שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

מסלול טיול לג'יפים סובב נחל ציפורי

מסלול קצר של 35 ק''מ במערב הגליל – אפשרי גם ביום קיץ אחר הצהרים או בשבת בבוקר עד הצהרים. לב המסלול הוא נחל ציפורי הזורם כל השנה. בימי גשם לא ניתן לעבור בנחל, באביב הוא זורם עם מים זכים ובקיץ ובסתיו בזרימה דלילה.

אבני דרך לאורך המסלול:

צומת יגור, צומת זבולון, נחל ציפורי, טחנת עליל, גבעת עליל / ראס עלי, טחנת הנזירים, עין יבקע, אלון הגליל, הר יפתחאל, בית לחם הגלילית, חוות התבלינים ,בסמת טבעון, צומת אלונים.

אבני דרך לאורך המסלול:

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות קלה רב ימי השנה ולאחר הגשמים בעבירות קשה עד כדי בלתי עביר.
בכל עונה מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.
רוב מסלול הטיול נמצא לצד או בתוך שמורות טבע וחלקו נוסע בצד שדות מעובדים - יש להקפיד על נסיעה על השבילים המסומנים או על השבילים הברורים בשטח. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
אין באזור זה מגבלה של שטחי אש של צה''ל ואפשר לטייל במסלול בכל ימות השנה.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

שיטת הניווט:

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 . הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט. שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.
בסוף הכתבה מצורף קובץ TWL להורדת נקודות הציון ל- GPS ורשימה של 21 נקודות ציון ברשת ישראל הישנה.

שיטת הניווט:

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

מה עושים?

הכנות למסלול:

ציוד גרירה בסיסי: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
מכשיר GPS – לא חובה
מפת סימון שבילים – מפה מספר 3 (הגליל התחתון)
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום שטח

הכנות למסלול:

תחילת המסלול

בצומת זבולון (מזרחית לצומת יגור וכ- 110 ק''מ מתל אביב) על כביש מספר 70 בכיוון מזרח.
נ.צ. 1 – צומת זבולון

תחילת המסלול

מתחילים ומאפסים מד אוץ

נוסעים מזרחה על כביש 70 לכיוון צומת סומך .
2.3 ק''מ פניה ימינה בצומת קטן לכביש משני עם השילוט לכיוון חוואלד ונחל ציפורי.
נ.צ. 2 – צומת כבישים

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ונוסעים בכיוון צפון מזרח על האספלט ובמקביל לכביש 70.
0.5 ק''מ הכביש מתעקל ימינה עם סימון שבילים כחול, ממש לפני הנחל והמעבר שמשמאל מתחת לכביש 70.
1 ק''מ (מצטבר) חולפים על פני צומת הכניסה לחוואלד וממשיכים ישר ודרום מזרחה.
2 ק''מ (מצטבר) צומת עם שביל משמאל לכביש.
נ.צ. 3 – ירידה מהכביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ויורדים לשביל שבין שדות מעובדים.
השביל חוצה את ערוץ נחל ציפורי (זורם ברב ימות השנה) ומתעקל ימינה במקביל לערוץ הנחל.
0.4 ק''מ השביל פונה ימינה וחוצה שוב את ערוץ הנחל.
0.6 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים ימינה לכיוון גבעת עלי.
0.8 ק''מ (מצטבר) מתחברים לכביש ופונים ימינה על האספלט (אפשר להחנות בצד וללכת לטייל ברגל לטחנת עליל - טחנת הקמח הישנה של נחל ציפורי וראס עלי).
0.9 ק''מ (מצטבר) בשיא העיקול של הכביש יורדים שמאלה לרחבת כורכר שלפני בית הספר היסודי ראס עלי.
נ.צ. 4 – רחבת כורכר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים לשביל המסומן בכחול ובשביל ישראל (סימון כחול-לבן-כתום) ונוסעים דרומה על שביל כורכר כבוש ולבן.
0.5 ק''מ חוצים צומת שבילים וממשיכים ישר ומזרחה לכיוון תחנת הנזירים (המבנה העתיק שנראה מלפנים ומשמאל לנחל).
0.8 ק''מ (מצטבר) חולפים על פני צומת הכניסה לטחנת הנזירים, הנמצאת משמאל לדרך.
טחנת הנזירים שימשה במאה ה-19 לטחינת קמח והופעלה ע''י נזירים מהמסדר הכרמליתי. בכל קומה בטחנה היו ריחיים שהונעו באמצעות המים שזרמו אליהן מעין יבקא. כיום המקום משמש כמלון / אכסניה / תחנת מעבר לעוברי אורח המתאמים כניסה ושהיה מבעוד מועד.
1.6 ק''מ (מצטבר) עוצרים בצומת השבילים הקרוב.
נ.צ. 5 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה. ולפני ערוץ הנחל פונים ימינה לצד הערוץ שמשמאל לדרך.
השביל נוסע לכיוון דרום – מזרח ועובר בין שיחים ועצים.
0.7 ק''מ השביל נכנס לתוך ערוץ הנחל, נוסע כ-50 מטרים בתוך הערוץ הזורם ומטפס לגדה שממול לכיוון מזרח.
1.1 ק''מ (מצטבר) מעיין גדול, עין יבקע, ובמרכזו בריכה רדודה המוקפת גדר אבן נמוכה.
עין יבקע הוא כיום מקור המים האיתן של נחל ציפורי ( ואדי אלמלאכי) המספק מים לבריכה ולנחל לאורך כל השנה.
נ.צ. 6 – עין יבקע

