שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

רוקדים עם אופנועים-העונה החדשה! - אנדורו 2010

ליגת מ.מ.ס.י. למרוצי אינדורו באופנועים נפתחה ברגל(ית) ימין ומאה רוכבים ורוכבות מילאו את יער בית קשת באקשן איכותי ותחרות צמודה שהוכרעה על חודן של שניות בודדות

ליגת האינדורו הותיקה השילה את נשל הנחש של פגרת הקיץ המעיקה והתחדשה במראה מחודש תחת השם ''ליגת מ.מ.ס.י'' כאות לשיתוף הפעולה הפורה בין וועד העמותה המקיים את הליגה לבין מר יצחק מילשטיין העומד בראש מ.מ.ס.י שאימץ בחום את הליגה ומשתתפיה והעניק לה את ההכרה הרשמית מטעם ההתאחדות העולמית FIM כנציג ההתאחדות בישראל.
מאה רוכבים ורוכבות השכימו קום בשבת ועלו צפונה ליער בית קשת. חלקם וותיקים ומשופשפים, אחרים חדשים ומתרגשים.
מפיקי האירוע המנוסים כבר הכינו מבעוד מועד את כל הדרוש וכל שנותר לקבוצות המאורגנות והפרטיות הוא לפתוח את האוהלים ולשקוע בשיחות נימוסין חבריות בין הרוכבים  ולגלות מה חדש ומי מתכונן לנסוע בשבוע הבא לתחרות האינדורו הגדולה בעולם לאומות שתיערך במקסיקו.

שחקנים חדשים

מרוץ הפתיחה משך אליו 43 משתתפים בקטגוריות המקצועיות. כן, זה אומר ש-43 אחוזים מהמשתתפים במרוץ כולו עשו זאת תחת הלחץ והדרישות המחמירות ביותר. מספר רוכבים שינו את הצבעים ועברו מקבוצה אחת לקבצה אחרת והיו גם כמה שמות מוכרים וחביבים מהעבר ששבו והופיעו ואף כיכבו במרוץ.
התוספת של יבואן נוסף HM לשורת האוהלים חיממה את הלב. בתוך האוהל החדש פגשתי את נמרוד דור, רוכב המוטוקרוס הנפלא שהלך בעקבות חבריו המוטוקרוסרים ובא להשתתף בליגת האנדורו. ''חלא ממש ישבתי על הגדר, התאמנתי ושמרתי על היכולות שלי. אבל באין פעילות מוטוקרוס אני שמח לבוא ולהתחרות בליגת מ.מ.ס.י'' אמר נמרוד לפני הזינוק.
שם גדול אחר שעורר עניין הוא מתן ניר. הרוכב המוכשר שסיים את הליגה בשנה שעברה במקום שני על אופנוע של הוסקווארנה, החליף את הצבע של האופנוע לכתום ועבר למחנה של קבוצת ''מוטוספורט'' בקטגוריה E1. אבל מתן לא הכוכב היחידי בקטגוריה. נראה כי מישהו ב''מוטוספורט'' החליט לקחת את הקטגוריה הזאת ויהי מה. אחרת איך תסבירו את ההתחזקות בזיו כרמי המצוין ובאורן חסון שבלט בביצועיו בעונה הקודמת.
נמרוד חמו חזר גם הוא רעב להצלחה בשורות הוסקווארנה וגיל קינן התקבל בחיבוק אוהב בהוסאברג. רוצים עוד? בבקשה. גם אליקו אוחנה, רוכב הטרקטורונים, עשה את הדרך צפונה ורכב עם תלמידו שקיבל טבילת אש קרבית ראשונה.
שינוי נוסף נרשם בניהול של קבוצת אפריליה מבית אבניר. משה רוקח עזב את תפקידו וישראל ויליגורה החליף אותו בהצלחה יתרה.

