שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי דרך המשי 2010 – סיכום הסטייג' הרביעי

בוקר היום הרביעי בראלי דרך המשי החל מדהים עבור 'צוות פויינטר'. רז הימן והלל סגל זינקו לספיישל הארוך – 300 ק''מ – מהמקום ה-22, וזאת עקב העונש שקיבלו אתמול. תוך כמה דקות הם עקפו 5 מתחרים שזינקו לפניהם והחיוכים על התפשטו על פניהם. הניווט היה מוצלח, המהירות גבוהה. ואז, קצת אחרי CP1, הם פגשו את החולות...

הסטייג' הרביעי לא מוגדר כיום של חולות, להבדיל מזה שיגיע אחריו. בנוסף, גם בתדריך המקדים, לא נאמר שום דבר מיוחד בעניין. מסיבה זו, השניים יצאו בראש של ''יש קצת חולות – נסתדר''. הצמיגים עימם יצאו הינם הצמיגים איתם החלו את הראלי – צמיגי בוץ המתאימים גם לאדמה קשה. רמז – הם לא מתאימים לחולות. אפילו לא קצת. החולות הגיעו לאט לאט, כמעט כמו בהתגנבות יחידים. בהתחלה לא היתה בעיה, ואז הגיעו חולות עם צמחיה, והרכב עדיין נסע מצויין, ואז הצמחיה נעלמה, ופתאום הם היו בראשה של דיונה, גלשו את הסכין כלפי מטה, רק כדי להתאמץ לעלות מיד על מדרון הדיונה הסמוכה. ואז, כמובן, הם שקעו.

15 דקות תמימות לקח להם עד שנחלצו מהשקיעה. עוד פעם או פעמיים חזר הריטואל, עד שנפל האסימון והם הורידו אויר בצמיגים. הרבה אויר. הרכב כאילו קיבל את כוחותיו מחדש והם הגיעו ל-CP2, נקודת הביקורת השניה של הספיישל. ממנה, האדמה חזרה להיות מהסוג הקשה, וכמובן - הבעיות נעלמו. בסיום היום, רז והלל סיימו את הסטייג' במקום ה-11, בזמן של 04:26:57 שעות. בדירוג הכללי, הם נמצאים במקום ה-20.   ל'צוות אבסולוט' לא היה יום קל יותר... עופר קוקוס ונועם שמיר ניצלו גם כן את חלקו הראשון של הספיישל לטובת נסיעה מהירה ועקיפות של שישה מתחרים שזינקו לפניהם. כשהגיעו לחולות, הם שקעו גם כן, הורידו אויר, שקעו שוב, וכך חוזר חלילה. נועם, הנווט, הלך לא מעט קילומטרים לפני הרכב, על מנת לסמן לעופר את ציר הנסיעה הבטוח.

עופר מספר כי הקולוסים של המשאיות הפכו למלכודות עבור הצמיגים הקטנים של הפאג'רו. לאחר פעמיים בהם השניים 'נשאבו' אל הקוליסים, הם קיבלו החלטה שלא להכנס אליהם לחלוטין ולפלס את דרכם מהצד. ההחלטה התבררה כנכונה. בהמשך, לאחר הגעה מהירה אל באמפ מסויים, השניים מצאו את עצמם באויר, ואז, בנחיתה, הם פרקו צמיג. כמה דקות של עבודה והם המשיכו בדרך עם צמיג חדש. בסיום היום, עופר ונועם נהנו מאוד. הכימיה בין השניים מצויינת וניכר כי הם התאקלמו מהר מאוד יחסית לצוות הנמצא בראלי הראשון שלו מחוץ לגבולות ישראל. כבוד.

מחר, 15.9.10, יתקיים הסטייג' החמישי של הראלי. על פי התדריך שהסתיים לפני מספר דקות, לא מדובר בסטייג' רגיל אלא ביום מלחמה. 450 קילומטרים מדודים מחכים מחר למתחרים, כ-60% מהם – דיונות רעות. בחיי – ככה המארגנים אמרו. וגם ''זה הולך להיות סטייג' בסטייל של דקאר אמיתי'' וגם ''תמלאו את מיכלי הדלק עד הסוף'' וגם ''כשתשקעו, אל תחפרו בידים כי יש עקרבים בשטח''. קלטתם את הראש? – מלחמה.
מהצד של המארגנים, הם מבטיחים כי צי של 15 רכבי מנהלה יהיה בשטח ויעזור למתחרים שיתקעו. מלמעלה, יפקחו על העסק לא פחות מחמישה מסוקים. הולך להיות מעניין.

ברמה העולמית, המנצח של היום הוא דה וויליארס, שסיים את היום בזמן של 3:10:39. נכון להיום, הוא גם המוביל בדרוג הכללי, עם זמן מצטבר של 7:47:23. אחריו, גם בסטייג' של היום וגם בדרוג הכללי – קרלוס סיינז. בקטגריית המשאיות, קבירוב מוביל את הסטייג' עם זמן של 03:35:51. הוא גם המוביל של הדרוג הכללי עד רגע זה, בזמן של 08:57:39.

תגובות

0 תגובות