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר וימינה עם השביל המרכזי המסומן בסימון שבילים כחול.
0.7 ק''מ השביל מגיע לכביש אספלט שבין כעביה מדרום להרדוף שמצפון.
נ.צ. 7 – כביש אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים את הכביש וממשיכים לשביל מהצד השני כאשר נחל ציפורי זורם מימין הדרך.
1.3 ק''מ מגיעים לכביש המזרחי המחבר בין כעביה דרום לכעביה צפון.
נ.צ 8 – כביש אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על הכביש ומיד ימינה לשביל המסומן בכחול.
בתחילת השביל צומת V בו בוחרים בשמאלי ומעט מעלה.
0.3 ק''מ ממשיכים בצמוד ומשמאל לערוץ הנחל.
1.1 ק''מ (מצטבר) צומת עם שביל לבן כבוש.
נ.צ. 9 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים בהתחלה על דרך נוף יערות ציפורי שחלקה אספלט וחלקה שביל כבוש היטב.
0.4 ק''מ צומת T בלב חורשה בו פונים ימינה לדרך נוף ומקיפים כיכר ענקית.
0.5 ק''מ (מצטבר) יוצאים ימינה בכיכר עם השביל המסומן בירוק.
2.1 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים ימינה.
2.8 ק''מ (מצטבר) עוצרים בצומת T.
נ.צ. 10 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש.
0.1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ומיד ימינה לשביל עם סימון שביל ישראל.
0.2 ק''מ (מצטבר) צומת V קטן בו פונים שמאלה ולמטה עם הסימון של שביל ישראל (בהתחלה השביל נוסע במקביל לכביש שמשמאלו).
0.6 ק''מ (מצטבר) צומת T עם שביל כורכר כבוש בו פונים ימינה (ממול רואים את מחלף צומת המוביל ההולך ונבנה).
השביל מקיף את הר יפתחאל ממזרח ומדרום ולאחר מתקן מגודר של מקורות נכנס לתוך נחל יפתחאל.
2.1 ק''מ (מצטבר) צומת עם שביל המגיע מימין.
נ.צ. 11 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על השביל.
0.1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה עם השילוט ל''בית לחם הגלילית''.
0.4 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים ישר וימינה, חוצים את הערוץ של נחל ציפורי וממשיכים ישר על השביל.
1.1 ק''מ (מצטבר) השביל מטפס בין העצים.
1.5 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים על השביל ישר וימינה.
1.9 ק''מ (מצטבר) כביש - משמאל צומת זרזיר שעל כביש 77 ומימין כעביה.
נ.צ. 12 –כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על כביש האספלט לכיוון צומת זרזיר.
0.3 ק''מ פונים ימינה לשביל-כביש לכיוון בית לחם הגלילית.
1.1 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים כשממול מחסום הכניסה לבית לחם הגלילית.
נ.צ. 13 – צומת המחסום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל לכיוון החממות.
0.2 ק''מ צומת בו פונים שמאלה.
0.5 ק''מ (מצטבר) צומת T, בקצה הלולים, בו פונים ימינה.
ממול אפשר לראות את רכס הכרמל ובדרומו למעלה את מנזר המחורקה. על קו הרכס הקרוב והנמוך רואים את רמת ישי ובית שערים.
השביל מקיף מדרום את בית לחם הגלילית ויורד לכיוון כביש 77 .
1.6 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים, ממש לפני כביש 77, בו פונים ימינה ונוסעים במקביל לכביש הראשי – יש להקפיד על נסיעה על השביל המרכזי והברור ביותר בשטח.
1.7 ק''מ (מצטבר) צומת עם שביל כבוש מימין המטפס לכיוון בית לחם הגלילית.
נ.צ. 14 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ועולים לכיוון בית לחם הגלילית.
0.7 ק''מ בצומת שבילים שלפני היישוב פונים שמאלה לכיוון חוות התבלינים.
0.8 ק''מ (מצטבר) מגרש החנייה של חוות התבלינים – שווה עצירה, למנוחה, סיור והצטיידות בתבלינים.
נ.צ. 15 – חוות התבלינים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יוצאים צפונה (בהמשך לשביל ממנו הגענו) עם השביל הראשי המוביל לחוות התבלינים.
1.1 ק''מ כביש הכניסה לבית לחם הגלילית.
נ.צ. 16 – כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש לכיוון היישוב ומיד שמאלה לשביל לכיוון כעביה / טראש.
1.9 ק''מ צומת בו פונים שמאלה לכיוון דרום – מערב על שביל חום ולצד החורש המגודר שמשמאל.
2.4 ק''מ (מצטבר) צומת T.
נ.צ. 17 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ב-T.
1 ק''מ צומת T בו פונים ימינה ומעט בעליה ונוסעים לצד השדה המעובד.
1.7 ק''מ (מצטבר) השביל נכנס בין העצים.
2.0 ק''מ (מצטבר) לאחר מעבר סוללה נעצרים בצומת T.
נ.צ. 18 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל הלבן.
0.7 ק''מ השביל נכנס לתוך בסמת טבעון.
0.8 ק''מ (מצטבר) כיכר קטנה בה פונים ימינה עד הכביש.
0.85 ק''מ (מצטבר) מגיעים לכביש הפנימי של בסמת טבעון.
נ.צ. 19 – בסמת טבעון