שחקנים חדשים

מורה נבוכים או במקרה הזה, מורה לבוכים

העמותה המקיימת את הליגה מזה שנים רבות, שואפת מדי שנה לעלות כיתה. הדברים ניכרים במאמצים אינסופיים ובפגישות ארוכות ורבות של חברי הוועד בתקופת הפגרה ובסופו של דבר מתקבלות החלטות על המשך הדרך וקידומו המקצועי של הענף.
היעד נותר דומה לזה של השנה שעברה. הפעלת מערכת מדידות זמנים ותחקור אמינות ומדויקות ומנגד, אימוץ מלא של תקנות המרוצים בחו''ל הפועלים  בשיטת כרטיסי זמנים אישיים לכל רוכב.
למרות כל ההסברים וכל התדריכים והמסמכים שהופצו עם קבלת שינוי תקנון התחרות, מספר לא קטן של רוכבים, לרבות בקטגוריות המקצועיות, התקשו להפנים את התהליך החדש וכתוצאה מכך נרשם מספר גבוה של פסילות רוכבים בגין אי עמידה ביעדי השעון שהוגדרו להם.
העניין עורר תגובות לכאן ולכאן ואין זה המקום לדון בו. העובדות מדברות בעד עצמן ולמרות המספר החריג של הרוכבים שנענשו, הצליחו רוכבים רבים נוספים לעמוד בהגדרות ולסיים את המרוץ ללא עונשין.

מורה נבוכים או במקרה הזה, מורה לבוכים

מקצועית E1 – כרמלי משתבח עם השנים

''חשבתי על העניין במהלך הפגרה והבנתי כי אחרי 14 שנות פעילות בתחום, הספורט הזה זורם בדמי ואני עדיין רעב להצלחה כמו בתחילת הדרך'' אמר אוריה כרמלי רוכב מטרומוטור ימאהה לפני הזינוק. השנה ינסה כרמלי לזכות בתואר החמישי שלו, וזה יהיה קשה יותר מתמיד.
אוריה לוקח את העניינים בכל הרצינות. החל משינוי אורחות חיים ומשטר ספורטיבי שבאים לידי ביטוי במשקל גוף קטן יותר והמשך באימונים והתחזקות מנטאלית. זה לא משנה על איזה אופנוע הוא ירכב, תמיד תהיה לו תוספת של כמה פעימות, פעימות הלב של כרמלי.
המאבק על הניצחון היה ספורטיבי ומלא מתח. אוריה וזיו כרמי, רוכב מוטוספורט על KTM שנחת לקטגוריה הזאת שנראית מתאימה לו במיוחד, נאבקו בכל הקפה והיתרון עבר מצד לצד. לקראת הסיום הצליח כרמי לסחוט הקפה מהירה ואוריה איבד באותה הקפה בדיוק חמש שניות. היתרון של כרמלי נמחק וכרמי היה בדרך לניצחון. מאמץ אדיר של כרמלי בהקפה האחרונה הביא לקיזוז קטן אך לא הפך את הקערה על פיה. כרמי עצמו נענש בתוספת של שתי דקות על אי עמידה בזמנים ולאחר החישובים הסופיים הוא סיים במקום שני. את הפודיום השלים אורי כרמל שרכב ללא דופי ולמרות שהפער בינו לבין שני המובילים היה קצת יותר משלוש דקות, כעת הוא יודע מה ההבדלים בינו לבין כרמלי וכרמי ומכאן הוא יעבוד על סגירת הפערים למרוצים הבאים.
11  רוכבים פתחו את המרוץ בקטגוריה הצפופה הזאת ובין הרוכבים שלא סיימו אפשר למצוא את מתן ניר, זהר גלילי, אפי שטיינבוים, רונן סלמי ועוד.
''אני שמח בניצחון הזה. המרוץ לימד אותי שהדבקות במטרה והאימונים הוכיחו את עצמם ולמרות הבדלי הגיל ביני לבין האחרים, התוצאות שלי היו טובות'' אמר אוריה כרמלי בסיום.

