לפני שבועות מספר דיווחנו לכם על דגמים מיוחדים של חברת ג'יפ, שיוצרו עבור יום ההולדת ה-70 של רכב השטח המיתולוגי. והשבוע אנחנו חוגגים עשור לעוד מיתולוגיית שטח: הלנד קרוזר של טויוטה, שצעיר בעשור מאביו הרוחני האמריקאי.
קצת היסטוריה: בתקופת מלחמת העולם השנייה נפלו לידי היפנים מספר ג'יפים של הצבא האמריקאי, שעל בסיסם נבנה על ידי טויוטה רכב שטח שלא הגיע לייצור המוני. לאחר שיפן השתקמה מהריסות המלחמה, החלה טויוטה בתכנון וייצור רכב שטח, כשהיא מסתמכת על הידע שהגיע אליה מרכבי השלל. הלנד קרוזר הראשון הוצג ב-1951, אך הייצור הסדרתי החל רק ב-1953.
מהדורת ה-60. שינויים קוסמטיים בלבד
מהדורת ה-60. שינויים קוסמטיים בלבד
מאז זרמו הרבה בנזין וסולר במנועי הלנד קרוזרים. הדגמים, שהיו תחילה קשוחים ומיועדים לעבודה בלבד, הלכו והתעדנו במהלך השנים, בהתאם לדרישות השוק, אבל תוך ניסיון לשמור ככל האפשר על יכולות השטח. עבור הארצות הנחשלות, בהן תקנות זיהום האוויר פחות מחמירות מאשר אצלנו, עדיין מייצרים לנד קרוזרים של פעם, ברזל על ברזל, ללא כל עזרים אלקטרוניים.
לעומתם, הדגמים המיוחדים לחגיגות ה-60 הם שיא הטכנולוגיה. מדובר בסדרת 200, עם מנועי בנזין V-8 בנפחים של 4.7 ו-5.7 ליטר ומנוע הדיזל המוכר בנפח 3.0 ליטר, כשכל המנועים עומדים כבר בתקן זיהום האוויר יורו 5. השינויים בין דגמי העשור לבין הדגמים הרגילים הם קוסמטיים בעיקרם, וכוללים סכמות צבע אחרות, ריפודי פנים שונים והיצע גדול של תוספות.
בנוסף, ללא קשר לחגיגות, מציגה טויוטה דגם שלוש דלתות של סדרה 200, עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. הדגם הקצר מיועד לחמישה נוסעים, ומבחינה מכנית הוא זהה בכל לאחיו הארוך, מלבד היעדרה של תיבת הילוכים אוטומטית.
תגובות