שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מחשמלים את השטח

רכב היברידי ניסיוני של חברת אושקוש סיים בהצלחה (יחסית) את הבאחה 1000. ולא, אין להם כוונה להקים קבוצת מירוץ קבועה

לא מעט יצרניות רכב עלו על הגל ההיברידי בשנה-שנתיים האחרונות, ביניהן לא מעט יצרניות של רכבי שטח. יש עדיין הרהורים האם הפתרון ההיברידי הוא זה שיציל את כדור הארץ, אבל הוא חודר ליותר ויותר תחומים, כולל מירוצי מכוניות. הפורשה 911 GT3 ההיברידית עושה חיל במירוצי גביע לה-מאנס והשבוע התבשרנו כי רכב היברידי התחרה – ואפילו סיים – ב''אמא'' של מירוצי השטח: הבאחה 1000.
החברה שעשתה זאת היא אושקוש, המוכרת לנו יותר כיצרנית של כלי רכב צבאיים. הרכב שהכניסה לתחרות נקרא LCVLight Concept Vehicle והייחוד שלו שהוא מונע ביחידת כוח דיזל-חשמלית המספקת 400 כ''ס. באושקוש טוענים, כי הכניסה לתחרות נעשתה רק כדי לבחון מערכות חדשות ושאין להם כל כוונה להקים קבוצת מירוץ קבועה.  

בניגוד למכוניות ההיברידיות המקובלות, בהן מנוע הבנזין או הדיזל טוען סוללות המשמשות ככוח הנעה ראשוני או כתגבור הספק במקרי הצורך, הרכב של אושקוש בנוי כמו קטר רכבת דיזל-חשמלי: מנוע הדיזל מניע גנרטור, המספק זרם ישירות לארבע מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל. בתצורה כזו חוסכים את כל מערכת העברת הכוח: המצמד, תיבת ההילוכים, תיבת ההעברה, גלי ההנעה, הסרנים, הציריות – הכל הופך למיותר. 
ה-LCV צוייד במערכת המתלים TAK-4®, שפותחה על ידי אושקוש עבור כלי רכב צבאיים. המערכת מאפשרת מהלך גלגל של עד 50 ס''מ. לטענת אנשי אושקוש, המערכת הזאת מאפשרת לכלי הרכב שלה לנוע בשטח במהירות הגבוהה ב-40 אחוז ממהירות כלי רכב דומים המצויידים במערכת מתלים קונבנציונלית.

לא ברור עד כמה הטענה הזאת נכונה – אושקוש הכניסה שני כלי רכב לתחרות, אחד מהם פספס נקודת בקורת ונפסל, השני סיים את המירוץ אחרי 51 שעות. לשם ההשוואה, זמנם של המנצחים, בפורד F-150, עמד על 19 שעות ועוד כמה שניות... אגב, השנה – באופן נדיר – זמנם של המנצחים על ארבע גלגלים היה מהיר יותר מזמנו של המנצח באופנועים.

ה-LCV בנסיעת מבחן

תגובות

0 תגובות