שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

אקשן ללא הפסקה - ליגת האנדורו מרוץ 4

המרוץ הרביעי בליגת מ.מ.ס.י, אליפות ישראל למרוצי אנדורו באופנועים החזיר את הרוכבים לבקעת הירדן וסיפק אקשן ללא הפסקה

חסידי מרוצי האנדורו בשיטת ‘‘הייר סקראמבל’‘ מחככים ידיהם בהנאה בכל פעם מחדש כאשר השעון מתחיל לעבוד והמרוץ מוזנק. כן, זה בהחלט מחזה מדהים לראות 71 רוכבים ורוכבות שיוצאים לתחרות האחד נגד השני ובמיוחד כנגד עצמם בתנאי שטח מאתגרים. אחרי המהומה של הזינוק והכניסה הצפופה לשער המדידה, השקט שב להשתלט על אזור הכינוס והאבק מתפזר, אבל זה רק השקט שלפני הסערה.
מועצה מקומית בקעת הירדן אירחה את המרוץ הרביעי של העונה וכוח משטרתי, צבאי וכיבוי אש נכח באירוע וסיפק תחושה סוריאליסטית. כאן בישראל אפשר להתחרות בספורט מוטורי תחת פיקוח וסיוע משטרתי? כן, אם רק רוצים, זה עובד.

קטגוריה מקצועית E1 – זיו כרמי מח’‘ט הבקעה

זיו כרמי, רוכב קבוצת מוטוספורט באופנוע KTM , עשה צעד גדול לקראת עונת קאמבק מושלמת. כרמי שחזר להתחרות השנה אחרי שנת פגרה, מרגיש בבית בקבוצה הכתומה וביצועיו בשטח מוכיחים זאת. על קו הזינוק התייצבו 13 מתחרים בקטגוריה כאשר הפייבוריט המוכר, אוריה כרמלי חשב שהפעם ללא האופוזיציה הצעירה של אורי כרמל, המלאכה תהיה פשוטה יותר. ‘‘נולדו לי שתי בנות תאומות לאחרונה ואני מאושר. התאמנתי לקראת המרוץ הזה אבל הסלעים שזרועים כאן באלפים, יסכנו אותי וכל אחד אחר שלא ישמור על ריכוז’‘ אמר כרמלי על קו הזינוק.

קטגוריה מקצועית E1 – זיו כרמי מח’‘ט הבקעה

הפתיחה של כרמי אותתה לאחרים שגם אם יש סלעים או אם לאו, הוא רעב לניצחון גם כאן בבקעת הירדן. ההקפות המהירות של כרמי לא השאירו סיכוי לפלוגת הדולקים אחריו בראשותו של אפי שטנבוים על ההוסקווארנה שלו. זהר גלילי שהבטיח להגיע אל הפודיום באחד המרוצים הקודמים, מימש את הבטחתו וגבר על חברו אוריה כרמלי לקראת הסיום לאחר שאוריה נפל מהאופנוע. המאבק בין השניים אפשר לאפי שטנבוים להתעופף כדרכו ולהתרחק מהם וכמובן להתבסס במקום השני אבל היתרון של כרמי היה גדול מדי.
‘‘אני שמח שניצחתי גם הפעם ויודע שעשיתי צעד חשוב לזכייה באליפות. אין לי יומרות לעבור לקטגוריה אחרת בעונה הבאה ולהוכיח את עצמי, הייתי שם בעבר. אני מרגיש שהקטגוריה הזאת היא הבית שלי’‘ אמר כרמי בסיום.
כרמלי הודה כי עייפות בלתי מוסברת תקפה אותו בשלב מסוים ופגעה לו בריכוז שהוביל לנפילה. הפער בינו לבין גלילי בסיום עמד על 29 שניות.