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על הכביש.
0.4 ק''מ כיכר בה יוצאים ביציאה השנייה ובמגמת ירידה.
0.8 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה.
1 ק''מ (מצטבר) כיכר בו ממשיכים ישר.
1.3 ק''מ (מצטבר) כיכר הכניסה לבסמת טבעון.
נ.צ. 20 – כיכר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה, ביציאה השנייה מהכיכר.
1.2 ק''מ צומת T בו פונים ימינה על האספלט.
4.6 ק''מ (מצטבר) צומת אלונים שעל כביש 76.
נ.צ. 21 – צומת אלונים

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן כ-35 ק''מ של מסלול הטיול

שמאלה לנצרת ולטבריה.
ימינה ליוקנעם, כביש 6 ומרכז הארץ.

סוף מסלול - עד כאן כ-35 ק''מ של מסלול הטיול

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה:

נ.צ. צפוניות מזרחיות
1 1241455 159920
2 1242263 162188
3 1241676 163947
4 1241555 164561
5 1240778 165740
6 1240205 166673
7 1239665 167021
8 1239635 168076
9 1240376 168791
10 1241019 171179
11 1239380 171026
12 1238164 169709
13 1237805 168988
14 1236589 168286
15 1237205 167978
16 1237781 167295
17 1238532 166646
18 1238468 165993
19 1238283 165309
20 1237535 164429
21 1235018 163696

קובץ TWL לתוכנת NAVIGUIDE

הקואורדינאטות. המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת קובץ TWL לתוכנת עמוד ענן לחץ כאן

להורדת קובץ GPX של מסלול הטיול למכשירי GPS ולתוכנות ניווט

קובץ TWL לתוכנת NAVIGUIDE

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

תגובות

33 תגובות

1

tamir128

23 ביולי 2010 ב 09:47

עופר רק תיקון קטן:

לא תחנת הנזירים כי אם טחנת הנזירים.
זוהי לא תחנת אוטובוס אלא טחנת קמח, שטחנו בה קמח בעבר.