מקצועית E1 – כרמלי משתבח עם השנים

מקצועית E2 – יונתן לוי שולט ללא עוררין

יונתן לוי רוכב אפריליה הוא המלך הבלתי מעורער של הקטגוריה הזאת בשנים האחרונות. הפציעה הקשה שהוא עבר לפני שנתיים נקברה עמוק וכוסתה בהצלחה פנטסטית בעונה הקודמת. לוי שיוצא גם הוא לתחרות הבינלאומית במקסיקו בשבוע הבא, הצהיר כי הוא לא מתכוון לוותר על תואר השנה וכי מבחינתו ליגת מ.מ.ס.י היא הלחם והחמאה ואילו האירוע בינלאומי זוכה לכבוד הראוי לו אך יש לזכור כי הוא מתקיים רק פעם בשנה.
בתום ההקפה הראשונה נראה היה כי לוי שכח את עניין הזהירות שעליה הוא הצהיר לפני המרוץ. ''זה לא יהיה חכם לטעות כאן ולהיפצע מספר ימים לפני הנסיעה לחו''ל'' אמר לוי לפני הזינוק אבל כאשר היד על המצערת והמנוע רוטט, הכול זז הצידה. אחרת איך תסבירו את ההקפה הראשונה המדהימה שהייתה שיא המרוץ עם 5:55 דקות? לוי נעץ את החרב כבר בזינוק ואז הוא נזכר שעליו להיות זהיר יותר.   בהמשך הדרך הוא רכב בצורה שקולה ושכפל את ההקפות שלו באופן מדהים. איש לא העז למצמץ כשיונתן הגיע לאזור הספיישל טסט שמא יפסיד את הביצוע הנפלא של הרוכב מהעמק.
בן קבוצתו של לוי, עופרי שטראוס, פתח את העונה ברגל ימין. אחרי עונה קשה ב-2009 שאופיינה בפציעות וחוסר מזל, התייצב עופרי על קו הזינוק כשהוא נחוש מתמיד לשנות את העניין.
עופרי הוא אלוף לשעבר, ספורטאי נהדר ובחור שכיף לשוחח איתו ולהיות במחיצתו. זה ההסבר למחיאות הכפיים הסוערות שהוא זכה להן בסיום עת נקרא לעלות לפודיום. עופרי קיבל פרגון מקיר לקיר לרבות מיריביו לתחרות. ברכיבה נקייה וטובה סיים עופרי במקום השלישי כשהוא בפיגור של 49 שניות מנתנאל זיו, רוכב KTM של קבוצת מוטוספורט.
''מישהו צריך לעשות זאת ולנצח את יונתן. אני רוצה להיות האיש הזה'' אמר לי נתנאל לפני הזינוק. הפער בסופו של יום בין יונתן שניצח לבין נתנאל שסיים שני, היה שתי דקות ושלוש שניות. זיו לא הצליח לרדת מתחום של שש דקות ו-14 שניות להקפה בעוד שיונתן עשה זאת שלוש פעמים.
על דלת הפודיום התדפקו אריאל שלי, דן כרמל, דרור כהן 2, נמרוד חמו ואון בלומנזון.

מקצועית E2 – יונתן לוי שולט ללא עוררין

מקצועית E3 – משמר כבוד של הוסאברג ל-KTM

אני לא יודע מי חשב על האפשרות שבה ארבעה אלופים ירכבו יחד באותה קטגוריה, אבל זה מה שקורה השנה ב-E3. הדר עציוני, נדב לוגסי, שחר סולימני ותומר שמש. אוסף של כישרונות מבורכים מתובלים בניסיון עשיר של רכיבה וכל אחד מהם על אופנוע אחר.
מעל לכל, זהו מפגש של שני אלופים טריים, הדר עציוני רוכב KTM של קבוצת מוטוספורט ושל תומר Six days rider שמש, רוכב קבוצת קמור על אופנוע הוסקווארנה.
גיל קינן שהצטרף למשפחת מוטוספורט בחר לגדול בחממה מצוינת  ותחת ניהולו של תומר ברעם ואיונים עם הדר עציוני ונדב לוגסי, גיל יתקדם בוודאות ויתמודד על תארים.
עציוני שלאחרונה הפך לאבא צעיר, פתח בהיסוס קל בהשוואה לגיל קינן. אחרי שתי הקפות (מתוך שש) קינן פתח פער על הדר ואילו האלופים האחרים נסוגו לאחור ולא הצליחו לעמוד בקצב הרצחני של עציוני וקינן. תומר שמש פתח עם הקפה חלשה אבל בשנייה הוא שיפר את התוצאה בקרוב לעשרים שניות. היו כאלה שחשבו כי תומר מאותת על הבאות אבל למרבה אכזבתם, תומר לא שחזר את ההקפה הזאת וגם לא התקרב לזמנים של השניים האחרים. גם נדב לוגסי שסיים שלישי, שמר על איפוק מסוים ונחם במסלול הקשה וביצר החזק שלו לפרוץ קדימה מחשש לפציעה שתשבית אותו ותמנע ממנו השתתפות באירוע הבינלאומי בסוף החודש במקסיקו. אבל למרות האיפוק, לוגסי סיפק הקפות עיקביות ושמר על מקומו השלישי. תוספות זמני עונשין לעמית גול ותומר שמש, סיכלו כל אפשרות של השניים להתקרב למקום השלישי בפודיום.

