שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ג'יפ, טנדר או משאית?

קצת יצירתיות, ידיים טובות, השקעה כספית לא מבוטלת – והנה לפניכם מוטציה שאי אפשר להגדיר אותה בדיוק

בין יתר תחרויות הרכב המוטרפות שמתרחשות בארה''ב, שמור מקום של כבוד לתחרויות הגרירה: מוטציות מוטוריות שונות ומשונות מתחברות למשטח כבד ומנסות לגרור אותו. מי שגורר למרחק הגדול ביותר – הוא המנצח. כמה פשוט.

הגוררים מתחלקים למספר קטגוריות, כשהמקובלת ביותר היא של טרקטורים שבהם מושתלים מנועים ענקיים, בחלקם אפילו מחברים כמה מנועים במקביל. אבל יש גם קטגוריות שפויות יותר, של כלי רכב כמעט קונבציונליים.

מבט מלפנים

מבט מלפניםמבט מלפנים

אחד מהם, שמשך את תשומת ליבנו, הוא הטנדר/ג'יפ/משאית המופיע בתמונות. תא הנהג לקוח מטנדר ג'יפ FC150, מאחור שוכנים להם שני צמיגי ענק, וכל העסק מונע במנוע דיזל גדול. סביר להניח שהשלדה אינה של הטנדר, וכי תא הנהג פשוט ''הולבש'' על שלדה של רכב אחר.
לא פחות מעניין הוא הרכב שמשמש להובלת המוטציה, שהוא מוטציה בפני עצמו: אוטובוס תלמידים אמריקאי ישן, שבחלקו האחורי הותקנה רמפה. בתום התחרות שולפים את ה''סקידים'', מעלים את הטנדר על הרמפה – ונוסעים לשלום. ידיים טובות כבר אמרנו?     

המובילית

המוביליתהמובילית

הטנדרים של ג'יפ מסדרת FC (Forward Control), יוצרו במשך תקופה קצרה יחסית, 1957-1965, ונמכרו בכמויות קטנות. היו שני דגמים: 150 ו-170, כשמספר מתייחס לרוחק הסרנים באינצ'ים. הם היו מבוססים על מכלולי הטנדרים של ויליס, כשהדגם הקצר מצוייד במנוע 4 בוכנות בנפח 2.2 ליטר, בעוד הדגם הארוך קיבל מנוע 6 בוכנות, בנפח 3.7 ליטר. הארגז, כפי שהיה מקובל אז, נבנה בין הגלגלים האחוריים, כך שהתקבל משטח הטענה חלק, ללא בליטות של הכנפיים בתוכו.

היום הטנדרים האלה הם פריט אספנות לוהט, וקצת כואב לראות כיצד ''שחטו'' את האקסמפלר ששימש לבניית הגורר.

מבט מאחור

מבט מאחורמבט מאחור

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

11 באוגוסט 2010 ב 12:16

חברה..חברה

זאת משאית...