2

Ogash Ofer

23 ביולי 2010 ב 16:05

מקבל את עצתך - תודה!

אני אתקן זאת בכתבה לטחנת הנזירים (אכן זו הייתה טחנת קמח).
ולא מקום שהיווה תחנת (עצירה - לדוגמא) עבור הנזירים.

3

adini

25 ביולי 2010 ב 19:53

עובר מתחת לבית שלי ולא מזמין?

עופר, המסלול עובר ממש ליד ביתי (גבעת אלה) ואפילו כפי שאתה מתאר לעצמך, עשיתי אותו, אבל לא כל יום אתה באזור ולא בטוח שאוכל להצטרף אבל.....להרים טלפון אני תמיד שמח להזדמנות ולהצטרף. וגם אחרי המסלול, אתה תמיד מוזמן לכוס קפה. דיר באלאק.
שמואליק עדיני

4

Ogash Ofer

26 ביולי 2010 ב 06:19

משפיל ראש ומקפל את הזנב

adini כתב/ה:
"עופר, המסלול עובר ממש ליד ביתי (גבעת אלה) ואפילו כפי שאתה מתאר לעצמך, עשיתי אותו, אבל לא כל יום אתה באזור ולא בטוח שאוכל להצטרף אבל.....להרים טלפון אני תמיד שמח להזדמנות ולהצטרף. וגם אחרי המסלול, אתה תמיד מוזמן לכוס קפה. דיר באלאק.
שמואליק עדיני"
שום תירוץ לא יעזור... אתה צודק!

5

ARIKS2005

06 באוגוסט 2010 ב 00:57

אחלה מסלול

עשינו אותו היום תענוג לנסוע עם סיפור דרך מפורט ומדיוק כ"כ . כל הכבוד תודה על ההשקעה עופר והצוות

6

letomer

27 באוגוסט 2010 ב 12:17

מעוניין לצאת למסלול יש שותפים?..

7

boazho

03 בספטמבר 2010 ב 07:27

שאלה קטנה על המסלול

2.3 ק"מ אחרי צומת זבולון כתוב "...פנייה ימינה בצומת קטן..." ומיד אחרי כן כתוב "...פונים שמאלה ונוסעים בכיוון צפון מזרח..." האם צריך לפנות שמאלה מיד אחרי הפנייה ימינה בצומת או שצריך לפנות בצומת הזה שמאלה או שזו טעות וצריך באמת לפנות ימינה? על תשובתם המהירה של מכירי המסלול אודה.

8

Ogash Ofer

03 בספטמבר 2010 ב 21:07

שאלה קטנה על המסלול - תשובה

boazho כתב/ה:
"2.3 קמ אחרי צומת זבולון כתוב ...פנייה ימינה בצומת קטן... ומיד אחרי כן כתוב ...פונים שמאלה ונוסעים בכיוון צפון מזרח... האם צריך לפנות שמאלה מיד אחרי הפנייה ימינה בצומת או שצריך לפנות בצומת הזה שמאלה או שזו טעות וצריך באמת לפנות ימינה? על תשובתם המהירה של מכירי המסלול אודה."
הכוונה לפנות ימינה ולרדת מהכביש הראשי. ומיד לפנות שמאלה ולנסוע צפון מזרחה. (אין גם דרך אחרת - אלא לפנות ימינה ומיד שמאלה על האספלט לכיוון נחל ציפורי וחוואלד).

9

yakix09

10 בספטמבר 2010 ב 07:36

מעוניין לצאת למסלול יש שותפים ?

היי חבר'ה אני מעוניין לצאת הבוקר למסלול נחל ציפורי ומחפש שותפים .
אנחנו משפחה 3 ילדים בגילאים שונים .

10

amiteylon

10 בספטמבר 2010 ב 23:55

איפה היית אתמול?

11

styul

24 בספטמבר 2010 ב 13:25

האם המסלול מתאים גם ליונדאי טוסון ?

12

bar416

26 בספטמבר 2010 ב 20:43

נראה לי...

