גרסת איבזור קרבית לרכב הפנאי הגדול של וולוו מוסיפה סטייל אך מחטיא את המטרה
מאת: רוני נאק
18/05/10
הוא עמד על המדרכה. בצבע כל כך כחול ועמוק שהוא נראה בכלל שחור רוב הזמן. שני לועות פליטה דו-קניים מציצים כקני צלפים מתחת לדיפוזר האוויר של הפגוש האחורי, וחישוקי גלגל בוהקים בהחזר שרק 19 אינצ'ים של סגסוגת יכולים לקרוץ בתאורת הרחוב העמומה של דרך השלום בת''א. הרבה יותר כמו מכונית מחסלים מאשר מאמיקאר סאבאורבני, היה ל-XC90 ''R דיזיין'' את המראה ההוא שיכול להרוג.
הפעם הסימול ''R'' לא מתלווה לביצועים מפצחי סקאלה, כנהוג אצל הפרייבטים של וולוו, אלא לחבילת אבזור ודקורציה – בעיקר – ולנגיעה זעירה במכאניקה. כדי שבכל זאת נרגיש משהו שונה. ערכת ה-R דיזיין כוללת מתלים מוקשחים, חישוקי סגסוגת ''19 עם צמיגים נמוכי-חתך, ריפודים ממותגי-R בעלי תפירה שונה, חלקי כרום וכסף במרכב, מפלט רב-קני, תגית זעירה על השבכה הקדמית, גלגל הגה קטן קוטר ועב בשר ורקע כחול ומדהים ללוח המחוונים.
כאמור ערכת דקורציה. רכב המבחן שהתגלגל לידינו צויד במנוע 3.2 ל' 6 ציל' טורי (238 כ''ס) שמאוד אהוד אצלנו, אך לטעמי הבחירה ב-8V (315 כ''ס) היה נותן כיסוי הרבה יותר טוב לתווית הקרבית שעל החרטום.
כל השאר נותר אותו ה-XC90 שאהבנו. אפילו יותר מדי אותו XC. חסר איבזור כמו פנסי קסנון, דיבורית BT מקורית, אפילו מצלמת החניה היא מקומית ולא מקורית. הזמן נותן את אותותיו על ה-90 שהוצג לפני שמונה שנים וזכה למעט מאוד עדכונים מאז.
לצד זה נוצר גם דיסוננס תפישתי. שכן ה-XC90 הוא ''מוביל החוגים'' המושלם של הפרברים העשירים אצלנו ובמהותו כלי-רכב משפחתי מאוד נעים. להלביש עליו חליפת איבזור קרבית – מה גם שלא מושלמת – זה לא ממש משכנע.
בעולם הרכב אין ארוחות חינם. את זה יודע כל מי שאין לו מתלי-אוויר. המחיר שתשלמו על הקשחת המתלים והצמיגים הגדולים יהיה בנוחות. וזה תשלום יקר מכיוון שה-XC90 הוא אחד מרכבי הפנאי הכי נוחים ונעימים שיש. ה-R יהיה מוצק ונהדר על כביש בינעירוני סלול-היטב. בתוך העיר או בכבישים משניים משובשים הוא נוקשה מדי ומעביר המון מפני הדרך פנימה וזה פוגע בהרמוניה ובזרימה. בנוסף, גם יכולת השטח הסבירה-פלוס של ה-90 נכנסת לסעיף ''בעירבון מוגבל'' בשל רגישותם של הגלגלים הגדולים לנקרים, צביטות ופיצוח סגסוגת.
1 תגובות
1
Ogash Ofer
18 במאי 2010 ב 10:07
תמונות מקסימות
תגובות