הדרכות נהיגה בשטח טרשי או בחולות הן דבר שבשוטף של אתר השטח, אבל הדרכה מיוחדת לטיפוס מעלות קשים לא עושים כל יום...
צוות של נהגים בליווי חברים ובני משפחה, כולל פפר הכלב לבית משפחת וייס ב-8 רכבי שטח שונים ובהדרכה של שני מדריכים מהאתר יצא (וחזר בשלום) למעלה עשוש ומעלה ורדית - היה מיוחד!!! וגדוש חוויות!
הדריך: עופר אוגש
אז לנהוג ברכב שטח כולם יודעים, ובטח ובטח לטפס עליות קשות - הרי כולם עשו זאת כבר בצבא... או בהרבה טיולי שטח עם החברה... אבל ללמוד תיאוריה, לחשוב באופן תהליכי ובסוף גם לתרגל ולתחקר כל שלב ושלב מעט מאוד עושים, אם בכלל. וזו המטרה - ללמוד לטפס ולרדת מעלות קשים באופן מסודר תוך כדי חלוקה הדרכים לתהליכים סדורים ובסוף לתרגל רכב - רכב, לתחקר ושוב ללמוד מהביצוע.
אין כמו מעלה לעשוש כדי להסביר, ללמוד ולהתנסות בכך כי ידע מתגבר על הפחד! למרגלות המעלה (שבכלל לא נמצא בנחל עשוש...) זה נראה קיר בלתי אפשרי לטיפוס (עלייה), גם המפה לא ממש עוזרת לבטחון העצמי כאשר היא מסמנת כי השביל עביר רק בכיוון הירידה... אבל לאט לאט ולאחר כשעה של הסברים ובחירת נתיב טיפוס ועוד כחצי שעה של עבודת הכנה ונקיונות יוצאים לדרך. נהיגה רגועה ונשלטת, במהירות קבועה תוך כדי שמירת כיוון בעלייה מביאים את כל השיירה למעלה בבטחה - מי חלק כאילו מדובר באחת מהעליות בגבעתיים ומי עם קצת ביכבושים כדי שנוכל ללמוד ולהבין מה לא עושים... קישור לטיפ הנהיגה המלא של טיפוס עלייה טרשית קישור לטיפ הנהיגה המלא של שימוש בנעילות
אז אם מעלה עשוש התגלה כמעלה קשה אבל בהחלט אפשרי - מעלה ורדית הוא סרט אחר לגמרי! כאן אנחנו מתחילים בירידה... וזו ההזדמנות ללמוד ירידה נכונה! סריקה של הירידה, בחירת מסלול, התייחסות ל: שיפוע צד, הכנה נכונה וכמובן ביצוע נשלט ורגוע מביאים את כולם למרגלות המעלה בשלום ועם רק קצת ''פרפרים בבטן''. קישור לטיפ נהיגה של ירידת ירידה תלולה
וזו גם הזדמנות להזכיר: קישור לטיפ שטח של שיפוע צד
לכאורה לא נראה קשה במיוחד, מה עוד שיש לנו כבר ניסיון בעשוש... אבל חברים - מעלה ורדית זו אופרה אחרת! ואם לדייק - אז מעלה ורדית הוא בכלל לא לאופרה בתל אביב אלא מעלה קשה מאוד. מעלה שדורש ביצוע מדויק מהנהג ורכב שהכול בו תקין. זה בדיוק המעלה שמחייב את המהירות הנכונה! לאט מידי לא עולים! מהר מידי שוברים את הרכב וחבל! וזה בדיוק המעלה שחושף את כל התקלות, או הכמעט תקלות ברכב, הקושי הוא רב! וכל בורג, צירייה או תושבת שלא במקום, לא סגורים טוב או נמצאים לקראת סוף דרכם - כאן המקום שלהם להיכשל ולהישבר. בסופו של יום - מחצית מהמשתתפים עולים למעלה - בעבודה יפה ובנהיגה חלקה ומדוייקת - כל הכבוד!!!
אז כמו תמיד - באנו ללמד ויצא שלמדנו!!!
תודה רבה למשתתפים, תודה לגלעד טל שהגיע לעזור ותודה לעדי כפרה על ההפקה.
להתראות בשטח,
עופר
ינואר 2011
8 תגובות
1
אורח/ת
07 במרץ 2011 ב 09:16
תודה רבה - היה מעולה!
תודה רבה לעופר, גלעד ועדי!
היה מלמד מאד ומהנה מאד...
שי ( מוטי פפר) - טרופר לבן
ד.א. - אפשר לקבל קובץ TWL של המסלול?
2
אורח/ת
07 במרץ 2011 ב 10:42
היה יופי. מחכה להמשך בזיק ומחמל.
3
ronengr
07 במרץ 2011 ב 16:09
הדרכה מעולה
תודה על הדרכה מקצועית ומהנה. היה כיף גדול
4
ES
07 במרץ 2011 ב 18:19
כן זיק יאתגר אתכם קשות...
5
ניראצילי
07 במרץ 2011 ב 23:53
במילה אחת תודה. בשתי מילים תודה רבה
חיכינו לכתבה הרבה זמן (כמעט כמו להדכה) אבל בסוף זה הגיע (גם וגם)
היה כיף גדול. תודה רבה
6
adini
08 במרץ 2011 ב 01:26
ש א פ ו
כאחד שלא היה אתכם (ונראה שהפסדתי) אני יכול להגיד כי הצלחת כפרה להעביר בתמונות את האוירה והחויה שחוויתם. כל הכבוד !! וד.א. גלעד, המטאטא באמת מתחבר איליך טבעי ביותר.
7
אורח/ת
08 במרץ 2011 ב 23:04
היה כיף והיה מאלף
8
ES
15 באפריל 2011 ב 12:02
שאפו כל הכבוד
תגובות