תוצאות E1 מקצועית

1. זיו כרמי – KTM 7 הקפות זמן כולל 2:10.45 שעות
2. אפי שטנבוים – הוסקווארנה – 6 הקפות זמן כולל 2:01.51 שעות
3. זהר גלילי – הוסקווארנה – 6 הקפות זמן כולל 2:02.14 שעות

תוצאות E1 מקצועית

קטגוריה מקצועית E2 – יונתן לוי חוזר לראש הפודיום

נחישות היא תכונה חיובית מאוד. יונתן לוי הגיע למרוץ הזה עם נחישות גדולה במידה כזאת שתאפשר לו לשוב לראש הפודיום ולענות לאלה שחשבו שהמרוץ הקודם בו הוא נענש אינו מאפיין את הרכיבה שלו. ‘‘הסלעים הם אותם סלעים עבורי ועבור המתחרים שלי, אבל לכל אחד מאיתנו יש דרך לעבור אותם ואני מקווה שדרכי תהיה המהירה מכולם’‘ אמר לי לוי לפני הזינוק.

קטגוריה מקצועית E2 – יונתן לוי חוזר לראש הפודיום

יחד איתו זינקו עוד 12 רוכבים והמהיר מכולם פרט ליונתן היה נמרוד חמו שרכב הפעם אופנוע של KTM. אין ספק שמדובר בבחור חביב בעל יכולת רכיבה וירטואוזית ואומץ לב נדיר. אל תשכחו שנמרוד מגיע מענף האקסטרים של האופניים בו הוא התחנך וחווה פציעות. הוא זכה באליפות ישראל באנדורו לאופנועים בדיוק בעונה שבה יונתן לוי נעדר מחמת פציעה וכל השתתפות של השנים באותו מרוץ מעלה את האדרנלין לרמה גבוהה. השניים סיפקו הצגה מושלמת שבסופה הוכרע המרוץ לטובתו של יונתן לוי, רוכב אפריליה. לוי פתח בסערה כדרכו אך נמרוד לא הרפה ממנו. בהקפה הראשונה הפער היה שמונה שניות ובהקפה השנייה עוד ארבע בלבד. בהקפה השלישית עצרו השניים את השעון על אותה תוצאה  והייתה תחושה באוויר שהמגמה יכולה להתהפך. אבל אז נאלץ חמו לתדלק את האופנוע (תדלוק בזק של 10 שניות בלבד) ויונתן סגר את הסיפור למרות שנמרוד הספיק להיות מהיר ממנו באחת ההקפות הבאות. היתרון של לוי היה גדול מדי. ‘‘שלטתי בקצב ופקחתי עין כל הזמן’‘ סיפר יונתן לוי בסיום. ‘‘ידעתי שנמרוד משקיע 110 אחוזים ואילו לי נותרו רזרבות ולא נדרשתי לסחוט את האופנוע ואת עצמי עד הקצה’‘.
אל המקום השלישי הגיע עופרי שטראוס, פודיום נוסף לרוכב המוכשר של קבוצת אבניר על אופנוע אפריליה כשהוא מקדים את נתנאל זיו, רוכב מוטוספורט על KTM ביתרון של 7 דקות.

תוצאות E2 מקצועית

1. יונתן לוי - אפריליה 7 הקפות 2:08.48 שעות
2. נמרוד חמו – KTM 7 הקפות 2:09.28 שעות
3. עופרי שטראוס – אפריליה – 2:11.21 שעות
 

תוצאות E2 מקצועית

קטגוריה מקצועית E3 – תומר שמש במיטבו

מתחילת העונה סיפקה הקטגוריה הזאת את האקשן במיטבו. מרוצים נפלאים וצמודים בין הדר עציוני על KTM לבין תומר שמש על הוסקווארנה כאשר גיל קינן בהוסאברג תורם את שלו ולוקח גביעים בסיטונאות. גם הפעם ניפקה השלישייה הזאת את מיטב האקשן וכשם שהם פתחו יחדיו מקו הזינוק, כך הם נפגשו גם על הפודיום אך הפעם היה זה תומר שמש שדרס כל סלע בדרך למרות שהוא רכב על אופנוע זר לו אם כי בצבעים שהוא אוהב, הצבעים של הוסקווארנה. המרוצים האחרונים הוכרעו לטובת הדר עציוני ביתרון קטנטן של שתי שניות וניכר היה שפער קטן יכריע גם את המרוץ הזה.

