שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

לשבור את הקרח... במהירות 328.7 קמ’‘ש

חודש פברואר הוא הקפוא שבחודשי השנה, אז יוהא קנקונן מצא דרך להפשיר אותו וקבע את שיא המהירות בנסיעה על קרח

 בשנת 2007 החליט מי שהיה ארבע פעמים אלוף העולם בראלי, הנהג הפיני יוהא קנקונן, לשבור את הקרח ולקבוע את שיא המהירות בנסיעה על קרח. הים הבאלטי הקפוא הפך למסלול מרוצים והמכונית שהוא בחר לבצע את המשימה הייתה בנטלי קונטיננטל ג'י טי. כן, כנראה שצריך מנוע בנפח שישה ליטר ונוחות בריטית מפנקת בתא הנהג כאשר בחוץ שורר קור של מינוס 30 מעלות צלזיוס.
קנקונן הצטייד במכונית וניידת תנועה של משטרת פינלנד שמדדה את המהירות באמצעות ממל’‘ז פיני מכויל כהלכה והמהירות שנמדדה אז הייתה 319.7 קמ’‘ש. למרות שאנשי ספר השיאים של גינס לא נכחו באירוע, נחשב ההישג הזה לשיא המהירות בנסיעה על קרח אך לא זכה להיות רשמי.

מסתבר ששיאים הם רק זמניים ותמיד יהיה מישהו שינסה לשפר אותם. קנקונן לא חיכה יותר מדי שמישהו יבוא וישבור את השיא שלו ומעבר לכך, הוא עצמו רצה שהשיא יהפוך לרשמי וייכנס לספר השיאים של גינס. לפיכך הגיע קנקונן פעם נוספת לאותו מקום ובתאריך 15 בפברואר 2011 נרשם שיא עולמי חדש.

אל תשכחו להתלבש היטב ולהפעיל את התנורים לפני שאתם צופים בסרטון

שוב נבחרה מכונית של בנטלי אך הפעם מדובר בדגם קונטיננטל סופרספורטס קונברטיבל שבנטלי שדרגה מעט לטובת המשימה והוא צויד בצמיגי חורף של פירלי ובכלוב התהפכות משיקולי בטיחות.
הטמפרטורות הקפואות ורוחות הצד שהכו במכונית גרמו לכך שהגג נשאר סגור וקנקונן לא הגיע קפוא לקצה המסלול.
משטרת פינלנד נקראה לדגל פעם נוספת והממל’‘ז המכויל הובא שנית אל המסלול בים הבאלטי. הפעם, על מנת שהתוצאה תהיה רשמית, הקפידה בנטלי כי קנקונן יבצע את הנסיעה פעמיים, הלוך ושוב על אותו מסלול והמהירות הממוצעת היא המהירות הסופית שנקבעה ואושרה כשיא עולם חדש, 328.7 קמ’‘ש, שיפור של 9 קמ’‘ש לשיא הקודם.
 בנטלי הודיעה כי בכוונתה להנציח את המאורע והיא תייצר 100 מכוניות דומות לזאת שקנקונן שבר בה את שיא המהירות והן תימכרנה לציבור. בנטלי תציג את המכונית בתערוכת המכוניות בז'נבה כך שאם אתם בסביבה אתם עשויים לפגוש אותה.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

22 בפברואר 2011 ב 21:57

כל כתבה פנינה!

2

selevi

23 בפברואר 2011 ב 12:32

אדיר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!