כמעט 35 שנה חלפו מאז השקת הניבה ועתה הגיע הזמן לדגם חדש לחלוטין, מודרני ועדכני, אבל נטול יכולת שטח...
ב-1977, כשהושקה הניבה לראשונה, הקונספט היה מהפכני לגבי רכב שטח: מרכב אחוד, מתלה נפרד מלפנים, קפיצי סליל בכל ארבע הפינות וגם הנעה 4X4 קבועה, א-לה ריינג' רובר... נכון שאיכות הייצור לא היתה משהו וגם האמינות לא היתה הצד החזק, אבל לניבה היו יכולות שטח לא מבוטלות והיא היתה קלה מאוד לתחזוקה עצמית. התכונות הללו הפכו אותה לפופולרית מאוד במולדתה, אמא רוסיה, וגם במדינות צפוניות אחרות שמכוסות בשלג ימים רבים בשנה, כמו קנדה ואיסלנד. יש גם לא מעט ג'יפאים ישראלים שעשו את צעדיהם הראשונים עם הניבה, שהגיעה לארץ בייבוא סדיר בתחילת-אמצע שנות ה-90.
תרשים ממוחשב של הניבה החדשה
במשך למעלה משלושה עשורים יוצרה הניבה ללא שינוים משמעותיים, למעט ניסיון של ג'נרל מוטורס בשנים 2004-2009 לייצר רכב בעיצוב מודרני יותר, שנקרא
שברולט ניבה, שהתבסס על המכלולים המכניים של הניבה המוכרת. הניסיון נכשל בסופו של דבר, בעיקר משום שספקי החלפים הרוסיים לא עמדו בבקרת האיכות של ג'י.אם.
עתה הגיע כנראה הזמן לדגם חדש, אבל הוא ילך רחוק מאוד מקודמו. חברת האם של לאדה, אוטו-ואז, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם רנו, והניבה החדשה תתבסס על מכלולי הדצ'יה דאסטר שהוצג השנה. כלומר, הלכו יכולות השטח...
הניבה הישנה
על העיצוב של הדגם החדש הופקד אימאו דו-דציוס הברזילאי, שניסה לשמור עד כמה שאפשר על העיצוב החיצוני של הניבה הישנה, בעיקר בחלק הקידמי. הדגם ייצא בשתי גרסאות, האחת עם שלוש דלתות והשנייה עם חמש, שתהיה מעט ארוכה יותר. כרגע עוד לא נמסרו פרטים טכניים כלשהם וגם לא תאריך יעד להופעתה של הניבה החדשה בשוק.
הניבה החדשה בגרסת שלוש דלתות
תגובות