קטגוריה מקצועית E3 – תומר שמש במיטבו

הפתיחה הייתה כולה של גיל קינן. הוא צובר ביטחון בכל מרוץ וניכר כי הבחור מחובר באורח נפלא להוסאברג שלו. קינן אמנם איבד שניות רבות בהקפה הראשונה, אך שתי ההקפות שבאו לאחר מכן סיפרו סיפור אחר. גיל קינן רכב בצורה נפלאה והתחושה הייתה כי הניצחון הולך ומתקרב, אבל לשמש היו תוכניות אחרות. בשלוש ההקפות האחרונות הוא הצליח לקזז את היתרון של גיל, להתקרב אליו ולעבור אותו בהקפה האחרונה. רציתם דראמה? בבקשה. הפער בין השניים על קו הסיום היה שלוש שניות בסך הכל וזאת אחרי כמעט 100 ק’‘מ של רכיבה. הדר עציוני, רוכב מוטוספורט על KTM, חגג באותו שבוע את יום ההולדת שלו, אבל גם החגיגה הזאת לא סייעה לו לעמוד בקצב הרצחני שקבעו השניים בפתיחה והוא התעורר בשלוש ההקפות האחרונות שהיו מהירות מאוד, אבל הן הגיעו מאוחר מדי ועציוני הסתפק במקום השלישי.

תוצאות E3 מקצועית

1. תומר שמש – הוסקווארנה 7 הקפות זמן כולל 2:18.38 שעות
2. גיל קינן – הוסאברג 7 הקפות זמן כולל 2:18.41 שעות
3. הדר עציוני – KTM 7 הקפות זמן כולל 2:18.53 שעות
 

תוצאות E3 מקצועית

פגשתי את נדב לוגסי באירוע פרטי לאחר המרוץ הקודם בג'וליס ושאלתי אותו: ‘‘סניורים? זה המקום שלך מעכשיו? האם התבגרנו?’‘ התשובה של נדב באה ממקום אחר. ‘‘למען האמת אני רוכב פצוע ומסכן את עצמי. חשבתי שיהיה נכון יותר להאט את הקצב ולסיים את המרוץ אחרי שעה וחצי ואני שמח שגם ניצחתי. אני לא בטוח שאמשיך להתחרות שם’‘. אבל במרוץ הרביעי של העונה בסמוך ליישוב בקעות, הוא התחרה בקטגוריה הזאת וזכה פעם נוספת בניצחון.

הפעם היו שישה סניורים על קו הזינוק וצליל ון דר הורן הוותיק נעדר ממנו. ‘‘אין לי הסבר אמתי. פשוט קמתי בבוקר ולא היה לי את הדרייב הדרוש על מנת לבוא ולהתחרות. אבל לא וויתרתי ובאתי לכאן  כצופה’‘ הסביר לי צליל את פשר אי השתתפותו.
ההפתעה הנעימה של הקטגוריה שבה מככבים בדרך כלל החשודים המוכרים ברק דודאי, גלעד קדשאי וירון גולדשטיין הגיעה מכיוון בלתי צפוי. ירון יוליוסבורגר על אופנוע של ימאהה, הוא זה שנטל את רסן המרוץ לידיו בפתיחה ועלה ליתרון על האחרים כאשר נדב לוגסי על אופנוע ההוסאברג שלו תוך הפגנת רכיבה עיקשת ועקבית, שמר על טווח פגיעה. יוליוסבורגר פגש סלע באופן לא מתוכנן בהקפה הרביעית והתרסק.

