שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רחב זה טוב?

חודש בלבד לאחר השקת ה-Evoque ובלנד רובר כבר חושבים על הרחבה נוספת של ליין הדגמים

לנד רובר נחשבה תמיד לחברה סולידית, שמסתפקת בהיצע דגמים מצומצם וממוקד. בהתאם לתפיסה זו, פערי הזמן בהם הוספו דגמים חדשים לליין היו ארוכים מאוד: למעלה מ-20 שנה חלפו בין לידתו של הלנד רובר לבין הצגת הדגם הבא, הריינג' רובר, בשנת 1970. אחר כך חלפו להן עוד כ-20 שנה, עד להגחתו של הדיסקברי. מכאן והלאה, לוחות הזמנים מתקצרים: שמונה שנים לפרילנדר, עוד שמונה לריינג' ספורט ורק חמש ל-Evoque שהוצג רק לפני כחודש.
ועכשיו כבר מדברים בטאטא, חברת האם של לנד רובר, על דגם חדש נוסף, שידורג בין ה-Evoque לבין הריינג' ספורט. מהלך כזה יאפשר למצב את הספורט גבוה יותר, קרוב יותר לריינג' הקלאסי. זה משאיר אותנו עם השאלה, איפה יימצא הדיסקברי בתוך כל השינויים האלה. היום, מחיר הדיסקו ברמת הגימור הגבוהה מתקרב לזה של הספורט הבסיסי, והדגם החדש עלול לנגוס בפלח השוק שלו, אלא אם מדובר על דגם שיפנה לקהל שונה לחלוטין, כמו שנעשה עם ה-Evoque, שלו רק שתי דלתות ולנד רובר מייעדת אותו ללקוחות צעירים מאוד ועשירים מאוד.

הפרילנדר המחודש

הפרילנדר המחודשהפרילנדר המחודש

המהלכים האלה מזכירים מאוד מהלכים של חברה אחרת שהתמחתה ברכבי שטח – ג'יפ. גם שם, אחרי שנים רבות של דבקות במספר מצומצם של דגמים - רנגלר, צ'ירוקי וגרנד - החלו לפזול לשווקים נוספים. כך נולדו להם הקומפאס, הקומנדר והפטריוט, שלא תרמו דבר לחברה מבחינה כלכלית ובוודאי שלא למוניטין שלה.
האם בלנד רובר המצב יהיה שונה? החברה נמצאת עכשיו בתאוצה מבחינת המכירות, עם עלייה עקבית במספרים בעשרת החודשים האחרונים. ממש עכשיו הוצגה מתיחת פנים לפרילנדר, ריינג' חדש אמור להיות מוצג בתערוכת הרכב בפריס, בחודש הבא, על הפרק גם דגמים היברידיים ובאופק הרחוק יותר דיפנדר חדש. עוד דגם, בתנאי שיהיה מעניין ושונה מההיצע הקיים, יכול לתרום להמשך ההצלחה.  
לקריאה נוספת

השקת ה-Evoque,עם ויקטוריה בקהאם בפרונט

השקת ה-Evoque,עם ויקטוריה בקהאם בפרונטהשקת ה-Evoque,עם  ויקטוריה בקהאם בפרונט

תגובות

0 תגובות