קאוואסאקי טריקס 750 SIDE BY SIDE כבר כאן, אבל הרשויות לא הצליחו להגדיר לאיזו קטגוריה הוא שייך. מה שבטוח, הוא יודע לייצר טונות של הנאה אורגזמית למי שרק אוהב לשחק בבוץ
מאת: לישי בן-ינאי
06/05/10
פעם היו טרקטורונים, כלי עבודה קטנים ופשוטים, והכל היה פשוט. אח''כ התחילו להגיע טרקטורונים ספורטיביים, וסיבכו את ההגדרות, ואז הגיעו כלים כדוגמאת המיול והתומקאר, ודרשו מהמחוקק התפתלויות בסגנון ''טרקטור משא''. אבל בשנים האחרונות עניין ההגדרות כבר נהיה מסובך באמת, עם הופעת שפע כלים שכולם מתאפיינים בתצורת ישיבה לרוחב (side by side) וארגז מטען, אבל הם שונים לגמרי ביעודם – החל ממיולי-עבודה אפורים וכלה בכלים ספורטיביים כגון הרייזר. או הקאוואסאקי טריקס 750, מושא כתבה זו, שאנשי משרד הרישוי עדיין לא החליטו תחת איזו קטגוריה בדיוק לסווג אותו.
לכל כלי יש עדת מעריצים, שנשבעים שהוא ורק הוא בן יחיד לשכינה. אפילו למיול חסר היומרות, אני נשבע לכם, יש מאמינים שרופים שאף זוכים ליצוג במערכת על ידי אחד ד.ש (שגם חושב שלנדרובר 130 זה הרכב המשפחתי המושלם, אז אנחנו מתעלמים ממנו באופן כללי).
הקאוואסאקי טריקס נחת בארץ, כאמור, לפני זמן מה ועדיין לא הוגדר רשמית, הפקידים עדיין מתווכחים אם לסווג אותו כטרקטורון או אולי כמשהו אחר. עד שהם יפתרו את הבעיה הלוגית הזאת, אפשר לרכוש את הטריקס הספורטיבי, למרבה האירוניה, רק תחת רישוי של רכב תפעולי. עכשיו רק צריך להגדיר שטח תפעולי מתאים...
לכתבה צירפנו את ד.ש – בכל זאת מדובר בקרוב משפחה של המיול אהובו, מה גם שהבטחנו לו סיבוב על מיול דיזל דאבל-קבינה, עניין שמחק כל שרידי התנגדות. ויש אכן כאלו הרואים בטריקס צאצא אבולוציוני ישיר ומלא סטרואידים למיול הוותיק. ומבט ראשון באמת חושף דמיון משפחתי, אבל כשאתה מתיישב על המושבים הספורטיביים של הטריקס אתה מרגיש מיד את ההבדל.
דיפ' קדמי, לעומת זאת, יש, אבל לטובת עבירות מוחלטת אפשר לנעול אותו באמצעות מנוף בתא הנהג – כן, 100% נעילת גלגלים! שילוב קל של מוט ההילוכים למצב HI, לחיצה בריאה על דוושת התענוגות והקאוואסאקי שועט קדימה תוך נדנוד זנב ומאיץ בפראות עד למנתק ההצתה, שמגביל את המהירות הסופית ל-80 קמ''ש. במהירות הזאת הופכים הבולמים הספורטיביים, שבמהירות נמוכה מרגישים קשיחים ובועטים, ליעילים ומשככים במיוחד, גם אם הגשם הרס לחלוטין את השביל והשאיר במקומו מתחם חפור של תעלות נ''ט.
אבל בכל מהירות מדובר על כלי שדורש תגובות מהירות ועדינות על הגז. הזנב לא דורש יותר ממחשבה מגונה כדי לצאת למרדף סוער אחרי החרטום, ומי שלא יודע בדיוק מה הוא עושה מאחורי ההגה ימצא עצמו במהירות עם הפנים לכיוון הלא נכון. במקרה הטוב.
במחלקת העבירות הכול טוב, תודה. שילוב למצב LO ונעילה מלאה של הדיפ' הקדמי, יחד עם המנוע הבשרני והצמיגים המשובחים, הצליח להתגבר על כל קומבינצית שיפועים והצלבות שמצאנו. תמיד היה גלגל אחד שהיה קשור לקרקע וזה הספיק לו לחלוטין.
0 תגובות
תגובות