אמנם לא מדובר בפציעה משמעותית אך הנפילה וההתאוששות גבו ממנו זמן יקר ולוגסי חלף על פניו באותה הקפה ועלה לראש הדירוג וכך נשאר בו עד לסיום.
ירון גולדשטיין על הוסקווארנה לא הצליח להדביק את השניים אך הצליח לדחוק הקפה חמישית על פני ברק דודאי שהסתפק בארבע בלבד וזה מה שהבטיח ל’‘גולדי’‘ את המקום השלישי בפודיום.

תוצאות סניורים

 1. נדב לוגסי – הוסאברג 5 הקפות זמן כולל 1:46.42 שעות
2. ירון יוליוסבורגר – ימאהה 5 הקפות זמן כולל 1:46.54 שעות
3. ירון גולדשטיין – הוסקווארנה – 5 הקפות זמן כולל 1:49.43 שעות

תוצאות סניורים

קטגוריות עממיות ומתחילים

ארבעה רוכבים מתוך 12 בקטגוריה עממית E1, הצליחו לסיים חמש הקפות במועד שנקבע. אולם עופר קלגרד עשה זאת (כרגיל) מהר מכולם ובמיוחד מבר נוב שהיה מרוחק ממנו בארבע דקות. אמנם נוב סיים שני ביתרון של שתי דקות על תומר שפירא שסיים שלישי, אבל עופר קלגרד פשוט בלתי ניתן לעצירה והוא פשוט פורח בעונה הזאת.
כמו קלגרד, כך גם תומר מזור שרושם ניצחון משכנע נוסף בעממית E2. צ'רי נלגאבץ ואיוב שוגן ניגנו כינור שני ושלישי בלבד, אבל חובה לציין את הגיבוש והאחדות הספורטיבית של חברי קבוצת הרוכבים הצ'רקסים שמגיעים מכפר כמא ושניים מהם הגיעו לפודיום.
קטגוריה עממית E3 רשמה נוכחות של ארבעה רוכבים בלבד. תומר ברעם הידוע בכיניו ‘‘כרובי’‘, החליט להפגין רוח ספורטיבית ובא להשתתף במרוץ. ההשתתפות של ‘‘כרובי’‘ השפיעה רק על איש אחד, עידו גביש שמו. גביש מגיע למרוצים באופנוע הגדול והמיושן שלו אשר סוחט חיוכים ומחמאות על הרוח הספורטיבית.   לפעימים זה מצליח ומיעוט המשתתפים מביא את עידו לפודיום, אבל הפעם, אחרי תקר בהקפה הראשונה, גם התפילות לא הועילו ו’‘כרובי’‘ גזל ממנו את המקום בפודיום לאחר שסיים במקום שלישי. זאב שליו וניב עמוס הוותיקים חזרו הביתה עם עוד גביע כאשר שליו מנצח גם הפעם וניב עמוס, בדרכו השקטה והנעימה, משלים את תמונת הפודיום.

קטגוריות עממיות ומתחילים

קטגוריית המתחילים משכה חמישה רוכבים והטוב שבהם היה רון קדוש שנאבק עם שחר בלולו במשך שלוש הקפות שבסופם ניצח קדוש את המרוץ ביתרון של למעלה מדקה וחצי. את הפודיום במתחילים השלים מוחמד סעדיה.       לתוצאות רשמיות ודירוג הרוכבים בליגה   http://www.dirtrider.co.il           צילום: רונן טופלברג / באדיבות קבוצת המרוצים של ''אפריליה''  

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

17 בינואר 2011 ב 00:11

ספורט מוטורי ישראלי בשטח-תענוג

2

אורח/ת

17 בינואר 2011 ב 22:51

כבוד לבקעת הירדן

3

Ogash Ofer

18 בינואר 2011 ב 06:48

אקשן ללא הפסקה - ליגת האנדורו מרוץ 4

ללא ספק ליגת הספורט המוטורי הטובה בישראל - ארגון למופת ורוכבים אייכותיים.

4

אורח/ת

19 בינואר 2011 ב 10:21

Best riders in Israel