לאחר כעשור עם מנועי מרצדס, ספינת הדגל של חברת ג'יפ תקבל שוב מנועי דיזל של חברת VM האיטלקית
החל משנת 2001, כשדיימלר-בנץ השתלטה על חברת קרייזלר, זכו דגמי הגרנד צ'ירוקי מונעי הדיזל למנועים של מרצדס. עד אז עשתה קרייזלר שימוש במנועי דיזל של חברת VM האיטלקית, המוכרים לנו – ולא לטובה – מדגמי הדיזל של הסופה. תחילה קיבל הגרנד, בדגמי ה-WJ, את המנועOM647 (חמש בוכנות בטור, 2.7 ליטר) ובדגמי ה-WK כבר שכן מנוע מתקדם יותר, OM642 (תצורת V-6 בנפח שלושה ליטר). מנועי ה-VM המשיכו לקנן בחרטומם של דגמי הצ'ירוקי/ליברטי.
דגם ה-WK2 שיצא לשוק כמודל 2011, הוצג תחילה ללא מנוע דיזל. עתה, עם החיבור לחברת פיאט שבונה הרבה על השוק האירופאי, לא היה מנוס משידוך מנוע דיזל לגרנד, שכן האירופאים אוהבים מאוד את לוגמי הסולר, בעיקר אם הם משודכים לתיבות הילוכים רגילות (ואי אפשר שלא לתהות מה הם יודעים שם שלא יודעים בארץ, במיוחד קברניטי משרד התחבורה שעושים ככל שבידם להרחיק אותנו ממנועי דיזל...).
הבחירה נפלה באופן די טבעי על מנוע VM חדש, גם הוא בתצורת V-6, בנפח 3.0 ליטר, שפותח במשותף עם פיאט. המנוע מגיע בשתי גרסאות, אחת עם 241 כ''ס ב-4000 סל''ד ו-56 קג''מ ברצועה שמתחילה ב-1800 סלד ומסתיימת ב-2800, וגרסה מעט חלשה יותר, עם 190 כ''ס ו-45 קג''מ. הגרסה החלשה תוצע כסטנדרט בדגמי הלרדו. אגב, המנוע הזה ישמש את כל דגמי הקצה העליון של קרייזלר שיגיעו לשוק האירופאי.
בפיאט טוענים כי המנוע החדש מזהם פחות מהמנוע הקודם (של מרצדס - 218 ג'/ק''מ פליטת CO2) והוא גם חסכוני יותר, עם צריכת דלק ממוצעת של 12 ק''מ לליטר. שיווק הגרנד עם מנוע הדיזל אמור להתחיל במחצית השנייה של שנה זו, וסביר להניח שנוכל לראות אותו גם אצלנו.
תגובות