ביום שלישי ה- 10/04/01, התקיים ראלי הכרמל 2001.
ראלי ראשון מתוך ליגת ראלי חדשה שעולה לאויר, לאחר האירוע הראשון, אנו כבר יכולים לומר שאנו מצפים בכליון עיניים לאירוע הבא...
מאת: Ofer Ogash
16/04/01
ביום שלישי ה- 10/04/01, התקיים ראלי הכרמל 2001.
ראלי ראשון מתוך ליגת ראלי חדשה שעולה לאויר, לאחר האירוע הראשון, אנו כבר יכולים לומר שאנו מצפים בכליון עיניים לאירוע הבא.
נעם הימן מארגן הראלי מסר כי כל חודשיים, יתקיים הראלי במקום אחר בארץ.
אנו יכולים לראות סופ-סוף התעוררות בפעילות המוטורית בארץ(בעיקר בתחום הג'יפים והשטח), אנו זוכים כיום למיגוון רחב של פעילויות שטח מוטוריות כגון: היוקוהומה צ'אלנג' - תחרות עבירות, עדו אקסטרים - תחרות עבירות, הראלי של מסע אחר, ועכשיו הראלי באירגונו של נעם הימן.
לתוצאות הראלי
אנו מקווים שכל השפע הזה בפעילויות יגרור עוד ועוד ג'יפאים שאוהבים אתגרים וחוויות להענות לאתגר ולהתחיל להתחרות באופן תדיר באירועים אלו, לגרום לעניין ומתח ושנראה פנים חדשות בנוף מירוצי השטח.
הבאגי היפהפה של קבוצת ליוגב. הבאגי לא סיים את המירוץ, אבל מעניין לראות את המנוע שלו.
התחרות עצמה היתה נפלאה, המיקום של התחרות- איזור רמות מנשה, היה נפלא. פריחה אביבית בכל מקום הכל ירוק מעברי מים, כל מה שרק אפשר לבקש מראלי. המסלול שטף, ונעם הכניס שיטה חדשה , הציר מסומן על גב מפה 1:50000 ואת הנ.צ. אפשר לקבל ישירות ל GPS. בנוסף לכך במקומות בעייתים היו סימנים כחולים על מנת למנוע התברברות יתירה ובכדי שהנהג יהנה מהראלי עצמו. בצורה זו המסלול שטף ועבר בצורה חלקה.
לראלי עצמו נרשמו 11 ג'יפים בקטגויית המיקצוענים - A, ו - 17 משתתפים בקטגוריה הכללית - B. בנוסף נרשמו 3 באגים, 4 טרקטורונים ו - 22 אופנוענים. חידוש מרענן נוסף הוא חלוקת פרסים ל''אלוף האלופים'' -זהו דירוג כללי מבין כל הקטגוריות שצויינו דלעיל.
כהרגלנו אנו לא יכולים להתעלם מהשתתפות הדלה של נשים בתחרות מבין 60 הנרשמים לראלי רק אישה אחת נרשמה לראלי(אוסנת שני) , קדימה בנות התעוררו, הרי יש נשים רבות שיכולות לנצח את הראלי בקלות, עבדכם הנאמן טייל לא מזמן ביערות בן-שמן עם נהגת ראלי ממוקצעת שהפליאה בביצועיה בשטח. אז איפה כל אותן הנהגות, אוהבות ההרפתקאות, מספיק עם התחרויות הייעודיות לנשים בלבד כמו ראלי מלכת המדבר, היפה בספורט המוטורי בניגוד לענפי הספורט השונים שכאן כוחו הפיזי של הגבר לא בא לידי ביטוי ואין ליגה נפרדת לנשים וגברים. אז קדימה, בואו תנו לנו בביצים!!!!!!!!!!!!
