מנוע הדיזל הנוכחי, שנלקח מהפורד טרנזיט, ככל הנראה לא יעמוד בהחמרה הבאה בתקני זיהום האוויר
עברו רק שלוש שנים מאז עבר הדיפנדר של לנד רובר מתיחת פנים אינטנסיבית, במסגרתה קיבל גם מנוע דיזל חדש בנפח 2.4 ליטר שנלקח מהפורד טרנזיט וכבר בודקים בחברה אפשרות לשתול בו מנוע חדש, מזהם פחות.
על פי השמועות, מדובר במנוע בנפח קטן יותר, 2.2 ליטר, אבל עם הספק גבוה יותר מהמנוע הנוכחי על 122 כוחות הסוס שלו. גם המומנט יגדל, ומנגד תשתפר צריכת הדלק ורמת זיהום האוויר צפויה לקטון בהרבה. ייתכן ומדובר במנוע ה-
DW12 שפותח במשותף על ידי פורד ופיג'ו-סטרואן, שמשמש היום את הפרילנדר ומספק 160 כ''ס. עדיין אין צפי מתי יוצע המנוע הזה, אם בכלל, שכן לנד רובר עוסקת כבר זמן רב בתוכניות להחלפת הדיפנדר הנוכחי
בדגם חדש לחלוטין.
שמועות נוספות מזירת לנד רובר מדברות על החלפת מנוע ה-V8 דיזל בנפח 3.6 ליטר של הריינג' רובר במנוע דיזל חדש, גם הוא עם שמונה בוכנות בנפח 4.4 ליטר, שיספק 308 כ''ס. ככל הנראה מדובר במנוע שפיתוחו החל לפני שנים מספר עבור הטנדר פורד F-150, אך המשבר הכלכלי העולמי עצר בזמנו את המשך הפיתוח.
תגובות