוכח איכות כוללת כה מרשימה. בניגוד לשלדות הסגסוגת שחלק מיופיין נובע מהריתוכים והחיבורים בין החלקים, כאן הכול מתמזג אחד בתוך השני בתנועה אחידה וזורמת. הפיניש השקוף מבליט את אריגת סיבי הפחמן (עניין עיצובי בלבד בעידן בו עברו כבר ליציקת קרבון, ולא הדבקת יריעות) ופשוט נורא יפה רק להביט על זה.   ניתוב הכבלים על הצינור העליון מועיל מאד לנקות את השאר ולשמור על העסק שיעבוד יפה. תותבי האלומיניום בנקודות המפגש עם צירי הגלגל ועמוד המושב, מוצנעים ומוחבאים ומשולבים יפה בשלדה. הניפו את השלדה באוויר ותגלו שהיא שוקלת רק 1.2 ק''ג. משקל זעום לשלדה שאמורה לעבוד בשטח.
המשקל הקליל מורגש מייד ברגע שעולים על המושב ומתחילים לדווש. עניין זה, יחד עם זנב קשיח, הופכים כל תנועת דוושה מייד להאצה מהירה ביותר. ממש כיף לטפס איתם, והתחושה היא כי כל גרם על הדוושה מתורגם מיד לתזוזה קדימה. מהצד האפל של המשקל הקליל, נציין כי קשה להשאיר את הגלגל הקדמי על הקרקע ולמנוע ממנו להתרומם – והסט-אפ שכלל כידון גבוה וישיבה זקופה לא עזר. בקיצור – הישבן מבלה בעליות הרבה על השפיץ של המושב.

שחור ומנצנץ

על פני שבילי שדות פתוחים ה-PZ MT 2.1 נמצאים ב''מים שלהם'' – כראוי לשלדת XC מירוצים, הם יהיו מהירים ביותר בשביל פתוח ורצוי שיהיה חלק ואחיד-פנים ככל הניתן. הפוקס 100 עושה – כרגיל – עבודה נהדרת בחזית וטווח הכיול שלו רחב ומתאים למשרעת רוכבים ויכולת נרחבת. מערכת העברת הכוח עבדה כרגיל וכצפוי, לא היו כאן חדשות וכנ''ל גם הבלמים המצוינים של משפחת XT, שעשו עבודה נהדרת בכל ימי הרכיבה.
כצפוי משלדת זנב קשיח, נוחות הרכיבה לא מבריקה למרות המישלנים השמנמנים. וזה הולך ונהיה גרוע ככל שאבנים מחליפות את האדמה בשביל משובש. זה מתחיל במכות וחבטות לישבן – לא כולם אוהבים את זה כמוני – ונמשך לקיפוצים שפוגעים באחיזה עד כדי כורח לעצור.

מורדות ארוכים ומהירים יחשפו את יכולת הספיגה היפה של המזלג. במצב הזה בא לידי ביטוי הסט-אפ של אופני המבחן, שכאמור לא ממש התאים להגדרה של ''XC רייס''. הסטם המוגבה והכידון הרחב יצרו תנוחה שולטת ויציבה בלי יותר מדי משקל על הקדמי, ואפשרו לרוץ בירידות יותר מהר ממה שציפינו.  

להתאבזריון

השלדה הזו, יחד עם אחרות של המותג, מוצעת כרגע במחיר מבצע מושך למדי של 3900 שקלים. המשמעות היא כי תוכלו להרכיב חבילה מאוזנת ואיכותית ולהתייצב בסינגל הביתי על זוג אופניים אקזוטי במחיר ''סביר'' של 15,000 שקלים, או שתוכלו ללכת ולשרוף את כל קרן ההשתלמות על אביזרי קצה ולגמור עם אופניים של יותר משלושים אלף שקלים.
PZ מביאים את הקרבון לעם במחיר הגיוני – גם אם עדיין לא עממי. מדובר בשלדה איכותית המבצעת את תפקידה – לטוס בשבילים – באופן מרשים.    תודה מיוחדת לישי אלעזר ופקחי הפארקים של נס-ציונה, שהצילו את צלמנו מגורל אכזר בכך שאיתרו אותו והחזירו לו את הכיסא ומוט הקרבון  של ה-PZ, אותם שכח בפאמפ-טרק בנס ציונה.
 

להתאבזריון

תגובות

0 תגובות