הפעם החלטנו שגם לאנשים בבית מגיע להכיר את היושבים מאחורי ההגה, בכל מרוץ נראיין כמה משתתפים, ללא קשר למיקום שלהם או להשיגם אלא פשוט להכיר את המתחרים לציבור, הפעם בחרנו לראיין את:
אוסנת היא עוד פרח בנוף המדברי של השתתפות נשים בתחרויות הג'יפים השונות בארץ. אוסנת השתתפה במלכת המדבר בטורקיה ומזה זמן היא מעוניינת להשתתף בראלי תחרותי אולם רק אתה עזרה את העוז לכך. אוסנת מדווחת כי בנקודת ההרשמה המאצ'ואיסטים הגברים(והמאוימים- הדגשה ש.ש), נתנו מבט מזלזל בקולגה החדשה, אולם במהלך המסע הראתה אוסנת למאצ'ואים פרק בנהיגה ללא ביצים והפליאה בקפיצה עם כל ארבעת הגלגלים ולחיצה ללא מעצורים על דוושת הגז.
אוסנת: ''.. מאוד נהנתי מהראלי בעיקר בשל העובדה , שנתנו לי להרביץ בגז. המסלול היה יפה, אירגון ושירות מצויינים, חבל על הסוף - אבל נבוא גם בפעם הבאה.'' אוסנת הגיעה חמושה ב- KING , למרות ההשמצות והרמות הגבה מצד הרבה אנשי מקצוע בקשר ליכולות הקינג בשטח, אוסנת פשוט מאוהבת(גם אנחנו). אוסנת סיימה במקום הרביעי בקטגוריה B מתוך 17 מתמודדים בקטגוריה כל הכבוד.
למי שלא מכיר ניר ברקת השתתף בראלי פאריז- דאקאר האחרון, ומשתתף קבוע בתחרויות הראלי בארץ. ניר ברקת התייצב לראלי עם הפאג'רו של אישתו(בדר''כ נוהג בפאג'רו מיוחדת ששופרה ב- RALLY ART בצרפת), רכב סטנדרטי לחלוטין. הרכב לא ממוגן ולא מוגבה, ובכל זאת ניר קטף את המקום השני בראלי. ניר: '' היה על הכיפאק, ולגדעון(הנווט) זאת היתה הפעם הראשונה להשתתף בראלי, היה לו קצת קשה, הקיא הרבה, אבל עשה חיים. זאת הפעם הראשונה שלנו ביחד, עקב חישוב לא נכון את הדלק נאלצנו לעצור לתדלוק במהלך המירוץ. אספנו את כל הנ.צ. והיו כמה בירבורים במסגרת הסביר..''
מיקי יוחאי(מארגן את תחרות העבירות היוקוהמה צ'אלנג') הנווט, ''.. נדרש ניווט ברמה בסיסית, הגענו למהירויות מטורפות של 140 קמ''ש. נעם(מארגן התחרות) עשה עבודה טובה בסימון הציר והנ.צ . הציר כציר לא עבר בתוך יערות אך הוא סומן כך שנוכל למצוא נקודות ולהתביית עליהן יחסית בקלות. זינקנו במקום החמישי ועקפנו את ארבעת הראשונים, חטפנו פאנצ'ר , החלפנו אותו די מהר, במהלך ההחלפה הרביעיה הפותחת הצליחה לעקוף אותנו, עקפנו שוב במהירויות המטורפות של שי שמעוני, שי נסע בצורה מעולה מה שאפשר למיקי לנווט בנוחות, במהלך הנסיעה שוב התפוצצנו על אבן ולמזלנו היה לנו ספר שישי, מנקודה זו שי הרגיע את הקצב כיוון שנגמרו לנו הספרים. אספנו את כל הנ.צ. והגענו בזמן סביר. המירוץ היה מאורגן למופת, להוריד את הכובע בפני נעם...'' הצוות סיים במקום ה- 7 לבסוף.
הרכב של ויקו נראה כמו הרכבים שמשתתפים בראלי פאריז- דאקאר כאילו לקוח מתוך ג'ורנל של חברת מיצובישי וזאת מהסיבה הפשוטה ,שהמיצובישי פאג'רו של ויקו,הוכן בצרפת בסדנת פאג'רו של הפאריז-דאקאר RALIGH-ART.
הרכב מצויד במיכל דלק פנימי של 300 ליטר, שילדה מחוזקת, מערכת בולמים ללא ABS, כל הצנרת עשויה מאלמניום תעופתי, ברכב מורכבות שתי מערכות דלק במידה ומערכת אחת מתקלקלת, שילדה מחוזקת עם נקודות תמיכה לג'ק והיי ליפט, ג'נטים אוז רייסינג, כל הבודי של הרכב נבנה מחדש, גם מיגון הרכב עשוי מצור אלומניום 22 מ''מ(חזק ביותר), מקום לספרים, בכל הרכב עוברת צנרת הדלק למנוע התפוצצות במקרה של דליקה.
