125 סמ"ק בסך הכול – נשמע כמו אופנוע לנערים בגיל 16 - אבל ממש לא!
KTM מספקים אופנוע אנדורו מקצועי המורכב מחלקים מעולים, כשהקהל המיועד לאופנוע הם רוכבי אנדורו מתחילים הרוצים ללמוד את רזי הרכיבה הנכונה, מתחרים בקטגוריית הנפח הקטנה וגם רוכבים מקצועיים וותיקים הרוצים לשפר ולמקצע את יכולתם בשטח.
את המנועים בעולם המוטורי אפשר לחלק לשני סוגים: מנועי ארבע פעימות - דיזל או בנזין ומנועי שתי פעימות - בנזין. יש כמובן עוד סוגים (כמו מנוע וונקל - סיבובי או מנוע סילון) ועוד תתי דגמים וסוגי דלקים (כמו - סילוני, מימן וכיום גם חשמלי) אבל השכיח ביותר הוא מנוע ארבע פעימות דיזל או בנזין. ההבדל בין שתי פעימות לארבע פעימות הוא במספר התנועות אותן משלים המנוע בכל פעימת כוח. במנוע שתי פעימות מתבצעת פעימת כוח בכל פעם שהבוכנה עולה למעלה (ומגיעה לנקודה מתה עליונה). במנוע ארבע פעימות מתבצעת פעימת הכוח בכל פעם שנייה שהבוכנה מגיעה למעלה, כאשר בפעם הראשונה מנוצלת העלייה מעלה כדי לפלוט את הגזים השרופים. היתרון של מנוע שתי פעימות הוא הפשטות והקלות בה המנוע עובד - בפעימה אחת מעלה המנוע יונק ודוחס את התערובת ובפעימת העבודה, כלפי מטה המנוע מצית ופולט את הגזים. בשונה ממנוע 4 פעימות אין למנוע שתי פעימות ''ראש מנוע'' עם שסתומים (פשטות). יתרון נוסף של 2 פעימות הוא עוצמת המנוע בנפח קטן והמהירות בה המנוע מטפס בסל''ד. אבל חסרונו של מנוע שתי פעימות הוא בנצילות נמוכה של התערובת, בזיהום אוויר מוגבר ובאמינות נמוכה (הכול בהשוואה ל-4 פעימות).
לאחר כמה שעות על ה- KTM 125 שתי פעימות הגיע הזמן להיפרד. אז בישורת - שיחקתי וקפצתי על כל אבן, בפניות בסינגלים - נהניתי כאילו מדובר באופניים, בטיפוס עליות - הזעתי והעזתי ובסוף גם סחבתי, בירידות - למדתי למשוך קלאץ' ואפילו קצת לפמפם בגז ובעיקר השתפרתי. אין לי ספק כי מדובר במשהו אחר - זה לא אופנוע לטיולים ארוכים אלא כלי טכני שמספק שפע של הנאה ושיפור יכולת הרכיבה אבל דורש מהרוכב להתאים עצמו לאופנוע ובעיקר למנוע.
מנוע | צילינדר יחיד, 2 פעימות |
נפח | 124.8 סמ''ק |
התנעה | רגלית |
מערכת קירור | נוזל |
תמסורת | 6 הילוכים |
בלם קדמי | דיסק 260 ממ |
בלם אחורי | דיסק 220 ממ |
מהלך מתלה קדמיאחורי | 300335 מ''מ |
גובה מושב | 985 מ''מ |
נפח מיכל דלק | 9.5 ליטר |
משקל (רטוב) | 97 ק''ג |
25 תגובות
1
אורח/ת
10 בדצמבר 2010 ב 09:01
עושה חשק מטורף
2
אורח/ת
10 בדצמבר 2010 ב 09:01
מה ההבדל בין משחק לילדים למשחק למבוגרים
ברור שהמחיר!
כמה עולה המשחק הנחמד הזה?
3
Ogash Ofer
10 בדצמבר 2010 ב 16:09
והמחיר רק 57,600 שקלים כולל מע"מ
זה המחיר נכון להיום.
שימו לב כי האופנוע הנבחן הוא מדגם Six Days - זאת אומרת עם שלדה כתומה (ולא שחורה), מדבקות מיוחדת, מושב עם כרטיס זמנים, משולשי היגוי מכורסמים, ציר שליפה מהירה לגלגל הקדמי, מנקזי אוויר מהטלסקופים, מגני ידיים, כרית כידון, פין לאבטוח מהיר של רפידות הבלם האחורי וגלגל שיניים כתום עשוי אלומיניום ופלדה.
והמחיר הרשמי שלו יקר יותר (אם ניתן להשיג כזה במלאי - כי מיוצר במספר מוגבל לרגל התחרות).
4
אורח/ת
10 בדצמבר 2010 ב 21:32
אין על מולי
5
אורח/ת
11 בדצמבר 2010 ב 05:18
כתבה חשובה ולעניין
אין על ה-125 ללימוד רזי הרכיבה.
על ה-125 התחלתי את דרכי בעולם השטח - אחרי שנים רבות על הכביש - וזה אכן אופנוע הכניסה הטוב ביותר לעולם השטח.