שכדאי להבהיר יותר, ביו נ.צ. 11 ל-12 שינו שם את כל הכביש והמחלף. כרגע, צריך לפנות ימינה לעבר תחת הגשר, ואז להמשיך במסלול.
וסתם כך, מסלול חמוד וכיפי ומתאים גם לג'יפונים.
תודה לכם.

13

styul

30 בספטמבר 2010 ב 00:09

ביצעתי את המסלול ב25/9/2010 עם טוסון

כמו כן היה גם אקספלורר ולנדקרוזר.
אחלא של מסלול טיול.היינו גם עם ילדים שכולם מגיל חצי שנה ועד 8 שנים.
עשינו גם ארוחת בוקר וגם צהריים על הדרך ובגלל שעון החורף לא הספקנו את כל מה שמגיע אחרי בשמת טבעון.

14

אורח/ת

24 בדצמבר 2010 ב 21:37

מסלול קליל

מסלול מאוד קל אני עושה אותו הרבה עם אופניים אין במסלול טכניקה
הוא יפה וחמוד למתחילים וג'יפים עירוניים

15

אורח/ת

07 ביוני 2011 ב 17:20

מתכנן לעשות את המסלול השבת. מישהו מכיר ?

איפה במסלול אפשר לעצור ולתת לילדים להתקרר עם קצת מים (ולו רק לשכשך רגלים) ?
תודה

16

אורח/ת

22 ביוני 2012 ב 16:42

אנחנו זוג עם טרקטורון מחפשים לצאת למסלול

שלום
אנחנו זוג שמחפשים לצאת לטיול הזה העם מתאים לטרקטורון?
העם יש מצתרפים .
r245@walla.com

17

Ogash Ofer

24 ביוני 2012 ב 18:34

סובב נחל ציפורי - האם מתאים לטרקטורון?

בהחלט מתאים לטרקטורון.
שים לב שהמסלול לא ממש מעגלי וצריך לחזור לאחור.
מציע לנסוע עם הטרקטורון רק את החלק הראשון של המסלול בתוך נחל ציפורי ואז לחזור לאחור.
או מנ.צ. 20 לחתוך חזרה צפונה לנקודת ההתחלה (בהנחה כי ההרכב והנגרר של הטרקטורון מחכים בתחילת המסלול).

18

motyale

26 בדצמבר 2012 ב 14:44

קצת ממה שעברנו בנחל ציפורי בשבת 22.12.12

  https://www.youtube.com/watch?v=390uoX1lh20

19

motyale

26 בדצמבר 2012 ב 14:45

ועוד קצת

;https://www.youtube.com/watch?v=P26vs5_5pao

20

motyale

26 בדצמבר 2012 ב 14:46

וקצת

< https://www.youtube.com/watch?v=XDvh2XEu80k

21

Ogash Ofer

27 בדצמבר 2012 ב 06:25

המון מים במסלול נחל ציפורי

תודה למוטי עלה על הסרטונים מנחל ציפורי הזורם

22

אורח/ת

06 באפריל 2013 ב 21:58

עדכונים 6/4/13

שימו לב בנ.צ 2(תחילת המסלול) לא ניתן לרדת מהכביש הראשי. בנו בכביש מעקה הפרדה ולא ניתן לרדת עד צומת סומך מהכביש הראשי.
מה שצריך לעשות במקום, זה להגיע לכפר חסידים(צומת אחת לפני צומת זבולון על כביש 70,לפנות לכביש 762)
לאחר כקילומטר תהיה פניה שמאלה לכביש מקביל לכביש 70,נוסעים בערך 3 קילומטר ומגיעים למעשה לנצ. 2 מהצד הנכון של מעקה ההפרדה.