סה''כ התענוג עלה לויקו 70,000 $, אנוחנו מקנאים. ויקו : ''...הוזנקו מס' 2 , הציר היה מצויין, הנ.צ. היו די ברורים, השבילים סומנו בכחול וזה היה ברור ועזר מאוד. שיטת המפה המופרטת וה- GPS עדיפה על שיטת סיפור הדרך. הציר היה מהיר ומהנה, שני(הנווט) לא האמין שהרכב יחזיק בקפיצות ובמהירויות המטורפות(120-180 קמ''ש), פיקששנו את הנ.צ. האחרונות כיוון שה- GPS לא היה מכויל. האירגון היה מצוין אולם נקודת הסיום דרשה מקצה שיפורים.
הקופסא והמעמד עשויים אלומניום.
מישל גדז' למי שאינו מכיר הוא מארגן מירוצי מהירות כיום, ולפני שנים אחדות היה הנהג מס' 1 בארץ. הפעם הופיע מישל עם הסופה שלו לאחר שהוכנה קלות אצל גיא רפאל. מישל דיווח לנו על מירוץ רצוף תקלות.
מישל:''...על התחלת המסלול לאחר כ- 15 ק''מ ספגנו פאנצ'ר, משאבת הדלק הלכה ולכן בירידות נאלצנו לכבות את הרכב על-מנת לאפשר למשאבה להתקרר, לאחר מכן הלך הצלב הקידמי של הרכב, כל הדרך נסענו עם הנעה אחורית בלבד. מישל לא הבחין כלל שהפנארד(מוט רוחב שמחזק את הסרן מלזוז ימינה ושמאלה) שבור לגמרי ולכן כל הדרך הסופה השתוללה כמו עז. בג'יפ סופה רגיל מוט ''פנארד'' כלל לא קיים, מישל התקין את המוט לאחר שהתקין בסופה בולמים ספיראליים, עקב הבולמים הספיראליים מישל היה חייב בהתקנת מוט רוחב אחורי. למרות כל התקלות מישל סיים את התחרות.
ערן נוהג בטויוטה היילקס, שיפורים עצמיים בגדר הנורמלי- כיוון שהרכב נוסע גם על הכביש ומשמש אותו ביומיום.
לרכב יש שילדה קידמית מחוזקת, ומגן נגיחות עשוי פלדה 5 מ''מ, קפיצים קדמיים מעורגלים עם עלה נוסף, ראנצ'ו RS 9000 ארוכים מקדימה, מונרו סנסרטראק, בוטל המוט המייצב(פנארד) הקידמי לטובת מהלך מתלים משופר. הייחוד של הרכב הוא בגובהו 31 אינצ'.
לתוצאות
ערן מתחרה קבוע בראלים בארץ משנת 96. ערן: ''.. הראלי היה מהנה, ושוטף. מלבד מסלעה אחת שטלטלה את הרכב. יש לארגון בסיס טוב וערן מאמין שליגה זו תשפר את רמת התחרויות בארץ, רק נקודת הסיום צריכה להיות מאורגנת טוב יותר. מנטרה: ''האוטו מדבר על עצמו'' סיים במקום השלישי בקטגוריה B.
הקבוצה המנצחת, חמושה בסופה סטנדרטית שלאט לאט משפרים אותה, בלא מעט ממון(בתמיכת הספונסר אספיר). אנחנו מקווים לבסוף להגיע לרכב החלומות(סירבו לפרט) ולהתחרות בחו''ל. הקבוצה מקווה שהספורט המוטורי בארץ יעלה מדרגה, וכך גם ההיענות של נותני החסות והספונסרים למיניהם.
מעוז מציין כי רצוי שהמתחרים ייתנו כבוד האחד לשני ולפחות ישארו עד הסיום, לחלוקת הגביעים.
על מנת שתחרויות אלו יגיעו לתקשורת ויקבלו חשיפה רחבה יותר, עלינו לתת כבוד למקצוע ולתחרויות בהן אנו משתתפים.
לתוצאות הראלי
0 תגובות
תגובות