מקצועית E3 – משמר כבוד של הוסאברג ל-KTM

המאבק על הניצחון בין עציוני לקינן היה צמוד ועוצר נשימה.   הדר התאושש בהקפה השלישית וקיזז שבע שניות מהיתרון של קינן. גיל לא נותר חייב ובהקפה הרביעית הוא הפך את הקערה על פיה עם תוצאה מהירה בארבע שניות מזאת של עציוני והשניים שמרו את השיא לסיום. אחרי שוויון זמנים בהקפה החמישית, נפלה ההכרעה בהקפה האחרונה. הדר עציוני שאב את מיטב כוחותיו ולמרות שהשניים היו סחוטים מעייפות, הצליח הדר לעצור את השעון חמש שניות לפני גיל קינן ובכך לנצח במרוץ כולו בהפרש הזה בדיוק.
שחר סולימני, דידי אברהמי, ואיציק קלנר פרשו אחרי שתי הקפות. הקפה אחת לאחר מכן פרשו גם אודי לפיד וסער יעקב אבל עציוני וקינן סיפקו את הסחורה עד הסוף.

קטגוריות עממיות ומתחילים

זהו בית הגידול של הקטגוריות המקצועיות. כאן מזהים את הכישרונות ועיני מנהלי הקבוצות מתרוצצות גם לתוצאות בקטגוריות הללו. מעת לעת קופצים מנהלי הקבוצות ללוחות הזמנים בעממיות ועורכים השוואה בין התוצאות שלהם לתוצאות של הרוכבים במקצועית ומקיימים הערכות מצב.
עופר קלגרד, אדם שגיב ודודו דהן הפליאו בביצועיהם בעממית E1 כאשר הקרב על המקום השני הוכרע לטובת שגיב בהפרש של שנייה אחת אחרי שש הקפות.
בעממית E2 זה היה פשוט יותר. תומר מזור לא השאיר סיכוי ליריביו ירון יעקובוביץ’ וגילי בשן. תומר היה ברמה אחת מעל כולם וגם שני הרוכבים שדלקו בעקבותיו נפרדו זה מזה בהפרשים גדולים כך שנמנע מאיתנו לחזות במאבק כמו בקטגוריה E1.
בקטגוריה האחרונה, E3, השתתפו שני רוכבים בלבד ולמרות העובדה שהם היו זוכים במקום על הפודיום בוודאות, השניים לא וויתרו וביצעו את כל שש ההקפות. זאב (צפל'ה) שליו היה מהיר מניב עמוס והפער בין השניים רק גדל בכל הקפה ובסיום הוא עמד על חמש דקות לטובת שליו.
בקטגוריית המתחילים בלטו הרוכבים הצ'רקסים שעבורם היה זה יום נוסף במשרד. איוב שוגן אותת מיד בפתיחה עם הקפה מהירה מכולם ובהמשך הוא חזר על ההקפות המהירות ביותר מול האחרים וביסס את מקומו הראשון. מאחור ניסו קוגן נאפסו ונסי פרידמן כמיטב יכולתם אך הפערים צמחו בכל הקפה והמאבק בין שניהם לא היה צמוד  ולכן כל אחד התרכז בביצועיו ונאפסו סיים שני כשנסי פרידמן עולה למקום השלישי בפודיום.

