קצת יצירתיות, ידיים טובות, השקעה כספית לא מבוטלת – והנה לפניכם מוטציה שאי אפשר להגדיר אותה בדיוק
מאת: עופר אדר
11/08/10
בין יתר תחרויות הרכב המוטרפות שמתרחשות בארה''ב, שמור מקום של כבוד לתחרויות הגרירה: מוטציות מוטוריות שונות ומשונות מתחברות למשטח כבד ומנסות לגרור אותו. מי שגורר למרחק הגדול ביותר – הוא המנצח. כמה פשוט.
הגוררים מתחלקים למספר קטגוריות, כשהמקובלת ביותר היא של טרקטורים שבהם מושתלים מנועים ענקיים, בחלקם אפילו מחברים כמה מנועים במקביל. אבל יש גם קטגוריות שפויות יותר, של כלי רכב כמעט קונבציונליים.
הטנדרים של ג'יפ מסדרת FC (Forward Control), יוצרו במשך תקופה קצרה יחסית, 1957-1965, ונמכרו בכמויות קטנות. היו שני דגמים: 150 ו-170, כשמספר מתייחס לרוחק הסרנים באינצ'ים. הם היו מבוססים על מכלולי הטנדרים של ויליס, כשהדגם הקצר מצוייד במנוע 4 בוכנות בנפח 2.2 ליטר, בעוד הדגם הארוך קיבל מנוע 6 בוכנות, בנפח 3.7 ליטר. הארגז, כפי שהיה מקובל אז, נבנה בין הגלגלים האחוריים, כך שהתקבל משטח הטענה חלק, ללא בליטות של הכנפיים בתוכו.
היום הטנדרים האלה הם פריט אספנות לוהט, וקצת כואב לראות כיצד ''שחטו'' את האקסמפלר ששימש לבניית הגורר.
1 תגובות
1
אורח/ת
11 באוגוסט 2010 ב 12:16
חברה..חברה
זאת משאית...
תגובות