בהמשך מגיעים לנ.צ. 3 - ירידה מהכביש. לא כדאי לרדת מהכביש (אין מעבר), עדיף להמשיך על הכביש כ700 מטר לנ.צ. 4

עשינו את המסלול בתקופה יבשה כשכבר הרבה זמן לא היה גשם רציני. הקטע הכי בעייתי במסלול הוא הקטע הבא לאחר נ.צ. 5: "השביל נוסע לכיוון דרום – מזרח ועובר בין שיחים ועצים." - כאן כבר יש מים שמכסים אבנים גבוהות ומסוכנות. לא מתאים לנסיעה לג'יפונים, רק לרכבים גבוהים וממוגנים, כדאי להוריד מכוון קרקעי. למי שיש גי' פי' אס' עם תצלום אויר אפשר לחפש מעקף דרך הצירים החקלאיים(משהו כמו 4 ק"מ). לאחר שעוברים\עוקפים ניתן להמשיך להתקדם בצמוד לנחל לעבר נ.צ. 6: "0.7 ק''מ השביל נכנס לתוך ערוץ הנחל, נוסע כ-50 מטרים בתוך הערוץ הזורם ומטפס לגדה שממול לכיוון מזרח." כאן הנחל מאוד גבוהה למרות שמדובר בתקופה יבשה ולא נראה שניתן לעבור את ה50 מטר הללו ברכב. גם המעקף מכאן לא פשוט, צריך להשתמש בתוכנת ניווט ולחפש צירים שמאפשרים להגיע לכפר, לאחר מכן יש לחצות את הכפר ולהגיע לנ.צ 8 . לאחר מכן אפשר להמשיך את הטיול ללא אתגרים מיוחדים, מול נ.צ. 14 יש מעבר מתחת לכביש 77, מומלץ לחצות את המעבר, לאחריו תראו גבעה יפיפיה המשקיפה על מאגר מים ועם עץ שנותן צל, נקודת מנוחה מצויינת, לאחר מכן אפשר לחזור לנ.צ 14 ולהמשיך במסלול. כמו כן כדאי לעצור בחוות התבלינים... סך הכול מדובר באזור יפה, אך העבירות הקשה בנחל גורמת לאתגרי ניווט לא פשוטים. תהנו

23

מדר זיו

12 באפריל 2014 ב 21:53

סובב נחל ציפורי 12.4.14

עשינו היום את המסלול. יש להתייחס להערה לפניי! הסבר מדוייק בעקבות שינויים בכביש. מסלול יפה מאוד ,הרבה ירוק וזה הזמן לטייל בו,גם העבירות הייתה סבירה. תודה לעופר.

24

Ogash Ofer

12 באפריל 2014 ב 22:28

סובב נחל ציפורי 12.4.14

מדר זיו כתב/ה:
" עשינו היום את המסלול. יש להתייחס להערה לפניי! הסבר מדוייק בעקבות שינויים בכביש. מסלול יפה מאוד ,הרבה ירוק וזה הזמן לטייל בו,גם העבירות הייתה סבירה. תודה לעופר. "
תודה לזיו ותודה לאלכס. נראה לי שזה הזמן לטייל שוב במסלול ולכתוב מחדש את מסלול הטיול. חג שמח, עופר

25

gilos

11 באוקטובר 2014 ב 01:08

2x4

האם ניתן לביצוע בתקופה זאת עם סקודה יטי 2x4?

26

אורח/ת

12 בינואר 2015 ב 19:09

עבירות 4X4 בנחל צפורי

האם ניתן ביום שבת הקרוב 17 לינואר 2015 לבצע את המסלול או שהדרך קשה ביותר עקב הבוץ?

27

תולי

27 בינואר 2015 ב 23:54

לאחרונה

מישהו עשה את המסלול לאחרונה ?
מה המצב בשטח אחרי הגשמים האחרונים ?
אשמח לתגובה

28

talj

23 בספטמבר 2018 ב 10:06

מישהו עשה את המסלול לאחרונה?
השתנה התוואי בעקבות שינויים בנחל ציפורי?

29

leornevo

24 בספטמבר 2018 ב 00:05

השינויים בציפורי לא משפיעים כמעט, מילבד שהירידה מכביש 70 ניקראת "כניסה לבית עלמין תל-רגב" והכביש שם ניסלל מחדש ובריכת הסוסים הניקראת עין יבקע שופצה לחלוטין וניתנת לשחייה לילדים (הוציאו את האבנים מהמיים, אין דגים אבל יש כורכר בריצפה)

30

ויזנר

05 באוקטובר 2018 ב 17:47

מישהו מחר בעניין לעשות את המסלול?

