אל-עטייה מטפס למקום הראשון, קומה שומר על ההובלה, צ'אגין מוביל ליום אחד את החבורה ולמחרת מפנה שוב את המקום לקבירוב
שלושת הסטייג'ים הראשונים של השבוע השני בראלי סיפקו לנו כמה רגעים מעניינים, חלקם על גבול הקוריוז: הגדיל לעשות צ'יצ'ריט, שלאחר תיקונים שבוצעו במיני שלו ביום המנוחה לקח אותה לנסיעת מבחן והצליח להתהפך.לנהג שלום, המכונית טוטל לוסט...
אבל במרכז העניינים עמד נהג פולקסוואגן, אל-עטייה, שניצח בשני סטייג'ים רצופים ולקח את ההובלה בדרוג הכללי, כשהוא דוחק את סאיינז למקום השני. הפרש הזמנים ביניהם קטן מאוד, והכל עוד יכול לקרות. פטרהנסל סבל שוב ושוב מפנצ'רים וגם מבעיות של התחממות מנוע, ואת המקום השלישי בדרוג הכללי תופש כעת דה-ויליה.
במקום הראשון. אל-עטייה
במקום הראשון. אל-עטייה
קומה ממשיך לשמור על המקום הראשון, כשדפרה נושף כל העת בעורפו. בסטייג'ים בהם הוא אינו מנצח, קומה דואג להישאר קרוב מאוד למוביל, מה שמוריד ממנו את הדאגה לניווט ומאפשר לו לשמור על פערי זמן קטנים שמשאירים בידו את ההובלה.
בטרקטורונים, פטרונלי שומר על יציבות יחסית, והפער בינו לבין הלפרן שבמקום השני הולך וגדל.
צ'אגין הפגין ליום אחד את כישוריו, ניצח את הסטייג' השמיני ביתרון גדול מאוד שהביא אותו למקום הראשון גם בדרוג הכללי, אך למחרת הפסיד לקבירוב וירד ושב למקום השני. לופריאז, שהסתמן כאיום אפשרי על העליונות של הקאמאזים, איבד זמן רב בסטייג' התשיעי וכרגע הוא מחוץ לתמונת הפודיום.
וזהו הדרוג הכללי בסיום הסטייג' התשיעי:
אופנועים
קומה ניצח בסטייג' השמיני, סיים שלישי בשביעי ורק תשיעי בתשיעי, אבל הוא שומר את היריבים שלו קרוב-קרוב. גם כשהוא לא מנצח או מוביל, הוא דואג שמתחריו ישיגו אותו רק בפערים קטנים, מה שמאפשר לו לשמור על המקום הראשון בדרוג הכללי. הוא יודע שכל זמן שהוא רואה את האבק שמשאיר דפרה, הנצחון עדיין מובטח לו. כרגע הפער בינו לבין דפרה עומד על 8:14 דקות, על הנייר פער שיביא לו את הנצחון. לופז, במקום השלישי, מפגר ב-23:33 דקות.
טרקטורונים
הסטייג' השביעי היה רע מאוד לפטרונלי, שסיים רק במקום ה-11 למעלה משעה אחרי מנצח אותו יום, הלפרן. אבל בשני הסטייג'ים הבאים הוא ניצח, והפרש הזמנים בינו לבין הלפרן הנמצא במקום השני בדרוג הכללי, עומד על כשעה ורבע. למקום השלישי עלה מצ'צ'ק, עם פער של כשלוש שעות משמעותיות ביותר.
מכוניות
רק 3:18 דקות מפרידות בין סאיינז לבין אל-עטייה, אבל בכיוון ההפוך: עכשיו סאיינז הוא הדולק, בעוד אל-עטייה מנסה לשמור בשיניים על מקומו כמוביל הראלי. ארבעת הטוארגים נמצאים בחמישייה הפותחת, כשדה-ויליה עולה למקום השלישי על חשבון פטרהנסל שנדחק למקום הרביעי, ומילר נמצא במקום החמישי. משבעת כלי הרכב של קבוצת X-RAID נותרו רק ארבעה בתחרות: פטרהנסל, הולוביץ (מקום 6), דוס סנטוס (7), סקוט (22). שני האחרונים הם בעצם רכבי הסיוע המהיר של הקבוצה.
משאיות
לופריאז סיים רק במקום ה-18 בסטייג' התשיעי, כשלוש שעות אחרי המוביל, והנהג היחיד שהיה יכול אולי לאיים על העליונות של קבוצת קאמאז נמצא עכשיו רחוק מאוד משלושת המקומות הראשונים. זה השאיר את הבמה פתוחה למשאיות הרוסיות, שתופסות את המקומות 1-2-3. קבירוב מוביל, אחריו צ'אגין בהפרש זעיר (4:11 דקות) וניקולאיב (2:03:51 שעות).
תגובות