שהתחלתי לרכוב בטיולים ארוכים עברתי ל-4 פעימות.
כתבה מצויינת - נוגעת בדיוק בנקודות החשובות.
6
אורח/ת
11 בדצמבר 2010 ב 08:59
אחד מ 125 הטובים בעולם
אנדורו אמיתי שווה כל שקל.... אחד שיש לו:)
7
אורח/ת
11 בדצמבר 2010 ב 09:00
מולי אתה תותח
סחתן עליך מולי כל הכבוד.
8
אורח/ת
12 בדצמבר 2010 ב 07:24
נהניתי לקרוא אבל אופנוע זה לא בשבילי
אני אשאיר את החוויה המעשית לאלו שנהנים לרכב - כך זה נראה בכתבה.
אני אמשיך רק לגלוש ולקרוא.
9
yariv79
12 בדצמבר 2010 ב 15:46
האופנוע מיועד גם לרוכבים טובים וותיקים
כאלה שרוצים לשפר את הטכניקה כי מעולם לא היה להם אופנוע קטן או כאלה שאוהבים לרכב על המומנט ורוצים לפתוח את הגז והאופנועים החזקים לא מאפשרים זאת בתוואי הצפוף.
לי היה 125 אחרי יותר מעשר שנות נסיון ואני הרגשתי את השיפור כבר אחרי חודש רכיבה. אחרי חצי שנה הרגשתי כבר אחרת לגמרי. עכשיו חזרתי לאופנועים חזקים אבל כשצריך אני פותח את הגז בדיוק כמו שלמדתי על ה125.
10
Ogash Ofer
13 בדצמבר 2010 ב 07:27
הבהרת בנושא האמינות
מנועי שתי הפעימות של ימינו אמינים בזכות הפשטות ואיכות החלקים מהם הם בנויים.
ובכל זאת לא ניתן להשוות בין מנוע 4 פעימות המסוגל לעבוד 300,000 עד 600,000 ק''מ ואף יותר לבין מנוע שתי פעימות שאורך חייו הוא כמה עשרות אלפי קילומטרים (במקרה הטוב).
עם זאת הטיפולים בשתי פעימות פשוטים וזולים ואף החלפת בוכנה ורינגים (טבעות בוכנה) הינו תהליך פשוט וזול (באופן יחסי) המאפשר למנוע אורך חיים מכובד.
11
Ogash Ofer
13 בדצמבר 2010 ב 07:33
הבהרה בנושא דרגת הרישוי המתאימה
דרגת הרישוי הראשונה A2, המתאימה גם לבני נוער, מחייבת נפח מכסימאלי של 125 סמ''ק והגבלת הספק לעד 14.6 כ''ס.
ה-125 של KTM, כמו רבים מאופנועי 125 סמ''ק המיובאים לארץ, מגיע מותאם ומוגבל לדרגת רישוי זו - ע''י היצרן ובהתאם לתקינה המקובלת במקומות נוספים בעולם.
עם זאת האופנוע עליו רכבתי במבחן הדרכים הוא אופנוע בנפח 125 סמ''ק (את זה קשה לשנות) אבל ללא המגבלות הפיסיות המגבילות את ההספק (דוד אגזוז מגביל הספק, פתח יניקת אוויר צר וקטן והגבלה במהלך המצערת).
12
אורח/ת
29 בדצמבר 2010 ב 19:04
לא רק תותח...
ניסיון .צניעות.נכון תמיד ללמד .להסביר.חבר נהדר ולא רק לרכיבה!
13
אורח/ת
31 בינואר 2016 ב 01:35
כיצד אפשר להשיג כלי בעל 125 סמק
כיצד אפשר להשיג כלי בעל 125 סמ''ק ללא הגבלת הספק?
14
Ogash Ofer
31 בינואר 2016 ב 14:10
כיצד אפשר להשיג כלי בעל 125 סמ''ק
15
אורח/ת
12 ביולי 2016 ב 13:59
אופנועים
אני מחפש אופנוע ואני לא מוצא באף מקום אופנוע שמתאים לי
16
Ogash Ofer
12 ביולי 2016 ב 22:24
מחפש אופנוע
17
אורח/ת
30 ביולי 2016 ב 14:07
אני רוצה לקנות KTM125
אני גר ביבניאל...
18
אורח/ת
14 באפריל 2017 ב 14:55
מבחן דרכים אופנוע ק.ט.מ. 125 שתי פעימות
היכן משיגים?
19
Ogash Ofer
14 באפריל 2017 ב 19:06
מבחן דרכים אופנוע ק.ט.מ. 125 שתי פעימות
20
אורח/ת - שמעון
19 בפברואר 2018 ב 16:30
כמה עולה
21
אורח/ת - שמעון
19 בפברואר 2018 ב 16:30
כמה עולה
22
אורח/ת - שמעון
19 בפברואר 2018 ב 16:30
כמה עולה
23
Ogash Ofer
20 בפברואר 2018 ב 04:09
כמה עולה
"24
אורח/ת - ניקי
17 במאי ב 18:37
האם יש לו לוחית צהובה הוא חוקי לכביש??
25
Ogash Ofer
18 במאי ב 10:26
האם יש לו לוחית צהובה הוא חוקי לכביש??
"
תגובות