קטגוריות עממיות ומתחילים

סניור גולדשטיין

ירו גולדשטיין יחגוג בסוף השבוע את יום הולדתו ה-47. כן, הוא אולי לא הקשיש שבחבורת הסניורים, אבל אם בוחנים את הרעב והאש שבוערת בו, אפשר בקלות לזרוק אותו לקלחת של אחת מהקטגוריות האחרות והוא יסתדר לא רע בכלל. אבל מפאת התקנות, ירון רוכב בקטגוריית הסניורים שכללה תשעה רוכבים במרוץ הזה. פרט לארז צור שפרש אחרי הקפה אחת, ביצעו כולם את כל ההקפות כשגולדשטיין מהיר מכולם בכל ההקפות. המאבק של ירון היה מול גלעד קדשאי. השניים עברו בחייהם אלפי קילומטרים של רכיבה תחרותית ולמרות שירון עלה על גלעד בזמנים בכל ההקפות, אי אפשר להסיק מכך שגם ההמשך יהיה דומה.
צליל ון דר הורן היה נפלא כהרגלו ולמרות שיוסי גוטמן סגר בשתי ההקפות האחרונות את הפער בצורה ניכרת, היתרון שצליל השיג בארבע ההקפות הראשונות נזקף לזכותו ואיפשר לו לסיים שלישי.
אמיר חזות התייצב כמו חייל ממושמע למרוץ הראשון וסיפר בהתרגשות כי למרות שהוא לא השתתף בכל העונה שעברה, הוא לא מפסיק לרכוב בסופי שבוע וליהנות מהרכיבה. התוצאות הוכיחו זאת. הוא הקדים את ברק דודאי (גם ללא העונש שברק ספג) ואת משה מרידוך.

סניור גולדשטיין

אחרי שהאבק שקע

זה הזמן לעכל את התוצאות, את ההתנהלות וכל שאר העניינים ולהסיק מסקנות אופרטיביות מהמרוץ הראשון ומשיטת כרטיסי הזמנים האישיים.    ליגת מ.מ.ס.י עברה בשלום את המרוץ הפותח ועד שהא תשוב בחודש הבא למפגש השני, תשומת הלב מועתקת לאירוע Six Days ולחברי הנבחרת הישראלית שנוסעים לייצג אותנו שם אך לא תחת דגל ישראל אלא תחת קטגוריית המועדונים. מכאן אנו מברכים את המשתתפים ומאחלים הצלחה רבה למשתתפים: יונתן לוי, עופרי שטראוס ונתנאל זיו שיהיו בקבוצה אחת ובקבוצה השנייה תחת ניהולו של אלון ברנדונהנדלר ירכבו נדב לוגסי, תומר שמש ויורם לביא שמתגורר במקסיקו. בהצלחה!    תוצאות וטבלאות דירוג באתר העמותה לאתר העמותה - הקליקו כאן    צילום: ערן שלמה אתר נזימה לאתר נזימה הקליקו כאן

אחרי שהאבק שקע

תגובות

10 תגובות

1

Ogash Ofer

18 באוקטובר 2010 ב 14:23

יפה מאוד

בועז כל הכבוד על הכתבה - נהניתי.
ותודה לערן שלמה על התמונות.

2

אורח/ת

18 באוקטובר 2010 ב 15:12

יוני יא תותח

3

אורח/ת

18 באוקטובר 2010 ב 15:13

נראה קשה

מרגיש קשה. היה קשה.

4

אורח/ת

18 באוקטובר 2010 ב 19:15

מאיר טולר

מחמם את הלב לראות שיש כאן אופנוענים מוכשרים. כתבה מלאה תשוקה ואהבת ענף הספורט הזה. נהניתי מאוד

5

אורח/ת

18 באוקטובר 2010 ב 19:21

כל הכבוד למשתתפים (וגם לכותב)

6

אורח/ת

18 באוקטובר 2010 ב 22:58

שי נעים

אחלה מרוץ וכתבה יפה מאוד. אין וידאו?

7

אורח/ת

19 באוקטובר 2010 ב 06:24

מ.ליבנה

סניור גולדשטיין-אהבתי

8

כפרה

19 באוקטובר 2010 ב 09:44

כתבה חדשה - רוקדים עם אופנועים-העונה החדשה! - אנדורו 2010

כרגיל, בועז מצליח להעביר את תחושת המרוץ גם לאלו שלא יכלו להיות במקום.
בועז - אין עליך - תודה

9

אורח/ת

19 באוקטובר 2010 ב 10:04

שכחת משהו חשוב

גם קבוצת הוסקוורנה השתדרגה העונה עם מנהל קבוצה חדש ושישה רוכבים רשמיים. למרות שלא כולם נמצאו בסופו של המרוץ על הפודיום בכל זאת מגיע שאפו על ההתנהלות ובכלל על איך שהם נראו. כל הכבוד.

10

אורח/ת

19 באוקטובר 2010 ב 14:41

אחלה מרוץ