יותר מאלף גברים ונשים פנו אל מארגני האיסוזו צ'לנג בבקשה להשתתף במסע שיצא השנה אל 'גג העולם' חבל לדאק בצפון הודו. לא הטרידו אותם הסיפורים על האוויר הדליל או המחיר הגבוה (כ 7000 דולר) ...
יותר מאלף גברים ונשים פנו אל מארגני האיסוזו צ'לנג בבקשה להשתתף במסע שיצא השנה אל 'גג העולם' חבל לדאק בצפון הודו. לא הטרידו אותם הסיפורים על האוויר הדליל או המחיר הגבוה (כ 7000 דולר) שיאלצו המשתתפים לשלם כדי להצטרף למסע. מבין הפונים הגיעו חמישים גברים ונשים חדורי מוטיבציה אל המבחנים האחרונים שנערכים היום ומחר ברמת בית שמש. רק 15 מתמודדים יזכו בסופו של דבר להצטרף למשלחת והתחרות כמו שאומרים המארגנים קשה.
המבחנים נערכו במספר תחנות הסמוכות זו לזו הם חולקו לחמש קבוצות וכל קבןצה נדרשה להתמודד עם מצב שעלול לקרות במסע. בתחנה אחת חילצה הקבוצה אדם שנתקע על חבל אחרי שעשה אומגה מעל נחל גועש כאילו. בתחנה אחרת המכונה 'ללכת על גחלים' הובאו במיוחד לפידי אש ועשן כשעל המתמודדים הוטל להעביר ולחלץ את האיסוזו טרופר מעל תעלת אש וגחלים באמצעות ציוד חילוץ מינימלי. בתחנה נוספת נתקעו הרכב של המתמודדים מול מדרגה בגובה שלושה מטרים. משאית עם צמיגי יוקוהומה פרקה צמיגים מול המדרגה והאיסוזו טרופר היה צריך לרדת בעזרת הרבה דחיפות של הקבוצה דרך המדרגה שהייתה מרפדת כולה בצמיגים.
הטרופר הוכיח פעם נוספת שהוא רכב שבנוי נכון לשטח ומהווה בחירה הגיונית למי שמחפש רכב שטח זול יחסית. המחסור בנעילת דיפרנציאל קדמית או אחורית אומנם הקשה על הרכב להשיג אחיזה בגלגלים שהונחו במקום אבל בעזרת דחיפות וגרירות ובעזרת נהיגה נכונה הוא נחלץ מהמכשול הקשה. בין חמישים המתמודדים היו השנה גם לא מעט מתמודדות אך עדיין מרבית המשתתפים הם גברים. המארגנים מבטיחים לעשות אפליה מתקנת כדי שבמסע הנוכחי יהיו יותר נשים מבעבר.
''המסע השנה'' אומר דוד עיני מנכ''ל UMI ''יהיה רצוף אתגרי נהיגה וישלב אתגרי ניווט והתמצאות בתנאי דרך קשים'' המשלחת תעבור בדרך לרכב הגבוה ביותר בעולם. הטמפרטורות הנמוכות והמחסור באוויר יקשו על חברי המשלחת להתרכז בנהיגה ועל הרכבים להתמודד עם יניקת האוויר לפעולה נכונה של המנוע. ברמת בית שמש שם נערכו המבחנים הטמפרטורות היו גבוהות בהרבה ושדרן הרדיו אלי ישראלי אמר שכדי להתמודד עם המחסור בחמצן הוא לא מפסיק לעשן סיגריות בארץ...
ישראלי מתכוון להצטרף למסע בפעם השניה ברציפות יחד עם סלבריטאים נוספים כמו בן כספית ואייל פלד. מלבד 15 המשתתפים שיבחרו למסע יטרפו עוד 45 נספחים ביניהם מומחי אקולוגיה ואנתרופולגיה, מדריכי נהיגת שטח כמו אביב קדישאי, מדריכי טיולים של החברה הגאוגרפית צלמים אנשי צוות רפואי.
כמו בכל ארבעת המסעות הקודמים גם הפעם הציבו לעצמם המארגנים מטרה אקולוגית והם יביאו תאים פוטואלקטריים ליצירת חשמל באזורים שבהם התושבים כורתים עצים לחימום כדי שכריתת העצים תיפסק. האירוע הופק ברמה גבוה כשבאזור המבחנים הוקם אוהל טיבטי גדול והמארגנים לא חסכו בדגלים ומדבקות כדי להרוויח פרסום למסע ולציוד והביגוד שיימכר בחנויות עם המותג איסוזו צ'לאנג'.
בין החברות הנותנות חסות למסע נמנות חברת הצמיגים יוקוהומה, חברת איתוראן שנעזרת בפרויקט לקידום מערכת הניווט שלה בארצות מתפתחות וחברת האינטרנט IOL שתעביר דיווחים מהמסע באתר WWW.ISUZUCHALLENGE.COM
לאור הביקוש הרב תציע השנה איסוזו למשתתפי המסעות הקודמים לעשות את כל מסלול המסע חזרה ולהחזיר את הרכבים לנקודת המוצא של התחלת המסע הזה. המחיר למשתתפים במסע חזרה יהיה מופחת(כארבעת אלפים דולר)
מסע האיסוזו צ'לנג יצא השנה בחודש יוני והוא יעבור בהימצ'ל פראדש , זנסקר ולדאק בצפון הודו רבים מהמשתתפים במבחנים יישארו כנראה בבית שמש והם ימשיכו לקוות לצאת אולי בשנה הבאה.
WWW.ISUZUCHALLENGE.COM
0 תגובות
תגובות