31

leornevo

30 באוקטובר 2023 ב 19:48

כמה עידכונים ל 2023
1- ההגעה למסלול היא מהכניסה לבית עלמין רגב ולפי הוייז ל "כניסה ראס עלי" או "מאפיית אל-טוואחין ראס-עלי"
2- טחנת הנזירים = סגורה לרגל שיפוצים ושינוי יעוד לתחנת מידע
3- ציר המיים הכייפי - סגור ונעול על ידי "רשות ניקוז ונחלים נחל קישון" = שנעלה את הציר עם 6 שערי בטון וברזל מכוערים
3.1 מכיוון ואסור לנעול "שביל מסומן עם מספר וצבע" כמו כחול 4111 הם פשוט "הזיזו אותו 500 מטר צםונה שיחפוף את שביל ישראל
אז במקום

השביל נוסע לכיוון דרום – מזרח ועובר בין שיחים ועצים.
0.7 ק''מ השביל נכנס לתוך ערוץ הנחל, נוסע כ-50 מטרים בתוך הערוץ הזורם ומטפס לגדה שממול לכיוון מזרח.
יש לנווט
לחצות את הנחל על הגשרון החדש כ 550 מטר צפונה לכיוון השביל העולה
ל סוועד-חמירה
אחרי 550 מטר חובה לפנות ימינה "על שביל ישראל" ולנסוע בזהירות כ 2 ק"מ עד הירידה ימינה ל מעיין-הסוסים = עין יבקע זהירות -> יש בציר במפים הפוכים ומקפיצים , (גם הציר להרדוף- נעול) - בהצלחה - לאור נבו

32

leornevo

30 באוקטובר 2023 ב 19:56

לגבי שביל הסנהדרין המוזכר בכתבה המלאה
הוא רק רגלי ומופיע במפות שבילנט 2022-2023
השביל עובר שינוי משמעותי ומחורשות אלוני אבא, אלונים ליד מרכז חינול הנרייטה סאלד יפנה חזק מערבה לעבר "צומת הזכוכית" צומת נופית ומישם יתחבר לשביל ישראל המסומן בשטח עד לראס עלי והציפורי
באזור זה אין אפשרות לעקוב אחריו עם גיפים
אחרי שפרעם - בדרך לנחל בילעיים - שביל הסנהדרין כבר עביר לרכבי שטח ממוגנים ורצוי מוגבהים (פחות עביר לרכבי פנאי שטח כמו סובארו ודציה גאסטר בקטעים מסויימים) - בהצלחה - לאור נבו

33

leornevo

04 באפריל ב 11:59

עופר יקר. כדאי להשקיע כמה דקות בעדכון. עברו 14 שנה ומטיילים עדיין מורידים את המסלול :-( לצערי קובץ ה TWL לא יורד. אז אי אפשר לראות את תוכנו
הארתי לעו"ד שרצה לצאת למסלול מספר תיקונים. כי המסלול שעבר במי הנחל *נינעל לפני שנתיים* ומכיוון ואסור לנעול *שביל כחול מסומן* הזיזו את הסימון 200 מטר והוא כעת משתלב עם *הדרך העליונה יותר המסומנת כשביל ישראל*
מטייל יקר. אתה מסתכל על מסלולים מאד מאד ישנים . כבר שנתיים *אין פניה ימינה לנסיעה בערוץ הנחל* רשות ניקוז קישון נעלה את המעברים בשישה שערי ברזל, בטון ובולדרים . המעבר הוא בגשרון *מעל הנחל*. ותמשיך בעליה צפון-מזרח לכיוון סוועד-חמירא עד שהכחול *שהוזז מהנחל*. משתלב ימינה, מזרחה עם *שביל ישראל* ונוסע בזהירות בדרך העליונה אל מעיין הסוסים. סע בזהירות. רכבים פרטיים באים ממול .. ובעלייה החדה שמאלה, צפונה, יש 3-4 באמפרים *הפוכים* כלומר שקועים. סע ותהנה. *למסלולים בצפון ניתן להתייעץ איתי מאהבת חינם כולל קבצי אופרוד לניווט עצמאי*. הכל בחינם. מלבד חמישה מסלולים ספציפיים של הפרנסה. כי כל מקום שרואים אותנו עוברים יותר מפעם בחודש. נועלים בשערים . ושים לב. בתחנת הנזירים ממליץ לעצור ולהצטלם ליד *אבן הדרך -של שביל הסנהדרין*