חבורה אמיצה של יותר מ- 10 ג'יפאים יצאו למסע שתוכנן חודש וחצי מראש משדה בוקר ועד לעיר אילת.
היו חוויות נפלאות, ארוחות גורמה, ערב שירה,עליות ומורדות ושעשועי שטח למיניהם ובעיקר הכרנו חברים חדשים
מדריך : וייזל עדי
קבוצה גדולה ואיכותית של למעלה מ - 10 ג'יפאים על בני משפחותיהם כאשר צעיר החבורה, בן 6 חודשים, עדיין עולל היונק חלב אם - והמבוגר בחבורה מעל גיל 70. חברים מכל קצות הארץ, מבש בדרום, ועד בית ג'אן שבצפון הרחוק. כל סוגי הרכבים קטנים וגדולים, החל מויטארה קטנה ועד האמר ענק ומפחיד. אנשים שזו להם חווית השטח הראשונה וכבר לקחו על עצמם 3 ימים בשטח, ומאידך, ג'יפאים מנוסים שחווית השטח מוכרת להם כמו נסיעה בכביש מהעבודה הביתה. כאלו המחפשים את העבירות הקשה וכל עלייה בדרך כאילו קוראת להם, ומאידך אלו המחפשים את הדרך הקלה, החלקה שכל עלייה שפוגשים, שואלים אם יש דרך לעוקפה - בקיצור הכל מכל וכולם נהנו. לאחר תדרוך מפורט על נסיעה בשיירה - נוהל שיירה, חלוקת מכשירי קשר, הוראות בטיחות סטנדרטיים ומעבר על המסלול של היום הראשון, יצאנו לשטח לקראת יומנו הראשון במסע של חוצה נגב - שבועות 2010. את תחילת המסלול עשינו ברחצה מרעננת בעין עקב שבבקעת צין.
הנסיעה בבקעת צין על סימון השבילים האדום מביא אותנו לנחל חווה. המעבר בנחל חווה מאלץ את הרכבים לעבור מתחת לגשר הרכבת דבר בלתי אפשרי כאשר ברוב הרכבים ישנו ציוד על גג הרכב. גם ככה רכבים גבוהים מעט כבר מוגבלים במעבר. המעקף אפשרי ב- 2 אופנים. האחד, המסוכן, חציית פסי הרכבת מעל הגשר (למרות העובדה שמדובר בחול המועד) מסוכן שכן פסי הרכבת גבוהים, ומסביבם ישנו חצץ עמוק שרוב הרכבים פשוט נתקעים על הפסים!! מסוכן!!. המעקף השני, ארוך מעט אך בהחלט הבטוח מבין 2 האופציות הינו נסיעה דרך נחל צינים וחיבור לנחל חווה בעברו השני של פסי הרכבת. ארוחת צהרים מתחת לפסים, במקום מוצל ושוב ללא נטילת סיכונים מיותרים. מי שמאוד רוצה את חוויית המעבר מתחת לגשר תמיד יכול לעבור ולצאת מהצד השני ושוב לחזור.
יאיר למדן בפוזה נחמדה ביציאה מבקעת אבו-טריפה
לאחר נסיעה טכנית ומעניינת בבקעת אבו טריפה, הגענו למעלה נוח (אותו ירדנו). הנהגים כבר צברו את הנסיון הדרוש לירידה של המעלה והירידה הייתה מהירה. כבר בכניסה למכתש רמון, המתין לנו נדב, פקח הרשות ושאל מייד לאן פנינו מועדות כי חל איסור נסיעה בשמורה בחשכה. מספר דקות של שיחה, פתיחת מפה והכל נרגע. הפקח המליץ על חניון מעברו השני של כביש 40 אך אני החלטתי כי אני לא משנה את התוכנית ואנחנו ישנים בחניון הר גוונים הסמוך לכביש 40. לא רחוק מאיתנו, חניון בארות, ברזים, חנות קטנה, מקלחות ובקיצור מעט ציויליזציה. בלילה, חיברנו את מערכת ההגברה לחשמל, החברים אירגנו את האוהלים, והמנגל התחיל את עבודתו הנאמנה. בלילה הראשון, כל משפחה או 2 משפחות אכלו בנפרד אך ברקע כל הזמן המוזיקה לא מפסיקה, ארז, אושרי, מאיר וחגית לא הפסיקו לשיר.
