אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

ערב כתום עמוק

המסורת של חברת מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל נמשכת. אחרי הביקור של אגדות רכיבת האינדורו מאיטליה ג'ובאני סאלה ופאביו פאסולה, עכשיו זה סמואלי ארו שבא להרביץ את תורתו כל הדרך מפינלנד

אני בטוח שיש מקומות בעולם שכבר אימצו את הקונספט הזה, לקחת מקום המשמש כסוכנות אופנועים ומוסך בשעות היום ולהפוך אותו לפאב ססגוני ורוחש פעילות בלילה. המוסך של ערן סטאריק ביהוד הצטרף לאותם מקומות אתמול בלילה ואורחי האירוע יעידו כי חלפה בראשם המחשבה ''למה לא להמשך עם זה, ניפגש כאן בכל ערב על בקבוק בירה קרה ונדבר עוד ועוד רק על אופנועים''.
הסיבה למפגש הלבבי בין רוכבים צעירים לוותיקים מכל רחבי קשת האנדורו והענף הוא סמואלי ארו. רוכב האופנועים הפיני שזכה בחמש אליפויות עולם ובנוסף, הוא רכב בשורות נבחרת פינלנד בתחרות ISDE שנחשבת לארוכה (שישה ימים) ומפרכת ביותר מכל תחרויות האנדורו לקבוצות.

איך אומרים בפינית כוכב?

אל תנסו אפילו לענות על השאלה הזאת. יש להם משהו מיוחד, לפינים האלה. גם הם עצמם אינם יודעים מה כל כך מיוחד שגורם להם להיות נהגי ראלי נפלאים (יוהא קנקונן, טימו סלונן, מרקוס גרונהולם ועוד) או נהגי פורמולה 1 אגדיים (מיקה האקינן, קימי רייקונן) וגם רוכבי אנדרו גדולים כדוגמת סמואלי ארו עצמו.
הביקור של ארו בארץ הקודש, מהווה פיצוי מסוים עבורי לא בכל יום אני פוגש בספורטאי שהעולם נכבש על ידו 5 פעמים.

ארו זכה באליפות העולם הראשונה בגיל 27 כשהוא רוכב על אופנוע של הוסקווארנה בנפח 250 סמ''ק. שנה לאחר מכן הוא דילג ל-KTM ושם הוא זכה לתהילת עולם אמתית.

אמנם, השנה הראשונה בכתום הביאה אותו למקום השני באליפות העולם כאשר סטפן מרימן קוטף את התואר על אופנוע של הונדה, אבל סמואלי ארו הוכיח את יכולתו שלוש שנים ברציפות ואיש מהרוכבים בעולם לא התקרב אליו בין השנים 2004-2006 כאשר ב-2004 הוא זוכה באליפות העולם בקטגוריה E3 ובשנתיים הבאות הוא עושה זאת בקטגוריה E2.

איך אומרים בפינית כוכב?

יריב ביתי

היריבות הגדולה של ארו בשנים האחרונות הגיעה דווקא מבית. בשנת 2007 היה זה מיקה אהולה הרוכב הפיני אשר מבוגר בשנה אחת בלבד מסמואלי והוא רכב על אופנוע של הונדה. אהולה שנחשב אף הוא לאגדת רכיבה פינית ולו שבע זכיות ב-ISDE נאבק בסמואלי ולבסוף הקרב הוכרע לטובת אהולה.
ארו השיב את הכבוד האבוד וחזר לכבוש את התואר  ב-2008 בפעם החמישית ונכנס לרשימה קטנה של רוכבים שעשו זאת אי פעם בהיסטוריה.

יריב ביתי

סדנת רכיבה בארץ הקודש

ביום חמישי התעוררו כמה עשרות רוכבי אנדורו ישראלים, שתו את כוס הקפה שלהם ויצאו לפגישה עם סמואלי ארו. הפעם תיערך הפגישה בשטח. זאת חובה נעימה לציין את הפעילות של תומר ברעם אשר ממשיך לחבר את הרוכבים הישראלים לעולם הגדול ומאפשר להם לגעת באנשים הגדולים ואולי לפצח את סודות הרכיבה.
ארו שהודה כי החום כאן מעיק עליו, במיוחד אחרי שהוא מגיע מפינלנד שבה הטמפרטורות הגבוהות בתקופה הזאת מגיעות לחמש מעלות ביום ולמינוס שלוש בלילה.
הפיני החביב בן ה-35 שדהר על פני אלפי קילומטרים בכל העולם, ירכב כאן במשך שלושה ימים עם הישראלים ויעביר את סדנת הרכיבה שלו.
אני מניח שלמרות החום הכבד בימים האחרונים, כאשר יגיע ארו לשטח ויעלה על האופנוע, הדברים ייראו אחרת וההתאקלמות שלו תהיה מהירה.
האוכל, האווירה החמימה, הבחורות הישראליות שהוא פגש כבר בשדה התעופה ובכלל, כל הדברים שמקיפים אותו בביקורו בישראל, גורמים לו לתחושות נהדרות ואנחנו זוכים בשגריר נאמן נוסף אך הפעם מתחום רכיבת השטח באופנועים. ''קרטורמניגלינקולגבנידן'' סמואלי ארו! (בהצלחה סמואלי ארו!)

סדנת רכיבה בארץ הקודש

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת

24 באוקטובר 2010 ב 20:14

He is a great champion

2

אורח/ת

25 באוקטובר 2010 ב 08:21

איזה רוכב על

כתבה מצוינת רק חבל שלא רואים אותו גם במקומות אחרים כמו בטלביזיה

3

אורח/ת

25 באוקטובר 2010 ב 10:30

התפרצות הר בגעש היתה באיסלנד, לא פינלד

הרגע נעלמו כל הסיבות שלך לשנוא את פינלנד
:)

4

אורח/ת

25 באוקטובר 2010 ב 13:29

נכון צודק

5

Ogash Ofer

26 באוקטובר 2010 ב 07:17

כתבה חדשה - ערב כתום עמוק

ההתפרצות הייתה באיסלנד - אבל ההשפעה בכל מערב אירופה (קישור לסיפור ''חילוץ'' קטן בגלל ההתפרצות).
בועז ואילן - סיקור לעניין.