המסלול של היום השני דיי פשוט מבחינת המפה אך הנסיעה ארוכה, טכנית ודורשת מיומנות נהיגה והרבה ריכוז מהנהגים בעיקר. לאחר קיפול המאהל, מילוי מים וזריקת הזבל מהיום הראשון לפחי האשפה בחניון בארות, גלשנו דרך נחל ארדון המדהים (דייקים מרהיבים וחול בשלל צבעים), החלטנו לוותר על ירידת מעלה דקלים בשביל להנות מהנסיעה בנחל ארדון. נהיגה טכנית ומדויקת בנחל נקרות, מדרגות, עליות וירידות הדורשות ריכוז וכיוון של סנטימטרים לכאן ולכאן. כל החבורה צלחה את המעברים ומהר מאוד הגענו לתצפית מרהיבה מעל נחל קצרה והכל בדרך הבשמים המוכרות לרובנו - שם אכלנו סוף סוף את ארוחת הבוקר/צהרים. צל לא מצאנו אז עשינו בעצמנו - רשתות, ואף אוהל שהתחברו חיש מהר לרכבים החונים היוו צל לכולם. אז הגיע השלב האתגרי של המסלול - מעלה עשוש. כל צוות הנהגים יוצאצמהרכבים, עולים את המעלה ומסבירים לכולם איך בדיוק התכנון לעלות. על איזה מהסלעים יש לכוון את הצמיגים, איפה ממשיכים אחרי שהרכב צולח את המדרגה הראשונה והבעייתית. כל החבורה צלחה את המעלה- היו כאלה בניסיון הראשון והיו כאלה בניסיון ה- 5 אבל כולם למעלה .
מגרש גרוטאות של מטוסי קרב ישראליים
את היום השלישי החלטתי לעשות הרבה יותר רגוע מהימים שלפניו, הפעם אני לא לחוץ להגיע לשום חניון לילה ואם לא נגיע לאילת אז לא קרה כלום - יש גם את מגבלת הדלק שחייבים לקחת בחשבון. ביקרנו בקניון עדה - מסלול רגלי מגניב לאללה, קצת טיפוס על סולמות, הליכה בין נקיקים צרים במיוחד, נסיע ה בשטחי אש לא פעילים (לאור החג) של חיל האוויר כאשר במקום פזורים אין סוף גרוטאות המשמשות כמטרות לטייסים. ביקור חוויתי במגרש גרוטאות של מספר מטוסי קרב של חיל האוויר - לבסוף סיימנו את המסלול בשל השעה בעובדה. את כל התודות הכנסתי לסרטון האחרון. אשמח לקרוא את תגובותיכם באתר.
7 תגובות
1
daniBH
04 ביוני 2010 ב 20:12
אז מה דעתכם על האקטיון בשטח ?
2
אורח/ת
05 ביוני 2010 ב 01:02
נהננו מאוד
עדי - כל הכבוד! איזו השקעה! קראנו את הכתבה וצפינו בתמונות ומיד נזכרנו בכיף שעשינו יחד. תודה על הטיול, הארגון והבידור. היה פשוט מוצלח! כמובן לא לשכוח תודה לזהיה ורמי על הבשר המשובח!! נהננו מאוד. ממליצים בחום, יאיר, יגאל, נירה ומיכל
3
אורח/ת
05 ביוני 2010 ב 01:42
אקטיון
טיול חוצה נגב היה מהמם תודה לעדי על הכל היה לי נעים להקיר את כולם ואשמח לטיל אתכם שוב
האקטיון מפתיע בשטח למרות שקצת נמוך טילתי בעבירות בנונית עד קשה אני רוצה לבדוק את היכולת שלו בעבירות קשה אני חושב שלא תהיה בעיה
4
shaial
05 ביוני 2010 ב 09:40
חוצה נגב איזה כיף היה
תודה לעדי על המסע הכיפי ומלא אנדרנלין מצפים לחוצה משהו הבא שי אליס ליה וגאיה אלמקייס
5
אורח/ת
05 ביוני 2010 ב 11:09
עדי
גם אם לא לקחתי חלק בטיול הזה איתך (באחרים כן) רואים מהתמונות ומהסרטונים ומבינים מהתיאור איה כייף היה.
ואתה כרגיל, מדריך, מעודד, מכוון, ממריץ, מסייע, מצלם, מסביר, בודק, בוחן והכל תחת שליטה.
להתראות בשטח,
סמי
6
עדי וייזל
06 ביוני 2010 ב 07:06
איזה כיף לקרוא את התגובות
אין דבר כיף יותר למדריך מאשר לקרוא את הטוקביקים ולהבין שחבר'ה ממש נהנו.
כפי שכתבתי ואמרתי בשיחת הסיכום - נהניתי מכל יום, ושמחתי להכיר חברים חדשים.
בתקווה לפגוש אתכם בשטח.
לגבי חוצה הבא לדעתי זה יהיה בספט'-אוק' - חוצה ישראל. התכוננות ועכבו אחר המיילים.
כמו כן יהיו עד אז עוד כמה טיולים של יומיים אז ניפגש בשטח
עדי
7
אורח/ת
06 ביוני 2010 ב 08:54
נראה מעולה
כל הכבוד עדי
תגובות